PDA

View Full Version : Nieuwe halfstack... welke?



Bart1981
22 december 2005, 18:54
Hallo mede-forummers,

Ik heb al heel wat topics doorgepluisd in mijn zoektocht naar een vervanger voor mijn Cube 60.

Waarom bevalt de Cube niet meer?
- clean gaat crunchen op hogere volumes
- geen degelijke distortion uit te krijgen (altijd zo'n lelijk digitaal randje erbij)
- maar één EQ voor beide kanalen
- red het niet bij kleine optredens zonder PA
- red het soms net niet als monitor bij optredens met PA

Mijn situatie:
gitarist in een bandje dat eigen nummers maakt. Genre... ehm.. pop, rock, vleugje punk, vleugje ska... geen metal.

Nu zoek ik dus een vervanger voor de Cube. Op een of andere manier gaat mijn voorkeur uit naar een top+cab. Een buizentop past niet in mijn budget. En ik ben ook niet eens iemand die perse buizen wil. Ik wil een geluid waar ik tevreden over ben. En voor zo'n 650 tot 800 euro max. wil ik klaar zijn (top + cab). Qua tops heb ik over de volgende al een en ander gelezen/gevonden.

** Fender FM100 ** (449,- incl 412 Fender cab bij Feedback)
Gisteren op gespeeld, met bijbehorende Fender cab. Geluid viel me tegen. Heel droge sound, geen lekkere distortion. Aardige reverb. Podmeters voelen overigens erg.. ehm.. speelgoedachtig/plastic aan. Niet heel degelijk. Valt dus af.

** Marshall MG100HFDX ** (649,- incl. Marshall 412 cab bij Musicstore.de)
Nog niet op gespeeld. Die wordt door het hele gitaarforum volledig afgeraden. Ik ga over 2 weken naar Musicstore, dan ga ik er eens op spelen. Dan horen jullie mijn mening wel.

** Marshall AVT50H ** (380 excl. cab bij Musicstore.de)
Nog niet op gespeeld. Wisselende reacties op 't forum. Vraag: gaat deze 50Watter uberhaupt harder dan mijn Cube 60? (Ik ga over 2 weken naar Musicstore, dan ga ik er eens op spelen. Dan horen jullie mijn mening wel.)

** Randall RH100G2 ** (rond de 400??)
Nog niet op gespeeld. Heel veel positieve reacties over gelezen op dit forum, en de mogelijkheden spreken me wel aan. Ik vraag me alleen af of hij niet te veel "metal" voor mij is. Ik zoek namelijk meer een goeie rock distortion, soms punk en een clean die ook clean blijft op hogere volumes.

Algemen vraag: welke (niet TE dure) cab raden jullie me aan? In principe zoek ik 4*12", liefst met wieltjes ;-)

Jullie lezen het, ik ben niet helemaal zonder voorkennis aan dit bericht begonnen ;-) Dus ik hoop dat er een aantal collegae willen reageren.

Alvast hartelijk dank en ik zal zelf ook uiteraard actief aan het topic deelnemen.

Bart