PDA

View Full Version : Ebay, 3 Fenders uit China... Doen?



Wietse.com
23 december 2005, 00:13
Zojuist de onderstaande gitaren, hoogste bieder, wel erg goedkoop, en nouja, ik ben natuurlijk achterdochtig.

Ga ik dit wel of niet doen?... 'T lijkt nooooooogal op fake, scam, enz.

Nummer 1 (http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7376646716&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWN%3AIT&rd=1)

Nummer 2 (http://cgi.ebay.nl/1991-Fender-Strat-Plus-Stratocaster-Electric-Guitar-NR_W0QQitemZ7376642927QQcategoryZ621QQssPageNameZW D2VQQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting)

Nummer 3 (http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7376647136&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWN%3AIT&rd=)

Groeten,
Wietse

Orpheo
23 december 2005, 00:16
scam 1e klas. zoek maar verder op ebay, dan vind je soms gewoon een veiling die precies dezelfde foto's heeft. nog iets: let eens op feedback van die lui :D

Wietse.com
23 december 2005, 00:20
scam 1e klas. zoek maar verder op ebay, dan vind je soms gewoon een veiling die precies dezelfde foto's heeft. nog iets: let eens op feedback van die lui :DJa dat dacht ik dus al... Maar ach bieden kan toch nooit kwaad. En de feedback: zero idd...

Echter heb ik 1x zo'n geluk gehad en wel voor zo'n bedrag zo'n gitaar ontvangen uit Duitsland... Dus tja...

Roy K.
23 december 2005, 00:24
Kijk voor de grap ook naar de feedback van die 2e verkoper :D

Nee hier ga jij niet op bieden.

Wietse.com
23 december 2005, 00:26
Kijk voor de grap ook naar de feedback van die 2e verkoper :D

Nee hier ga jij niet op bieden.
Jep, 't is wel overduidelijk.

Alleen misschien is mijn vertrouwen ook wat tever omhoog gekrikt door dat ik zo'n deal wel een keer goed heb zien gaan...

Uit Duitsland, een Fender Highway One, voor iets meer dan 100 Euro en echt zgan, met Fender gigbag enzo. Nouja, dan wil het vertrouwen wel :P nadat zo'n deal goed is gegaan.

En bieden heb ik toch wel gedaan boeit me geen donder, dan sluiten ze desnoods die account :lol: Heb toch wildcard E-mail adressen dus een nieuwe account is zo gedaan...

Roy K.
23 december 2005, 00:35
Ja tuurlijk is het mogelijk om via Ebay je slag te slaan, maar je (ik in ieder geval) moet dan wel zeker weten dat het te vertrouwen is. Vanwege jouw ervaring vertrouw je misschien eerder dat het wel goed zit ja...

Maar je hebt dus geboden, heb je ook gewonnen?

Wietse.com
23 december 2005, 00:58
Ja tuurlijk is het mogelijk om via Ebay je slag te slaan, maar je (ik in ieder geval) moet dan wel zeker weten dat het te vertrouwen is. Vanwege jouw ervaring vertrouw je misschien eerder dat het wel goed zit ja...

Maar je hebt dus geboden, heb je ook gewonnen?Alle 3 gewonnen...

Bram159
23 december 2005, 11:31
ik zou er wel me oppassen. Het ziet er wel heel erg scam uit.

almarvk
23 december 2005, 13:19
Een Fender Custom Shop voor 100 euri? Scam lijkt mij wel...

goeroezeboe
23 december 2005, 16:17
Ja tuurlijk is het mogelijk om via Ebay je slag te slaan, maar je (ik in ieder geval) moet dan wel zeker weten dat het te vertrouwen is. Vanwege jouw ervaring vertrouw je misschien eerder dat het wel goed zit ja...

Maar je hebt dus geboden, heb je ook gewonnen?Alle 3 gewonnen...
laat ons weten hoe dit afloopt :p

Als der 1 echte tussen zit, heb je nog een goed zaakje gedaan.
als ze alle 3 scam zijn ben je natuurlijk wel zwaar in het zak gezet :p.

sjaakies
23 december 2005, 18:13
bij de eerste verkoper zie je bij de andere verkoop objecten allemaal verschillende achter gronden dus dat word niks ben ik bang

Mattia
23 december 2005, 22:14
Alle 3 gewonnen...

Mjah, ik zou het dus niet doen. Money Gram, Western Union, bankoverboeking, ben je je geld gewoon kwijt. Als hij geen PayPal, of escrow service van jouw keuze wil gebruiken voor betaling, gewoon melden bij eBay, en wegwezen.

Vampire
24 december 2005, 00:00
Als je er nou, in plaats van ervan uit te gaan dat er misschien een vette deal tussen zit, eens uitgaat van dat misschien 1 op de 100 deals een vette deal is zoals jij hem eerder hebt gesloten, dan word je misschien wel voorzichtiger? :)

Braindead
24 december 2005, 18:08
Is het niet zo dat je bij ebay standaard verzekerd bent? Ik dacht to een paar honderd euro...