PDA

View Full Version : Vox -- Marshall



flipp
22 december 2005, 20:15
Om te beginnen : Aloha iedereen :wink:

Ik zit al ff dit forum te bekijken, al veel zoekwerk verricht enzo, maar nu ga ik ook eens een vraagske stellen.

Eigenlijk ben ik bassist, maar wegens tijdgebrek (werk, verbouwingen) ben ik gestopt met bandjes.
Maar helemaal stoppen met muziek is haast onmogelijk als je er echt van houd hé.
Nu wil ik ff wat (gewoon) gitaar spelen s'avonds. Heb al 10 jaar een fender strat usa, maar zoek nu een versterkertje.
Mijn oog is al gevallen op de VOX AD30 valvetronix en een tweedehands Marshall valvestate 8080 (van een kennis)
Hebben jullie positieve of negatieve ervaringen met één van die ??
Ik weet wel dat het beste antwoord is dat je naar de winkel gaat en vanalles uitprobeert, en dat ga ik ook doen als ik tijd heb, maar ben wel benieuwd wat jullie er van vinden.
Ik heb dus als gitarist geen podium-ambitie.
Het moet wel een mooi geluid hebben en veelzijdig zijn.
Ik heb momenteel ook een tweedehands me-50 kunnen kopen voor een prikje.
Niet het meest geliefde effectpedaal hier op het forum :lol: maar sommige geluiden zijn wel cool (bluesdriver)
Maar nu ben ik al aan het afwijken..... het gaat dus over die versterkers :lol:

Grtz

Yv
22 december 2005, 20:18
Als je de vox tone en de marshall tone in 1 wil zou ik voor bedrock gaan..
nocki van dit forum heeft er een ! En die is erg goed !

bram123
23 december 2005, 10:35
jezus wat een kansloze spam.

Nocki
23 december 2005, 10:52
Mocht je insinueren dat Yv mn dupe/alter is dan zit je mis. ook als heeft hij in zn sig. mijn tekoop site!

Nocki

Dude
23 december 2005, 11:49
gebruik de zoekfunctie van dit forum even voor de marshall 8080

resultaten zat zou ik zo zeggen

Scali
23 december 2005, 12:13
De AD30VT en de 8080 zijn absoluut niet met elkaar te vergelijken.
De 8080 heeft veel meer vermogen, dus is veel meer geschikt voor optredens etc. Maar als je alleen thuis speelt, maakt dat dus niet zoveel uit.
Verder is de 8080 gewoon een heel basic versterker, die eigenlijk alleen 'het Marshall-geluid' produceert. Je hebt natuurlijk nog wel verschillende kanalen, en allerlei toonregeling, maar het blijft een specifieke sound.
De AD30VT is een modeling-versterker, dus die kan een hele verzameling aan versterkers nabootsen (maar heeft in principe geen specifiek eigen geluid).
Maar aangezien je een ME-50 hebt, die in feite ook een modeling-apparaat is, zou je alsnog een keur aan geluiden uit de Marshall kunnen toveren. In dat licht is de AD30VT misschien ook wat dubbelop (al zou ik zelf toch liever de Vox-geluiden gebruiken dan die van de ME-50). Dus eigenlijk hoef je niet naar veelzijdigheid te zoeken in de versterker, die kun je al uit de ME-50 halen.

Ik ben persoonlijk meer een fan van een 'pure' versterker, en de 8080 is wat dat betreft erg goed. Ik zou dus kiezen voor de 8080.
De Vox klinkt op zich wel aardig, maar kan niet zo realistisch op de volumeknop van je gitaar of je aanslag reageren als de 8080... en sommige modellen missen net even die 'presence', waardoor ze niet goed door een mix heenprikken.

FruscianteFan
23 december 2005, 12:39
Maar aangezien je een ME-50 hebt, die in feite ook een modeling-apparaat is, zou je alsnog een keur aan geluiden uit de Marshall kunnen toveren. In dat licht is de AD30VT misschien ook wat dubbelop (al zou ik zelf toch liever de Vox-geluiden gebruiken dan die van de ME-50). Dus eigenlijk hoef je niet naar veelzijdigheid te zoeken in de versterker, die kun je al uit de ME-50 halen.Disagree.
De ME-50 heeft een uitgebreide distortion-afdeling, dat wel, maar clean heb je niet zo heel veel variatie. De Tone Modify is prettig, maar subtiel en op een paar standen na (fat en presence) zijn ze niet bepaald realistisch.
Ik bedoel, de Vox bootst daadwerkelijk versterkers na, terwijl de ME-50 alleen de klank subtiel verandert. Bovendien vind ik de meeste standen eigenlijk vrij waardeloos.

Tone Modify staat bij mij trouwens altijd op Presence, bij welke gitaar dan ook.

flipp
23 december 2005, 12:59
Ah,

Bedankt voor wat info. Zo van die dingen wou ik lezen. Thanx

En ik zal zeker ook de zoek-functie raadplegen :P


jezus wat een kansloze spam.
Wat is uw probleem bram123 ???

Fumi SG
23 december 2005, 14:11
Bram hier bedoeld die opmerking van Yv dat je voor die Bedrock van Nocki moet gaan... ik vind zelf eigenlijk de opmerking van Bram een beetje kansloos, maar goed.

