PDA

View Full Version : Distortion voor Fender Hot Rod Deluxe



Ray-tje
23 december 2005, 19:07
Heeft er iemand een goed idee voor een distortion pedaal of een pre-amp voor de fender hot rod deluxe? Zou zo graag scheur geluid willen wat lijkt op die van een goede Marshall buizentop (JCM 800 bijvoorbeeld). (Heb ik gehad, maar die heeft weer geen mooie clean...) Dus:
Beter een versterker met goede clean
en dan een pre-amp erbij hangen. Ideetje toch? Is i.i.g. goedkoper dan weer een nieuwe versterker kopen.

Enige suggesties:
Digitech GSP 2101?
Mesa boogie quad?
Tonebone?
H&K tubefactor?

LPplayer
28 december 2005, 14:12
Big muff en een Ibanez TS-9


Heeft er iemand een goed idee voor een distortion pedaal of een pre-amp voor de fender hot rod deluxe? Zou zo graag scheur geluid willen wat lijkt op die van een goede Marshall buizentop (JCM 800 bijvoorbeeld). (Heb ik gehad, maar die heeft weer geen mooie clean...) Dus:
Beter een versterker met goede clean
en dan een pre-amp erbij hangen. Ideetje toch? Is i.i.g. goedkoper dan weer een nieuwe versterker kopen.

Enige suggesties:
Digitech GSP 2101?
Mesa boogie quad?
Tonebone?
H&K tubefactor?

LPplayer
28 december 2005, 14:15
Big muff en een Ibanez TS-9


Heeft er iemand een goed idee voor een distortion pedaal of een pre-amp voor de fender hot rod deluxe? Zou zo graag scheur geluid willen wat lijkt op die van een goede Marshall buizentop (JCM 800 bijvoorbeeld). (Heb ik gehad, maar die heeft weer geen mooie clean...) Dus:
Beter een versterker met goede clean
en dan een pre-amp erbij hangen. Ideetje toch? Is i.i.g. goedkoper dan weer een nieuwe versterker kopen.

Enige suggesties:
Digitech GSP 2101?
Mesa boogie quad?
Tonebone?
H&K tubefactor?

LPplayer
28 december 2005, 14:16
Big muff en een Ibanez TS-9


Heeft er iemand een goed idee voor een distortion pedaal of een pre-amp voor de fender hot rod deluxe? Zou zo graag scheur geluid willen wat lijkt op die van een goede Marshall buizentop (JCM 800 bijvoorbeeld). (Heb ik gehad, maar die heeft weer geen mooie clean...) Dus:
Beter een versterker met goede clean
en dan een pre-amp erbij hangen. Ideetje toch? Is i.i.g. goedkoper dan weer een nieuwe versterker kopen.

Enige suggesties:
Digitech GSP 2101?
Mesa boogie quad?
Tonebone?
H&K tubefactor?

Helter Skelter
28 december 2005, 17:58
Boss OD-3, heb 'm zelf ook

ga maar proberen en sta versteld 8-)

guitartheo
28 december 2005, 20:20
Een RAT op het scheurkanaal klonk bij mij altijd goed , maar maakt er echter geen marshall van, :D

Orpheo
28 december 2005, 20:40
geen goed clean op jcm800? kan niemand dan die amps goed afstellen? tis echt niet moeilijk ofzo..... :???:

LPplayer
28 december 2005, 23:10
Idd de DSL 401 van Marshall daar is toch wel een redelijke clean uit te krijgen toch. Ik weet nog niet wat ik ga doen of de DSL 401 of zon Fender Hot rod deluxe of een Fender Deville. de Deville gaat nog iets harder dan de deluxe kwa overdrive volgens mij.


geen goed clean op jcm800? kan niemand dan die amps goed afstellen? tis echt niet moeilijk ofzo..... :???:

LPplayer
28 december 2005, 23:10
Idd de DSL 401 van Marshall daar is toch wel een redelijke clean uit te krijgen toch. Ik weet nog niet wat ik ga doen of de DSL 401 of zon Fender Hot rod deluxe of een Fender Deville. de Deville gaat nog iets harder dan de deluxe kwa overdrive volgens mij.


geen goed clean op jcm800? kan niemand dan die amps goed afstellen? tis echt niet moeilijk ofzo..... :???:

Orpheo
29 december 2005, 00:16
@ LP player:

de dsl401 heeft een clean channel, en dan krijg je daar haast per definitie, met goed afstellen, een goed clean uit.

ik was vandaag bij feedback, ik speelde op de 800RI, en een gozer wilde even snel een gitaar testen, en omdat ik lang met amps in de weer was mocht ie even opde marshall beuken. jeej, hij mocht op een " echte marshall" spelen! hij blij. hij vraagt zo: gooi er eens ff wat clean op. hoe stelde ik m af? mid: 12 uur. bas: 10 uur. treble: 4 uur. preamp op 2, hooguit, master op 3. als je met die instellingen, en een les paul, geen lekker clean krijgt, (en ik had er een chorus tussenhangen, welke weet ik niet meer, voor een soort reverb-achtig effect), weet ik t niet meer. je moet weten hoe je met de 800 moet werken. kost even een tijdje, maar na verloop van tijd gaat dat supermakkelijk.

uit de hotrod deluxe en/of deville, om daar een lekkere distortion op te krijgen.... tja, pedalen kan je doen, maar dat werkt niet, want de amp pakt ze niet goed genoeg op vind ik. wat wel enigszins werkt, is een Vtwin van mesa ind e fx loop zetten, of een soortgelijk pedaal van marshall. dan zou je, in principe, een marshallACHTIGE overdrive moeten krijgen. pin me er niet op vast, ik verwacht er niet veel van.

