PDA

View Full Version : Speakers kraken (story continues)



Tupelo
22 december 2005, 22:07
Dit jaar onder mysterieuze omstandigheden mijn Fender Twin moeten afschrijven. De experts wisten er geen raad mee. Uiteindelijk het ding weten te verkopen voor 350 euro, 350 bij gelegd en een Blues Devil 4*10 ocassion gekocht bij de muziekzaak. Ding was gereviseerd, nieuwe buizen. Leek me een mooie prijs, mede gezien de 3 maanden garantie. Afgelopen vrijdag zet ik mijn versterker aan en het ding begint ineens moeilijk tegen me te doen. Kraakt net alsof de speakers zijn opgeblazen; vonden ze bij de muziekzaak ook. Ding wordt nu opnieuw nagekeken, als het door defect -gaan even uit van de speakers dus- door ouderdom is veroorzaakt valt het onder de garantievoorwaarden, als dit niet zo is ben ik de lul. :o Maar uhh, hoe kunnen zij dat nu inschatten? Ding is bij mij niet verder dan een kwart open geweest, lijkt me nogal sterk dat ik de speakers heb kunnen opblazen dus. :-? Bovendien ook nog nooit gehoord dat speakers door ouderdom opbliezen. :-? Ik hoop zo dat me deze keer eens wat versterker ellende bespaard blijft. Niettemin maar vast ff informeren, wat kosten 10 inch speakers?