PDA

View Full Version : vingerzetting tornado of souls



Stitch
23 december 2005, 14:54
He mensen,

Welke vingerzetting zouden jullie hier gebruiken, het komt trouwens uit Tornado of Souls van Megadeth:



e|------------------------------------|
B|--------------8h11/14p11------------|
G|------------9------------12---------|
D|----8h11-11----------------14-12----|
A|-/9------------------------------14-|
E|------------------------------------|



e|-------------------------------------|
B|----------10h14/19\14p10----10h14p10-|
G|-------------------------12----------|
D|----11h14----------------------------|
A|-12----------------------------------|
E|-------------------------------------|

e|-/14p10--10--14p10-14p10--10--14p10-14p10--10-|
B|-------12---------------12---------------12---|
G|----------------------------------------------|
D|----------------------------------------------|
A|----------------------------------------------|
E|----------------------------------------------|

Het gaat om de eerste en met name de tweede balk. De derde heb ik er puur bij gezet zodat je weet hoe de volgende benodigde vingerzetting is.

Persoonlijk vind ik het nogal een lastige tab, kan het zijn dat het makkelijker omgeschreven kan worden? Bijvoorbeeld de derde balk doe ik dmv tappen ipv picken.


Tnx!

Richard

ae
23 december 2005, 19:51
Ik zou ten eerste een powertab nemen (oh shit die site is down) of guitarpro. Maargoed:

e|------------------------------------|
B|--------------8h11/14p11------------|
G|------------9------------12---------|
D|----8h11-11----------------14p11----|
A|-/9------------------------------ 12-|
E|------------------------------------|

slide2 1hammer4 2 1hammer4slide4pull1 2 4 pull1 2

Nouja als je het zo doet zie je ook wel hoe die tweede moet, anders moet je het nog even vragen. Oja ik gebruik sweep om die noten te pakken. Ik vind dit echt een van de beste solo;s van marty:D

ae
23 december 2005, 19:52
oh en die laatste bar moet je echt sweepen dat doe marty ok geloof ik.,

ae
23 december 2005, 19:54
Persoonlijk vind ik het nogal een lastige tab, kan het zijn dat het makkelijker omgeschreven kan worden? Bijvoorbeeld de derde balk doe ik dmv tappen ipv picken.


Ja lul het is ook gewoon een moeilijke solo:P maar marty gebruikt heel veel sweep en arpeggio;s. Dus als je zijn stijl vet vind zou ik me maar wat gaan verdiepen in sweepen.

Blijepanda
23 december 2005, 20:16
Persoonlijk vind ik het nogal een lastige tab, kan het zijn dat het makkelijker omgeschreven kan worden? Bijvoorbeeld de derde balk doe ik dmv tappen ipv picken.


Ja lul het is ook gewoon een moeilijke solo:P maar marty gebruikt heel veel sweep en arpeggio;s. Dus als je zijn stijl vet vind zou ik me maar wat gaan verdiepen in sweepen.

Wat een vriendelijke en begripvolle reply. :roll:

Guitar Martijn
23 december 2005, 20:51
Wat is sweepen eignelijk?

ae
24 december 2005, 13:53
Persoonlijk vind ik het nogal een lastige tab, kan het zijn dat het makkelijker omgeschreven kan worden? Bijvoorbeeld de derde balk doe ik dmv tappen ipv picken.


Ja lul het is ook gewoon een moeilijke solo:P maar marty gebruikt heel veel sweep en arpeggio;s. Dus als je zijn stijl vet vind zou ik me maar wat gaan verdiepen in sweepen.

Wat een vriendelijke en begripvolle reply. :roll:

Oh sorry ik leg alles toch gewoon uit? Dat is mijn manier van praten, maar ik was vergeten dat hier scheldwoorden niet worden gewaardeerd:p

Guitar martijn: sweepen is als je ipv op en neer gaat met je plectrum alleen maar neer gaat, dit doe je dan over snaren die boven of onder elkaar liggen.

17
---18
------19

Hier sweep je dus omhoog, hjaal je je plectrum in 1 keer langs alle snaren. Hoop dat het duidelijk is?

Stitch
24 december 2005, 15:10
Haha ja tuurlijk ik weet niet hoe lang jou vingers zijn, maar jij wou dus gewoon het volgende stukje blijven picken?? Laat mij het maar lekker tappen klinkt hetzelfde!


e|-17p10--10-16p10--10-17p0--10-16p10----14-|
B|------12--------12-------12--------12/----|
G|------------------------------------------|
D|------------------------------------------|
A|------------------------------------------|
E|------------------------------------------|




Maargoed, het gaat me met name om de tweede balk, die eerste gaat wel goed. Maar er zit in die 2e een rare slide van 14 naar 19 en weer naar 14 (op de b snaar). Pak je die slide met je 4e vinger?


Deze solo is trouwens een jaar geleden een keer gepost bij sounds (door Swan dacht ik??) misschien dat diegene hier iets zinnigs op kan zeggen?

ae
24 december 2005, 21:48
Die pak ik inderdaad met mijn pink. Haha wat is daar zo raar aan als ik vragen mag?:p Ja dat stuk met die pulls van 17 naar 10 zijn inderdaad erg lastig, ik doe het ook alleen maar omdat ik een dwangneurose heb om dat net als marty te doen.