PDA

View Full Version : Voor minder dan 400 euro rocken?



Ic3gl0vE
7 oktober 2002, 21:16
Hallo,
Ik wil er weer eens een elektrische gitaar bij. Nu heb ik:
Jackson Dinky
Probe Strat
Yamaha F310P western

Maar die strat is niet zo fantastisch en ik vind het vervelend dat die dinky altijd in E gestemd moet staan aangezien er een floyd op zit (waar ik niet aan wil kloten) en dus wil ik er een gitaar bij.
Dit keer wil ik graag een echte rock-gitaar, aangezien de Jackson al wel aardig voldoet voor metal :grin:
nu mijn wensen:
- GEEN floyd
- geen epi, want die bevallen me niet zo
- toch op z'n minst wel een brughumbucker
- maximaal 400 euro
- redelijk dunne hals
- goed geluid uiteraard, maar nieuwe pickups kan altijd nog

suggesties?

Ic3gl0vE
7 oktober 2002, 21:18
oja.. kan natuurlijk eventueel ook nog die strat opvoeren.. maar ik weet niet of dat zin heeft meet een gitaar van 200 gulden

Fenisi
7 oktober 2002, 21:29
http://www.marktplaats.nl

Ic3gl0vE
7 oktober 2002, 21:36
ja daar kom ik wel vaker maar ik vraag me meer af welke gitaar ik hebben wil :smile:

BLOK182
7 oktober 2002, 21:54
Misschien kan je met een beetje geluk een tweedehands Fender Mex kopen? Fijne gitaar die je ook later kan upgraden.

pimmetje
8 oktober 2002, 01:02
Waarom moet je nu een gitaar van 400 euro kopen???
Spaar ff door terwijl je zoekt, luistert en leert... dan hebbie over een tijdje een mooie 2eHands om te hebben en te houden zonder te veel naar andere, nieuwe gitaren te hoeven zoeken.

MegaDrive
8 oktober 2002, 01:12
Ibanez EDR-260 en Ibanez SA-160. Vooral die eerste, die heeft de fijnste hals die ik ken. Goedkoop, maar goede prijs kwaliteit verhouding en ruim onder de 400 euro, zodat er nog wat ruimte is voor een pickup naar smaak.

maarten
8 oktober 2002, 15:14
ey! met deze vraag zat ik nou ook al eens, gewoon een lekker gitaartje erbij om goed op te raggen, niet te duur en toch goed.
Ik zag dus de ibanez AX125
kweet niet hoe duur die is maar zal toch niet veel duurder zijn dan 400 euro (sorry als ik me vergis maar de rest uit de ax serie is zwaar crap lijkt me zo)
maar de ax125 lijkt me beter:
-mahogany body
-large frets
-short stop II met D/tuner!! kijk das nou eens een grappig dingetje voor een scheurgitaar.
-ibz ah1
-ibz ah2
(zijn dus twee humbuckers)
en ziet er ook nog niet slecht uit vind ik..

Tremonti
8 oktober 2002, 21:50
Wat heb je eigenlijk meer als je bijvoorbeeld een gitaar van 700 of van 300 euro koopt. Gaan die laatste sneller stuk? Ik mocht in een winkel op elec. gitaren spelen, maar ik merkte het verschil niet echt, ik speelde ook op een Gibson SG, wat is dara nou zo speciaal aan? Of ben ik gewoon een niewbie.

Anders Destium
8 oktober 2002, 22:02
Ummm, kort gezegd kan ALLES verschillen aan gitaren, maar het oor is inderdaad de beste graadmeter.

Gitaren kunnen gemaakt zijn van verschillend hout (verschil in geluid), andere elementen hebben, ander soort elementen hebben (configuratie), een vaste of zwevende brug, een hals uit een stuk of uit meerdere, goede stemmechanieken of mindere...
Duurzaamheid speelt wel een rol, maar een mindere

Lacrymosa
8 oktober 2002, 22:30
ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD !!!!!!!

CheerS!!

Fluffy
8 oktober 2002, 22:38
Op 2002-10-08 22:30, schreef Lacrymosa:
ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD ESP/lTD !!!!!!!

CheerS!!


wat ??????????

Ibanez
9 oktober 2002, 08:00
ESP/LTD!!

Ic3gl0vE
9 oktober 2002, 17:40
ESP is misschien wel leuk ja maar naar mijn weten worden die niet meer geďmporteerd, zijn het echte metalgitaren (en daar heb ik er dus al een van) en zijn ze ook nog wel vrij duur eigenlijk...
maar ja toch bedankt voor de tip en als er iets in deze post staat dat niet waar is moet je het maar zeggen :smile:

The Gibsonman
9 oktober 2002, 17:56
Gewoon doorgaan voor een Gibson Les Paul

Ibanez
9 oktober 2002, 18:05
Haha, gewoon doorgaan voor een gibson terwijl hij een gitaar voor onder de 400 wil?!?!? niet overdrijven...

Moonchild
9 oktober 2002, 19:35
Ik zou ook zoals eerder gezegd, gaan voor een Ibanez met een vaste brug, misschien wel een leuke 7 snaar ofzo

Stefan16384
9 oktober 2002, 20:55
Ik heb vandaag de Ibanez SA-160 even mogen vasthouden. Mooie gitaar, is maar 350 pleuros. Alleen de hals vond ik niet helemaal perfect. Dat wil nog niet zeggen dat een ander dat ook vind. Anyway, leuk gitaartje dus..

Marshallover
9 oktober 2002, 21:14
Ik ben helemaal met Gibsonman eens, spaar door voor de beste gitaar van de wereld: De Gibson Les Paul, dan heb je zeker weten een Rockgitaar, Ik heb er zelf 1 sinds anderhalf jaar en ik wil niets anders dan Gibson (en voor 7 snaren dan een Ibanez)kijk op gijsniezink.tripod.com pagina "Personal Stuff" voor de waarheid.

Mitch
9 oktober 2002, 22:03
Als je liever bij je budget blijft i.p.v. dat je ineens door al deze meningen 1000E daar overheen gaat kun je ook voor bijv. een Fernandes gaan. Voldoet aan al je eisen.
Peter Verspuy in Rotterdam heeft er een aantal, moet je ff op de site kijken.

Ic3gl0vE
9 oktober 2002, 22:47
Gibsonman... ik zei 400 euro niet 3000...
1.) ik ga niet bijna 2 jaarsalarissen uitgeven
2.) voor zoveel geld zou ik dan altijd nog een customshop gitaar laten bouwen
3.) ik speel voornamelijk metal, ik wil er gewoon een rockgitaar BIJ

Ic3gl0vE
9 oktober 2002, 22:47
Ik heb trouwens een 17 jaar oude jap. strat aangeboden gekregen met een SD '59 in de brug en graphtec zadels čn een koffer... gitaar past nog in m'n budget ook, is wel interessant :smile:

Charvel
11 oktober 2002, 00:27
Neem een actieve Charvel uit de jaren 90.
Heeft alleen bol-on neck en 22 frets,maar speelt verder als een Jackson, moet jou toch aardig aanspreken.Neem wel een duurder type en geen zonder ivoren bindingen e.d..