PDA

View Full Version : Nieuwe amp erbij!!!(randall)



robert-gitarist
23 december 2005, 18:53
Jaja dames en heren,
Ik word zo langzamer hand net als crrrrn(ofzo :P) Randall verslaafd :D
Ik heb weer een Randall erbij naast me RH100 top :D
Dit maal is het en RG75 Combo geworden :D (geen G2serie maar eerste serie dacht ik?).Damn wat een sound toch weer..heerlijk!!
Randall is voorzien van een 1*12" Celestion Seventie80 speaker :D
Hij ziet er echt zo goed al nieuw uit en met orginele footswitch.
Wat me het geintje koste?Geruild voor een Boss ME50 :D :P
Wou toch van het ding af en moest en zou een combo erbij hebben dus.De combo is 2de hands en zou 249 euro moeten kosten normaal,maar ik heb me ME50 zo er voor in kunnen ruilen :D tsja dan weet ik het wel(normaal 2de handse ME50 kost z'n 150-180 euro).Dus heb behoorlijk wat terug gekregen voor de ME50 :D

Yeah yeah yeah GAS!!!!!!!!!!!
Randall Rulez!!

Nrrrk
23 december 2005, 19:13
Cool! =)

AART
23 december 2005, 19:21
lol, randall meeting binnenkort? :-D

Vampire
23 december 2005, 19:41
machtig, smeerlap :razz:

Ik heb de G2, volgens mij zit er weinig verschil in, hij klinkt lekker he? :wink:

Bart1981
23 december 2005, 19:42
Hoi Robert,

Ik zie dat jij de RH100G2 hebt... en toevallig heb ik een topic geopend met wat vragen daarover: http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=69561.

Momenteel zijn mijn openstaande vragen met name:
- is het niet echt een metal-distortion wat hij uitspuugt? Ik zoek namelijk allerlei distortions (met name rock), maar géén metal, daar heb ik niks aan in mijn band.
- gaat hij hard genoeg voor kleine-kroeg-gigs zonder PA.
- overtreft ie de Marshall AVT50H?
- waar issie te koop, want niet veel Nederlandse winkels hebben hem, Musicstore.de ook niet.

Alvast bedankt, Bart

Bart1981
23 december 2005, 19:43
Hoi Robert,

Ik zie dat jij de RH100G2 hebt... en toevallig heb ik een topic geopend met wat vragen daarover: http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=69561.

Momenteel zijn mijn openstaande vragen met name:
- is het niet echt een metal-distortion wat hij uitspuugt? Ik zoek namelijk allerlei distortions (met name rock), maar géén metal, daar heb ik niks aan in mijn band.
- gaat hij hard genoeg voor kleine-kroeg-gigs zonder PA.
- overtreft ie de Marshall AVT50H?
- waar issie te koop, want niet veel Nederlandse winkels hebben hem, Musicstore.de ook niet.

Alvast bedankt, Bart

crrrN
23 december 2005, 19:43
Randall meeting? Prima. :D

AART
23 december 2005, 19:46
Randall meeting? Prima. :D

als ik niet met de gebakken peren zat ivm mesa had ik volgend jaar misschien een randall gehaald.

weet jij trouwens wat zo'n rack pre-amp kost en waar je ze kan krijgen, ik zie die nergens...

crrrN
23 december 2005, 19:53
Hoi Robert,

Ik zie dat jij de RH100G2 hebt... en toevallig heb ik een topic geopend met wat vragen daarover: http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=69561.

Momenteel zijn mijn openstaande vragen met name:
- is het niet echt een metal-distortion wat hij uitspuugt? Ik zoek namelijk allerlei distortions (met name rock), maar géén metal, daar heb ik niks aan in mijn band.
- gaat hij hard genoeg voor kleine-kroeg-gigs zonder PA.
- overtreft ie de Marshall AVT50H?
- waar issie te koop, want niet veel Nederlandse winkels hebben hem, Musicstore.de ook niet.

