PDA

View Full Version : pod xt ruilen, verstandig of niet?



iwamoto
22 december 2005, 23:28
Beste Heren
Ik heb op dit moment zon heerlijk rood wonder in mijn bezit, maar eigenlijk wil ik iets stompbox'igs, is het dan verstandig om hem te ruilen voor een Pod Xt live? hoor graag jullie mening

harrie-beton
23 december 2005, 09:48
ik snap je vraag niet...

De podxt live is 200 euro duurder bijna dan de podxt dus ruilen JA.

De sounds zijn beide apparaten hetzelfde. De electronica is gelijk.
Op je podxt kun je ook een voetpedaal aansluiten (vrij duur) maar dan heb je met zo'n rood ding veel leuke mogelijkheden, bijvoorbeeld de hoeveelheid chorus bijmengen met je voet of stomp boxes aan of uit zetten en natuurlijk wah wah wah.

De podxt met los voetpedaal heeft een voordeel. De xt live op de grond is kwetsbaar en je moet bukken om te tweaken. Bij mijn podxt ligt hij op mijn amp en het voetpedaal is de afstandsbediening.
Dat daar een biertje over valt is niet zo erg (voor dat bier wel natuurlijk).

Maar nog over het algemeen, als je van losse kastjes houdt dan is een multieffect of multi modeling natuurlijk niks voor jou.

iwamoto
23 december 2005, 10:52
oke, ik kijk gewoon nog even wat ik nu precies ga doen,
want op diti moment speelt het een beetje irritant als ik opeens mn auto wha moet uitzetten bijvoorbeeld. maar dan kan ik dus ook gewoon een FSB Shortboard halen, in ieder geval bedankt voor het antwoord

harrie-beton
24 december 2005, 11:36
als je goedkoop een schakelaar wilt dan is er een midi switch van behringer. Op www.vettaville.nl staat een beschrijving.
De fb101 ofzo heet ie


hb

iwamoto
25 december 2005, 17:19
hey harrie, reuze bedankt voor de tip man, maar weetje of mn wha dan ook werkt?