PDA

View Full Version : Seymou Duncan hot rails of Little '59



tele52
22 december 2005, 23:27
Ik zit ook te overwegen om (1 van)deze pickups in mijn Fender Tele te plaatsen.
Maar als ik het goed heb gaat iedereen er eigenlijk vanuit dat deze
pups in de brug-positie moeten komen.
Ik zit juist te denken aan de nek-positie !
Oke ik ben meer een jazzy-getinte gitarist en speel ook regelmatig
cleane solo's op voorste element. Ik vind dit dan ook veel belangrijker dan het brug-element.
Zijn deze 2 elementen specifiek gemaakt voor de brug of kunnen ze ook
goed dienen in de nek-pos.
Vooral omdat je Hot-rail gesplit ook heel mooi schijnt te klinken,
lijkt het me juist mooi zo'n single-coil geluidje in de nek erbij
te hebben.
[/b]

vulvasonic
22 december 2005, 23:36
Zelf heb ik er twee met de Little 59. Ik vind ze echt waanzinnig goed voor het ruigere werk. je kunt er fantastische boventonen uit toveren. Echt geweldig!
Voor het cleane werk mist ie teveel body.

De hotrails lijken vuiler en smeriger, maar zijn toch iets minder muzikaal. Vergelijk de geluiden eens op seymourduncan.com.

:)

hoofd
22 december 2005, 23:50
De hotrail zou ik in ieder geval niet in de neck gooien...heb ik gehad, maar daar is zo'n hotrail toch niet echt geschikt voor. In de brugpositie is de hotrail daarintegen erg goed. De 59 wordt volgens mij wel vaker gebruikt in de nekpositie, icm met een hotrail in de brug...een combinatie die ik graag uit had willen proberen, maar tis er nooit van gekomen.

En mocht je nog een brug hotrail voor een tele willen...ik heb er een te koop... :roll: .... JA JA SPAM!!! Ik ben een arme student, mag ik.

vulvasonic
22 december 2005, 23:55
De hotrail zou ik in ieder geval niet in de neck gooien...heb ik gehad, maar daar is zo'n hotrail toch niet echt geschikt voor. In de brugpositie is de hotrail daarintegen erg goed. De 59 wordt volgens mij wel vaker gebruikt in de nekpositie, icm met een hotrail in de brug...een combinatie die ik graag uit had willen proberen, maar tis er nooit van gekomen.

En mocht je nog een brug hotrail voor een tele willen...ik heb er een te koop... :roll: .... JA JA SPAM!!! Ik ben een arme student, mag ik.

PM me even voor je prijs...... :)

duckman
23 december 2005, 08:35
ik heb 2 strats ,een met een 59 en een met een hot rail.Wel beide in de brug.Ik kan dus niet adviseren over hoe ze klinken in de nekpositie, maar in mijn geval zijn beide erg goed overstuurd, maar is de 59 beter clean.

overigens is volgens de website van SD beide modellen alleen beschikbaar voor de tele als brugelement...

mazzel,
Arjan

hoofd
23 december 2005, 12:50
overigens is volgens de website van SD beide modellen alleen beschikbaar voor de tele als brugelement...

Yup, maar ik heb gewoon de strat versie genomen, moet je een klein beetje wegfrezen, en dan past ie. Je hebt dan helaas niet zo'n mooi chromen afdekkapje, maar ach...