PDA

View Full Version : Strat 1978 op E-bay



Aca Ilic
22 december 2005, 21:49
Ik ben vandaag een strat ( uit Duitsland) op E-bay tegengekomen , waar ik van afwerking van hals-body verbinding een beetje moest walgen. Ik dacht dat alles fijn in elkaar moest passen, maar dus mooi niet... :o


http://img261.imageshack.us/img261/6594/strathalsbodyverbinding9xp.th.jpg (http://img261.imageshack.us/my.php?image=strathalsbodyverbinding9xp.jpg)

bert k
22 december 2005, 21:55
Dat is schaduw.

Nickname
22 december 2005, 22:12
no way dat dat schaduw is.. maar wat maakt het ook uit.. er moet toch een slagplaat overheen :razz:

Fumi SG
22 december 2005, 22:16
Ik zie het probleem eigenlijk niet! :oops:

bert k
22 december 2005, 22:24
FF voor de duidelijkheid, je bedoelt dit toch?

http://www.bertk.tomaatnet.nl/strathals.jpg

Schaduw, zeker weten.

olaf reijnders
22 december 2005, 22:27
Als dat schaduw is, ben ik Louis De Funes. :lol:

Jeanken
22 december 2005, 22:28
De toets steekt toch nog wat over de body, de hiel zit wat verder achteruit dus, om die neckpocket dan zo ver uitgefreesd te hebben, lijkt me toch ook eerder een slecht gekozen invalshoek..

Malochia
22 december 2005, 22:33
FF voor de duidelijkheid, je bedoelt dit toch?

http://www.bertk.tomaatnet.nl/strathals.jpg

Schaduw, zeker weten.

Dat KAN geen schaduw zijn.

Waarvan zou het dan schaduw zijn?

Aca Ilic
22 december 2005, 22:42
Ik zie het probleem eigenlijk niet! :oops:

nou als je een beetje aan sustain denk dan zou je logisch kunnen zeggen geen contact hals-body geen geweldige sustain :wink:
By the way dat is geen schaduw het is echt slecht frees werk

Raytheman
22 december 2005, 22:46
Dit is inderdaad zoals ze toentertijd werden gefreesd. Dat de toets overhangt is alleen met 22 frets halzen het geval. De 21 frets halzen hebben dit niet.

Orpheo
22 december 2005, 22:49
Dit is inderdaad zoals ze toentertijd werden gefreesd. Dat de toets overhangt is alleen met 22 frets halzen het geval. De 21 frets halzen hebben dit niet.

mee eens. das gewoon een verdomd slecht gefreesde body.

olaf reijnders
22 december 2005, 23:12
De 7enders uit die tijd hebben dan ook een slechte naam. :stop:

Orpheo
22 december 2005, 23:15
De 7enders uit die tijd hebben dan ook een slechte naam. :stop:

waarom gelijk die " :stop: " ??

ik heb genoeg fenders uit de 70ies bespeeld die echt menig customshop strat wegblazen. eerder regel dan uitzondering. die slechte naam komt alleen door een paar mensen die gewoon 70ies strats willen bashen, omdat ze (denk ik ) t logo en headstockshape van strats niet mooi vonden ofzo. ja, soms was er wel een lemon tussen, maar die had je overal. zelfs de alomgeprezen dean heeft wel eens een baggergitaar op de markt gebracht.

olaf reijnders
22 december 2005, 23:19
In begin '70 waren ze redelijk goed. Alleen in de 2e helft van de 70s waren ze bagger. Dit schrijf ik niet om 7ender te dissen, hoor. :wink: Overigens waren de kopieen uit Japan vaak beter. :o

vulvasonic
22 december 2005, 23:26
De 7enders uit die tijd hebben dan ook een slechte naam. :stop:

waarom gelijk die " :stop: " ??

ik heb genoeg fenders uit de 70ies bespeeld die echt menig customshop strat wegblazen. eerder regel dan uitzondering. die slechte naam komt alleen door een paar mensen die gewoon 70ies strats willen bashen, omdat ze (denk ik ) t logo en headstockshape van strats niet mooi vonden ofzo. ja, soms was er wel een lemon tussen, maar die had je overal. zelfs de alomgeprezen dean heeft wel eens een baggergitaar op de markt gebracht.

Niet mee eens. De meeste 70ies strats waren ook gewoon echt slecht! En soms zit er een hele goede tussen, waar ik niet in geinteresseerd ben vanwege die lelijke grote kop (zo eerlijk ben ik dan ook wel weer).
Een FEIT is dat de 70ies Fenders een heel ander geluid produceren dan de oudere of de nieuwere. En het is de sound van die instrumenten die, mede danzij een grote groep gitaristen die in het verladen daarmee speelden, een nieuw hypeje hebben teweeg gebracht in het gitaristenwereldje. Veel funkbands speelden op de nieuwere (jaren 70) strats. En vaak is het DAT geluid dat zo in trek is bij veel gitaristen.

De relatief lage prijs van die modellen en de minihype van nu zorgt vanzelf voor steeds meer groepen gitaristen die er een MOETEN hebben.

Het blijven in mijn ogen, door de bank genomen, kutgitaren.

schwalbe
22 december 2005, 23:29
Volgens mij is dit geen Fender..

BamBuFan1
23 december 2005, 00:44
Dat is schaduw.

Eh... het licht komt van rechts. :roll:

Roy K.
23 december 2005, 00:52
Dat is overduidelijk schaduw. De hals zit niet helemaal op de body, waardoor je die schaduw nog sneller ziet, omdat de foto een beetje van rechts is genomen waardoor je zelfs een klein beetje onder de hals kijkt.

Aca Ilic
23 december 2005, 08:54
Wat ik eigenlijk het ergste aan vond is het feit dat hals zo veel plaats heeft om me te bewegen in de socket van de body, en dat is zeker een belangrijk punt als je bedenkt dat het om 3 punts bevestiging ging. Deze manier van vastzetten van hals was al sowieso minder geliefd bij gitaristen , puur uit stabiliteits overwegingen en afstellen van neck-tilt systeem.
Ik ben met alle mensen mee eens die zeggen dat er ook goeie en slechte gitaren tussen zaten ( ik heb een 25 anniversary van een vriend van mij in handen gehad die was geweldig , maar ook andere anniv. modelen bespeeld die bagger waren).Wat klank betreft die 70'ers waren inderdaad allemaal appart , je moet van ze houden of niet.

taylor
23 december 2005, 11:50
dit is volgens mij ook geen fender voor 78 mist die namelijk bij het lead element fresing de worm(voor de bedrading) dat is iets wat alle fender strats toen der tijd hadden.

een goeie imitatie lijkt me zo.

Stratman70
23 december 2005, 12:48
De strats uit de jaren 70 hebben vooral een slechte reputatie gekregen door de driepuntsbevestiging in een pocket die niet helemaal strak sloot, waardoor de hals dus niet stabiel genoeg op de body zat. Het concept op zich is niet echt slecht, zoals de Mexicaanse RI modellen nu laten zien: die zijn echt oké. Ook waren soms de elementen microfonisch door een verkeerd waxproces. Dan waren er nog de loeizware exemplaren. Ik heb er zelf één gehad uit '79. De gitaar was echt zo fukking zwaar, dat het niet leuk meer was. Heb hem ingeruild tegen een japanse Fender jaren 70 RI. Dat is sindsdien (nu zo'n 10 jaar) mijn nummer 1 gitaar. Ik heb er geen seconde spijt van gehad.

En toch hoop ik ooit nog eens een goed exemplaar (olympic white) uit '78 tegen te komen met rosewood toets.