Alvast bedankt, Bart

Je kan een classic rock geluid eruit krijgen, met gemak. Hijs lomp maar kan ook wel beschaafd zijn. :) Hij kan ontieglijk hard en meer dan genoeg voor een kleine club. Of ie die marshall overtreft weet ik niet maar hij kan zeker hard.

crrrN
23 december 2005, 19:56
Randall meeting? Prima. :D

als ik niet met de gebakken peren zat ivm mesa had ik volgend jaar misschien een randall gehaald.

weet jij trouwens wat zo'n rack pre-amp kost en waar je ze kan krijgen, ik zie die nergens...

Ff kijken, de poweramp kost rond de 1000 en 1100 euro en de preamp kost ongeveer 700 euro. (verschilt per winkel).

Ik weet zeker dat jij die Randall RM100 super vet vind, je houdt toch van dat ouwe Pennywise geluid enzo? Dat komt daar precies uit, supervet. :D

AART
23 december 2005, 20:21
Randall meeting? Prima. :D

als ik niet met de gebakken peren zat ivm mesa had ik volgend jaar misschien een randall gehaald.

weet jij trouwens wat zo'n rack pre-amp kost en waar je ze kan krijgen, ik zie die nergens...

Ff kijken, de poweramp kost rond de 1000 en 1100 euro en de preamp kost ongeveer 700 euro. (verschilt per winkel).

Ik weet zeker dat jij die Randall RM100 super vet vind, je houdt toch van dat ouwe Pennywise geluid enzo? Dat komt daar precies uit, supervet. :D


Dat ouwe PW geluid is wat ik nu heb, allemaal Mark IV tot Straight Ahead, das dual rectefier, daarom wil ik er ook een rectefier achtig iets bij.

Rest is Mark IV afgewisseld met VHT, Studio Pre-amps, Peavey.....


Ik vind zelf het gel;uid op Full Circle heel erg vet, en dat is precies wat ik nu heb.

Vampire
23 december 2005, 20:58
Ik doe mee met een Randall meeting hoor btw :razz:

crrrN
24 december 2005, 01:21
Full Circle geluid is super lomp :D. Zo klinkt die Recto van Randall ook precies.

gerrekat
24 december 2005, 11:09
gefeliciteerd man, eigenlijk zou ik thuis ook best afkunnen met een combo, maar ja een halfstack blijft wel erg mooi....

crrrN
24 december 2005, 14:17
Ik heb net de RM100M met een Recto module besteld! :D Met een beetje geluk dit jaar nog binnen.

Vampire
24 december 2005, 15:04
Ik heb net de RM100M met een Recto module besteld! :D Met een beetje geluk dit jaar nog binnen.

Is die ME-50 nou het enige effectenpedaal wat jij gebruikt? Ik neem aan dat je dan de distortions gewoon uit je versterkers haalt en alleen de modulation en delay effecten enzo gebruikt?

btw, alvast veel plezier ermee :wink:

AART
24 december 2005, 15:08
Full Circle geluid is super lomp :D. Zo klinkt die Recto van Randall ook precies.

Full Circle is juist helemaal niet lomp, veel opener en strakker dan een recto.

Wat crunchier high gain geluid.

Krijg je niet uit een recto of aanverwante amp zoals 5150 heb ik wel gemerkt de afgelopen jaren.

Een Mark IV is veel strakker en opener, ook droger.

Luister maar naar het nummer 'Society'.

Luister goed en je hoort dat je RM 100 met recto module meer compressed en lomper klinkt, ook niet zo droog.

Bovendien gaat een aan een recto verwante amp met palmmutes zo ontzettend zompig klinken, een Mark blijft droger en strakker.

Full Circle is ook opgenomen met een Ibanez RG met EMG 85 in de brug door een Mesa/Boogie Mark IV.

AART
24 december 2005, 15:10
Ik heb net de RM100M met een Recto module besteld! :D Met een beetje geluk dit jaar nog binnen.

gefeliciflapstaart!

crrrN
24 december 2005, 17:40
Full Circle geluid is super lomp :D. Zo klinkt die Recto van Randall ook precies.

Full Circle is juist helemaal niet lomp, veel opener en strakker dan een recto.