Scali
23 december 2005, 14:14
Disagree.
De ME-50 heeft een uitgebreide distortion-afdeling, dat wel, maar clean heb je niet zo heel veel variatie. De Tone Modify is prettig, maar subtiel en op een paar standen na (fat en presence) zijn ze niet bepaald realistisch.
Ik bedoel, de Vox bootst daadwerkelijk versterkers na, terwijl de ME-50 alleen de klank subtiel verandert. Bovendien vind ik de meeste standen eigenlijk vrij waardeloos.

Tone Modify staat bij mij trouwens altijd op Presence, bij welke gitaar dan ook.

Ja, ik vind de ME-50 ook een kreng, maar hij biedt wel een keur aan distortions en andere effecten, dus kun je wel een hoop variatie in je geluid aanbrengen, en daar ging het even om.
Verder kun je vast ook wel aardige 'clean' geluidjes krijgen uit de distortions door gewoon de gain heel laag te zetten en/of het volume van je gitaar dicht te draaien. Ik speel zelf vaak ook op m'n ValveState met de gain voluit, en gebruik het volume om naar een 'randje' terug te gaan. Als ik dan ook nog eens subtiel aansla, heb ik clean (verder bedoelen veel mensen met 'clean' toch eigenlijk een 'randje', maar dan dus met de karakteristieke vervorming van een bepaalde versterker, en dat is wat de 'clean' modellen van modeling amps doen).

Yv
23 december 2005, 18:35
Nee dat was niet als spam bedoeld !.. Ik zou gewoon zeggen probeer het !

FruscianteFan
24 december 2005, 00:04
Disagree.
De ME-50 heeft een uitgebreide distortion-afdeling, dat wel, maar clean heb je niet zo heel veel variatie. De Tone Modify is prettig, maar subtiel en op een paar standen na (fat en presence) zijn ze niet bepaald realistisch.
Ik bedoel, de Vox bootst daadwerkelijk versterkers na, terwijl de ME-50 alleen de klank subtiel verandert. Bovendien vind ik de meeste standen eigenlijk vrij waardeloos.

Tone Modify staat bij mij trouwens altijd op Presence, bij welke gitaar dan ook.

Ja, ik vind de ME-50 ook een kreng, maar hij biedt wel een keur aan distortions en andere effecten, dus kun je wel een hoop variatie in je geluid aanbrengen, en daar ging het even om.
Verder kun je vast ook wel aardige 'clean' geluidjes krijgen uit de distortions door gewoon de gain heel laag te zetten en/of het volume van je gitaar dicht te draaien. Ik speel zelf vaak ook op m'n ValveState met de gain voluit, en gebruik het volume om naar een 'randje' terug te gaan. Als ik dan ook nog eens subtiel aansla, heb ik clean (verder bedoelen veel mensen met 'clean' toch eigenlijk een 'randje', maar dan dus met de karakteristieke vervorming van een bepaalde versterker, en dat is wat de 'clean' modellen van modeling amps doen).Nou nee, niet echt. Als ik de gain van de distortion op de ME-50 terugdraai, gaat dat ontzettend ten koste van de dynamiek en echt clean wordt het ook niet. Dan is er ook nog het probleem dat, net als bij de Tone Modify, maar een paar modellen distortion echt lekker klinken (IMO, dan).
Ik gebruik 'm trouwens nauwelijks als modeller. De meeste variatie komt denk ik van m'n gitaren (strat en LP) en een beetje van m'n speeltechniek.

Scali
24 december 2005, 01:09
Nou nee, niet echt. Als ik de gain van de distortion op de ME-50 terugdraai, gaat dat ontzettend ten koste van de dynamiek en echt clean wordt het ook niet.

Dat is ook de reden dat ik de 8080 prefereer boven de Vox. Digitaal heeft die problemen nou eenmaal. Analoog niet.

heavy-metal-thunder
25 december 2005, 18:42
Als je de vox tone en de marshall tone in 1 wil zou ik voor bedrock gaan..
nocki van dit forum heeft er een ! En die is erg goed !

Ugh, 6OW lampen voor i/d huiskamer????

ik zou zeker en vast voor de Vox gaan. Was er danig van onder de indruk!

Met de Vox heb je jouw ME50 niet nodig. Trouwens ik vind die ME50 ook niet bepaald waow. Ik heb wel mijn Maxon ROd 881 voor de Vox gezet en dat klonk ook verschikkelijk goed.

Die Marshall zou voor mij hoegenaamd geen optie zijn.

Maar, wat vind je er zelf van? Ik denk dat dit wel het belangrijkste.

AART
25 december 2005, 19:37
ik zou voor de ad30vt gaan.

Zo'n marshall zuigt echt ballen IMO, en dan wel de ballen van gerard joling.

Die dingen staan standaard ion ieder oefenhok en de sound is gewoon kut, de distortion is gewoon erg slecht(vind ik), als je dan toch een alternatief wil voor de vox, neem de peavey bandit 112, die is IMO stukken beter.

flipp
25 december 2005, 20:05
Bedankt voor de reacties.

Tis dus de Vox AD30 geworden. Heel handig om mee te nemen en een verrassend goed geluid.

http://x12.putfile.com/12/35813051422.jpg (http://www.putfile.com)

guitartub
25 december 2005, 22:16
Gefeli met je keuze. Er zijn zat tevreden AD gebruikers op het forum (waaronder ik zei de ouwe gek). Het is (IMO) een van de meest veelzijdige en goedklinkende combo verterkers die er de laatste jaren zijn uitgebracht.
Veel plezier ermee!