Ray-tje
29 december 2005, 17:31
Bedankt voor jullie reacties. Helaas heb ik mijn JCM 800 de deur uit gedaan. :( Ik weet wel dat Marshall bij goed afstellen en goede buizen erg mooi kan klinken op het cleane kanaal. Maar jah, wil nu wel een lekker scheur geluid op mijn hot rod. Ik zal die OD-3 en TS-9 wel eens gaan proberen in de winkel.

Ray

10Man
29 december 2005, 20:39
Als je de OD-3 gaat proberen, kan ik de Barber LTD aanraden.
Die heeft minder gain, maar is beter dan de OD-3.

Check ook even de Carl Martin's. Ik heb zelf de Heavy Drive; met een lage gain settigs geeft ie een lekker distortion (vergelijkbaar met het More Gain kanaal van de HRDx met gain op 3, maar veel smoother en een zeer goede bas response. De LTD ervoor en een dijk van een lead sound.

guitartub
29 december 2005, 21:06
Check ook even de Carl Martin's.

+1
De Hot Driven Boost geeft een mooie smooth vervorming.

jack to the bone
29 december 2005, 21:24
xotic BB preamp
Geeft een oversturing van licht tot zwaar met een marshallachtig karakter,
maar door de fender meer een mix.
Zelf speel ik met een sg en les paul over een blues deville.
scheur met ballen

Ray-tje
2 januari 2006, 09:35
Juist! Kijk ik speel ook met een SG. En yep ik zoek ook die ballen op mijn versterker, haha. Ga zeker kijken of ik iets dergelijks kan vinden.

Eens even kijken, heb tot nu toe de volgende opties: Turbo RAT, OD-3 en de xotic BB...

Thankx

Ray

minas
2 januari 2006, 14:54
Mesa Boogie V-twin. Heb hem zelf ook voor mijn fender. Kan tot ver overstuurd(en met wat spelen met de buizen kun je er veel geluiden uit krijgen)

minas
2 januari 2006, 15:01
Ik heb zelf een mesa V-twin voor mijn fender klinkt super. Kan goed ver overstuurd. En je kunt het geluid makkelijk aanpassen dmv andere buisjes.

LPplayer
2 januari 2006, 15:43
en de Big muff USA Hierover hoe is die ????


Juist! Kijk ik speel ook met een SG. En yep ik zoek ook die ballen op mijn versterker, haha. Ga zeker kijken of ik iets dergelijks kan vinden.

Eens even kijken, heb tot nu toe de volgende opties: Turbo RAT, OD-3 en de xotic BB...

Thankx

Ray

ToTaL FaKe
3 januari 2006, 11:07
kijk ook is naar een Toadworks Death Rattle, ik heb een tijdje daarmee over een Hotrod Deluxe gespeeld en het was echt een super geluid. Vooral met een LP erover kon ik alle kanten op.

Aangezien jij met een SG speelt, zal dat ook wel goed komen.

In Amerika kost hij $190,-.. dus met verzendkosten en alles ben je zeker wel onder de 200 euro kwijt. maar dan heb je ook wat.!

dejohan
5 januari 2006, 11:26
Ik gebruik een Marshall Guv'nor om een Marshall achtig geluid te krijgen op m'n Hot Rod Deluxe.

Nu moet ik zeggen dat het bij die distortions nogal van afhangt wat voor gitaar (pickups) je er voor zet. Ik heb een strat en een jazzmaster, en die Guv'nor klinkt beter bij de Jazzmaster. Ik heb ook een tubescreamer, en die klinkt op z'n beurt dan weer beter met de strat. Idem voor het scheurkanaal van de Hot Rod Dlx. Met een strat lijkt het nergens naar, maar met m'n JM klintk dat dus verassend goed (met philips buisjes). Ik denk dat ik een van de weinige mensen ben die het scheurkanaal echt gebruikt.

marc_o
5 januari 2006, 12:34
geen goed clean op jcm800? kan niemand dan die amps goed afstellen? tis echt niet moeilijk ofzo..... :???:

Nog geen 2 weken later plaats jij ook een bericht dat clean op je marshall niet goed klinkt, maar dat wist je toen nog niet, hahahaha!
Afstellen is niet moeilijk hoor! Als je maar een Rivera koopt, heb je tenminste een goed clean en een nog veel betere drive..

marc_o
5 januari 2006, 12:38
Overigens, de bluesdriver van Boss kan wonderen verrichten op je Fender Deville, alles ligt eraan in hoeverre je ej gain al open hebt staan van je drive kanaal, hou het binnen de perken en vul het aan met een pedaaltje...