Ik vind Full Circle wel lomp klinken, kan aan mij liggen ;)


En de ME-50 gebruik ik eigenlijk niet behalve als ik thuis via de pc wil spelen, kvind de distortions en delays wel cool maar verder gebruik ik hem niet. (Ik heb geen amp thuis staan, vandaar dat ik via de pc speel).

AART
24 december 2005, 22:23
Full Circle geluid is super lomp :D. Zo klinkt die Recto van Randall ook precies.

Full Circle is juist helemaal niet lomp, veel opener en strakker dan een recto.



Ik vind Full Circle wel lomp klinken, kan aan mij liggen ;)



Damn, barbaar :wink:

Straight ahead is een lompe sound.
Das een Dual Recto.

crrrN
25 december 2005, 12:26
Straight Ahead klinkt idd wat losser, maar vind ik ook lomp. Prima CD's. 8 )

AART
25 december 2005, 13:00
Straight Ahead klinkt idd wat losser, maar vind ik ook lomp. Prima CD's. 8 )

juist meer compressed bedoel ik, ik vind juist F C losser.

Maarja, als je op de meeting komt en ik heb de kans mijn Mark IV mee te nemen hoor je het wel.

Geronimo
25 december 2005, 14:55
Bovendien gaat een aan een recto verwante amp met palmmutes zo ontzettend zompig klinken, een Mark blijft droger en strakker.

[beetjes offtopic, sorry daarvoor]


Helemaal gelijk Aart! Daar heb ik dammed jaren over moeten doen om daar achter te komen. Ik maar denken dat het aan mij lag, aan de onderdelen en weetikveel allemaal niet. Toen ik mijn versterker voor de 2e maal opnieuw had opgebouwd klonk ie wel beter dan de eerste keer, maar idd hij bleef dat floppy laag houden.

Ik wist pas zeker dat ik het goed gedaan had nadat ik 'm eindelijk eens naast een "echte" recto had gezet, de mijne was minder bassig in de eindtrap, maar had een aanzienlijk gedefinieerder geluid!

Als ik dat nu eens godver :evil: veel eerder had gedaan had me dat een hoop gezeik gescheeld. (Ik ben altijd een beetje schijterig dat het winkelpersoneel je maar een leecher vindt als je iets uitprobeert om het geluid te vergelijken met je zelfbouwsel in plaats van dat je wat komt kopen, en in het proces kwam ik ook alleen maar mensen tegen die me maar bijdehand vonden en shit... Ja stom eigenlijk van me, je moet daar natuurlijk dikke schijt aan hebben maar ja iedereen zit nu eenmaal anders in mekaar...)

Ook ging ik altijd uit van een bepaald geluid van een band op een cd. Nu weet ik dat dat absoluut niet overeen komt met het geluid wat daadwerkelijk uit de versterker komt.
Een openbaring was ( :o Oooh, doen ze dat zo!) toen ik las van Jeff Loomis van Nevermore dat ie een 808 gebruikte om het geluid naar zijn wens aan te passen! En zo zijn er nog talloze factoren die het geluid creëeren wat je uiteindelijk op de plaat hoort.

Anyways, de moraal van het verhaal: Ik ben best tevreden met mijn geluid, maar (gvd uiteraard) niet helemaal... Ook ben ik echt benieuwd wat er nog meer aan brute sounds te maken is en ik heb dan ook echt onwijs veel zin in de meeting! Ben ook wel een beetje bang dat wat ik nu heb eigenlijk wel meevalt en dat ik dus weer jaloers en ontevreden naar huis ga... Moet ik weer op zoek naar wat nieuws, waarschijnlijk wel weer zelfbouw, dus bloed zweet tranen en een paar dikke optaters.... *zucht*

AART
25 december 2005, 16:14
Denk dan maar aan het feit dat ik stinkend jaloers ben op je Recto Cab!

Maat misschien zou je een Mark IIC+ kunnen nabouwen(leadchannel van mijn Mark IV A is exact hetzelfde).

Die Mark's hebben echt superstrakke palmmutes met toch flink veel power.