PDA

View Full Version : De nieuwe pedalen van Marshall!!



robert-gitarist
22 december 2005, 18:30
Yeah
Was net aan het kijken op de site van MP en zag dat ze nieuwe pedalen hebben van Marshall.Opzich lijken ze wel intresant :D en ze zien er wel degelijk uit(zijn ze ook wel,heb zelf de guv'nor2 :) )
http://www.musik-produktiv.de/bilder2/10/00/25/100025614l.jpg

http://www.musik-produktiv.de/bilder2/10/00/25/100025616l.jpg

http://www.musik-produktiv.de/bilder2/10/00/25/100025617l.jpg

Die 2de en laatste lijken me wel wat 8-)
maar nu een vraag:
Wie van jullie heeft ze al geprobeerd en wat zijn de bevindingen?
Mij lijkt het wel wat..binnekort weer eens ff bij onze ooster buren kijken :D

Vampire
22 december 2005, 18:44
Ik blijf het coole pedalen vinden, ze zien er geweldig uit, maar naar ik heb begrepen ruisen ze veel? Heb jij daar geen last van? Ik heb ze zelf nog nooit geprobeerd.

phx
22 december 2005, 18:52
toll, ik ga zeker die echohead proberen.

Mitch
22 december 2005, 20:00
Waarom Marshall blijft volharden met die ongelofelijk slecht afleesbare knoppen is mij een raadsel. De kwaliteit van de vorige serie was niet slecht hoor, ben benieuwd of ze dat niveau met deze serie ook halen.

phx
22 december 2005, 21:26
Je moet geen dikke vingers hebben, dan ben je wel ff aan het puzzellen om een juiste setting te krijgen :???:

bram123
22 december 2005, 21:51
je moet ook vooral geen jackhammer hebben.

Fuhgawz
22 december 2005, 23:07
Hoe duur moet dat spul zijn?

Dastard
22 december 2005, 23:09
je moet ook vooral geen jackhammer hebben.

Want ???
Ik gebruik al een paar jaar de Jackhammer, het is een heerlijk pedaal met een heerlijk geluid...

bram123
23 december 2005, 12:12
Want ???
Ik gebruik al een paar jaar de Jackhammer, het is een heerlijk pedaal met een heerlijk geluid...

heus niet.

Dastard
23 december 2005, 13:36
Tja smaken verschillen nou eenmaal :-D

Rutger
23 december 2005, 15:07
k Ben benieuwd naar de Regenerator. Ik wacht al een tijdje op een compact pedaal met meer modulatie-effecten in 1. De MM4 vind ik zo log.

Helter Skelter
23 december 2005, 18:32
k Ben benieuwd naar de Regenerator. Ik wacht al een tijdje op een compact pedaal met meer modulatie-effecten in 1

+1

zijn ze al ergens gesignaleerd?

robert-gitarist
23 december 2005, 18:41
Ja bij MP :P

Kosten 119 euro per stuk ;)

Ik heb af en toe last van ruis.Als ik hem bijv. gebruik met een andere overdrive/distortion,dan heb ik wel beetje ruis.Maar valt best mee.
Veder vind en blijf ik ze er cool uit zien vinden :D
Beetje retro maar toch iets moderns weer.Nice.

TMKXL
23 december 2005, 21:47
Want ???
Ik gebruik al een paar jaar de Jackhammer, het is een heerlijk pedaal met een heerlijk geluid...

heus niet.

Kan je je mening ook onderbouwen?

Fumi SG
23 december 2005, 23:25
Waarschijnlijk niet... :-?

Dastard
23 december 2005, 23:53
wie ik ?
of Bram123 ?

Ik zal mijn mening even onderbouwen, ik had vroeger een Ibanez soundtank 60's fuzz maar die wilde soms niet meer aan of uit, dus besloot een nieuw pedaaltje aan te schaffen, aangezien ikzelf gek was van de full gain B channel op een Marshall JCM900 stack, wilde ik een pedaal wat daarop leek, ik ben de hele dag door, fuzz, overdrive's, distortion's gaan uittesten, en na 4 gitaarwinkels bezocht te hebben, en een stuk of 15 pedalen te hebben uitgeprobeerd, kwam ik uiteindelijk bij de Marshall Jack Hammer, het geluid leek verdacht veel op de JCM900, dus ik heb hem gekocht, ik gebruik hem sindsdien voor al mijn overdrive en distortion werk, mede ook omdat ie op elke versterker goed klinkt.
Zo dat is mijn ervaring, nu is de beurt aan Bram123

Fumi SG
23 december 2005, 23:55
Bram :wink:

bram123
24 december 2005, 00:46
hmja ik heb dat ding ook, veelsteveel bas, distortion wordt een grote brei. Maar het is natuurlijk ook een kwestie van smaak.

StereoX
24 december 2005, 13:29
of een kwestie van afstellen.....

Mr.Bluesbreaker
24 december 2005, 15:43
Die pedalen zien er errug gaaf uit! Kunnen ook erg veel.
Er zit ook een expression pedal dinges op. Ik ben hier niet in thuis, kun je je wah-pedaal ook als expression pedal er op aansluiten? Wat kun je zoal dan regelen met zo'n ding bij bijvoorbeeld zo'n regenerator?

Heeft iemand soundsamples? (ik moet van mijn gas af mensen)

robert-gitarist
26 december 2005, 13:30
volgens mij kun je een wah niet als expressie pedaal gebruiken.een wah is een wah en geen espressie pedaal want in beide is de electronica anders.

Wat betreft de Marshall pedalen:
Als je echt de scheur wilt hebben van een JCM900 dan moet je de Guv'nor2 kopen.Ik heb beide,een Marshall JCM900 top en een Guv'nor2.Dat pedaal klinkt echt exact het zelfde als mijn top ;) echt exact die scheur etc. Jackhammer is een totaal andere scheur(heb ik getest voor ik de Guv'nor kocht).Komt er aardig in de richtig na aantal afstellingen maar lang niet zo dichtbij als de Guv'nor.

jorrit
26 december 2005, 14:00
sjah en sommige mensen vinden de scheur van de 900 niet mooi. dan zullen ze t pedaal ook wel niet lekker vinden klinken. Je moet sowieso van de marshall scheur houden... blijft allemaal een kwestie van smaak jongens.

robert-gitarist
26 december 2005, 15:01
sjah en sommige mensen vinden de scheur van de 900 niet mooi. dan zullen ze t pedaal ook wel niet lekker vinden klinken. Je moet sowieso van de marshall scheur houden... blijft allemaal een kwestie van smaak jongens.

Klopt.
Ik vind die Marshall JCM900 scheur ook 3 keer niks ;)
Gewoon geen goeie metalsound.Daarom heb ik nu 2 Randall's die dat wel hebben :D alleen zijn geen buizen,maar dat boeid me echt geen reet.Die Marshall heb ik nog steeds maar ik gebruik hem meer voor oude nummers als Thin Lizzy enzo.Daar is die scheur echt prima voor.

Braindead
26 december 2005, 17:10
hmja ik heb dat ding ook, veelsteveel bas, distortion wordt een grote brei. Maar het is natuurlijk ook een kwestie van smaak.

Hmm ik begrijp het niet helemaal, dus hij heeft veel bas, en hij lijkt op de jcm 900?

1 van jullie tweeen heeft iets niet goed met zijn pedaal of zijn oren, of met zijn jcm 900.... :D

Dastard
27 december 2005, 14:31
Mijn jcm900 heeft niet zo veel bass, de Jackhammer ook niet, hangt een beetje af van de versterker waar je hem op gebruikt.