Ray-tje
5 januari 2006, 16:19
Een heleboel goede ideeen. Wow! Nu nog tijd vinden om het allemaal eens uit te gaan proberen...

ToTaL FaKe
5 januari 2006, 22:39
geen goed clean op jcm800? kan niemand dan die amps goed afstellen? tis echt niet moeilijk ofzo..... :???:

Nog geen 2 weken later plaats jij ook een bericht dat clean op je marshall niet goed klinkt, maar dat wist je toen nog niet, hahahaha!
Afstellen is niet moeilijk hoor! Als je maar een Rivera koopt, heb je tenminste een goed clean en een nog veel betere drive..


ach meneer weet niet wat hij wilt denk ik :wink:

Orpheo
6 januari 2006, 00:04
geen goed clean op jcm800? kan niemand dan die amps goed afstellen? tis echt niet moeilijk ofzo..... :???:

Nog geen 2 weken later plaats jij ook een bericht dat clean op je marshall niet goed klinkt, maar dat wist je toen nog niet, hahahaha!
Afstellen is niet moeilijk hoor! Als je maar een Rivera koopt, heb je tenminste een goed clean en een nog veel betere drive..

huhuh, niet met je eens. ik vind de clean van een 800 nog steeds goed, maar mist soms wat. iets in de vorm van een reverb oid. maar wil je gewoon een gortdroog clean , dan is de 800 top.

overigens. ik heb helemaal niks met rivera. ik heb meer met mn marshall. de rivera levert me niets dat mn marshall me ook niet levert, OP REVERB NA.

marc_o
6 januari 2006, 09:01
geen goed clean op jcm800? kan niemand dan die amps goed afstellen? tis echt niet moeilijk ofzo..... :???:

Nog geen 2 weken later plaats jij ook een bericht dat clean op je marshall niet goed klinkt, maar dat wist je toen nog niet, hahahaha!
Afstellen is niet moeilijk hoor! Als je maar een Rivera koopt, heb je tenminste een goed clean en een nog veel betere drive..

huhuh, niet met je eens. ik vind de clean van een 800 nog steeds goed, maar mist soms wat. iets in de vorm van een reverb oid. maar wil je gewoon een gortdroog clean , dan is de 800 top.

overigens. ik heb helemaal niks met rivera. ik heb meer met mn marshall. de rivera levert me niets dat mn marshall me ook niet levert, OP REVERB NA.

Ieder z'n ding natuurlijk....




we weten allebij dat Rivera gewoon te duur voor je is

*mav11*
24 oktober 2006, 21:27
Ik was nu ook aan het twijfelen tussen een tweedehandse Marshall JCM 800 en een Fender Hot Rod Deluxe met een pedaaltje.

Ik kan een Hot Rod Deluxe kopen voor ongeveer 550 euro.

Ik speel deze muziek: www.myspace.com/nebrovski

Dus af en toe heb ik een goed clean nodig, maar toch is scheur belangrijker.

Wat doe ik het beste?

Groet,

Koen

Joey Handsome
24 oktober 2006, 22:11
Dus af en toe heb ik een goed clean nodig, maar toch is scheur belangrijker.


Koen


Heb je nu je eigen vraag eigenlijk niet al beantwoord?

*mav11*
25 oktober 2006, 12:36
ja misschien, maar ik kom niet zo vaak JCM 800's tegen en ook dat het slechts 1 kanaal is, is misschien wat moeilijk, alhoewel ik dan ook nog iets kan regelen met een pedaal ofzo.

Hoeveel kosten JCM 800 's dan tweedehands meestal, ook rond de 500 euro dacht ik, niet?

Ook ben ik er bang voor dat een JCM 800 mij geen goed clean zou kunnen geven, maar dat de Fender + pedaaltje wel goed zou zijn.

Groet,

Koen

E-J
25 oktober 2006, 16:29
Ik heb ook een Hotrod(achtige) versterker, namelijk een Blues Deluxe. Voor wat oversturing gebruik ik een Keeley Blues Driver...klinkt heel erg lekker, past perfect!

Hij laat namelijk het geluid van de versterker vrijwel intact, en voegt gewoon een mooie overdrive aan het (prachtige) cleankanaal toe...in plaats van het compleet te veranderen, wat andere pedaaltjes wel eens willen doen. Hele goede combinatie!

Voor echt zware dingen slinger ik mijn Big Muff i.c.m. een Dynacomp aan 8-)

Oja, sommige mensen zeggen dat de MI Audio Crunch Box is gebaseerd op een Marshall JCM800, misschien dat dat wat voor je is? Ik zou hem ook wel eens willen uittesten :)