PDA

View Full Version : Een nieuwe amp gekocht! UPDATE: demo video pagina 5



gerrekat
22 december 2005, 18:27
test

gerrekat
22 december 2005, 18:28
Vandaag na veel gedoe toch maar de auto richting Bochum gepakt naar Beyers Musik, had op ebay een Crate BV150 H van ze gekocht, prima amp super gebouwd maar helaas niet mijn smaak. Gelukkig wilden ze hem weer terugnemen. NU is de selecie bij Beyers groot en de prijzen goed dus het leek me een goede dagbesteding om in mijn vakantie eens wat amps te checken.

Mijn budget liet me dit keer toe om de duurste amp te kopen die ze hadden staan dus dat is ook een lekker gevoel dat je gewoon objectief kan gaan luisteren en kopen wat je ECHT het mooiste vind. Daar aangekomen blijkt beyers helemaal geen flitsend pand te hebben en ziet er van buiten niet eens zo groot uit, beetje ouwe zooi eigenlijk....

Maar goed binnen bleek dat dit alleen de gitarenafdeling was en het stond werkelijk tot de NOK vol met gitaren en amp. Waanzinnige collectie PRS en Gibsons, en sinds kort voeren ze ook DEAN, maar helaas aleen nog de importmodellen.

Na een vroedlijke ontvangst werd ik in de amproom gezet, en daar het lekke rustig was kon ik daar in mijn eentje urenlang tekeer gaan. Ik heb in het verleden al heel wat getest ook diezels etc, maar ik besloot toch gelijk eens de DIEZEL HERBERT te pakken. eerlijk is eerlijk qua "built quality" denk ik wel de beste amp van de dag. Qua tone was ie redelijk, maar ik snap echt de hype om deze versterkers niet, na de VH-4 viel ook de HERBERT me erg tegen, hij klonk vrij dun en ongedefinieerd, nou ja vergeleken bij zommige andere versterkers dan. begrijp me niet verkeerd de HERBERT klinkt best OK, maar voor € 3000 stel ik toch wel bepaalde eisen aan een amp.

De DIEZEL had wel hele mooi tone controls die heel gelijkmatig reageerden op veranderingen in de settings, de assignable mid cut functie was cool. De Clean was erg mooi (maar totaal irrelevant voor mij), het tweede kanaal vond ik eigenlijk nog het beste, met de gain gemaxed kreeg ik er een mooi metal slaggitaargeluid uit. Kanaal 3 was IMO bagger terwijl ik juist daar mijn heil verwachte, erg ongedefinieerd met een raar korzelig klinkend gebied in de hoge frequenties, zeker niet wat ik een DIK of VET geluid zou noemen in ieder geval.

Daarna de FRAMUS COBRA eens aan de tand gevoeld, ook hier vrij hoge verwcahtingen van, deze amp bleek echter de deceptie van de dag. Ook hier was het cleane kanaal meer dan verdienstelijk. Maar god wat waren de gain kanalen beroerd. het frontpaneel is duidelijk uitgelegd en intuitief te bedienen. de amp ziet er zowiezo degelijk uit, alleen aan de achterkant wat slorig afgewerkt. Het "Crunch" kanaal had zeker niet genoeg gain voor metal er zat per kanaal steeds een miniswitch waarmee je tussen twee verschillende sound modes kon switchen. Op het cleane kanaal was het een bright switch, op het crunch kanaal een soort modern/vintage switch evenals op het lead kanaal.

IN de "vintage" mode klonk de amp banaal slecht, als een VOSS metalzone met de gain en treble op 10, ik kon er echt niets mee. in de "modern" mode klonk de amp al wat aangenamer, maar nog steeds onbruikbaar IMO. Wel bleek dat de FRAMUS erg gevoelig is voor wat volume, bij hoger volume klonk is zowaar bruikbaar, maar ik was er nog steeds niet van onder de indruk, in deze prijsklasse is de POWERBALL hem m.i. qua tone mijlen vooruit. Wel krijg je op de FRAMUS een geintegreerde midi interface wat een leuke extra is.

vester86
22 december 2005, 18:32
dus je auto is net zo leeg teruggekomen als ie heen ging begrijp ik?

gerrekat
22 december 2005, 18:36
straks meer!

Negative K3 fan
22 december 2005, 18:36
2 vragen:

1) wat moet jij in godsnaam met een Crate???
2) welke amp heb je nou gekocht?

gerrekat
22 december 2005, 18:54
Ok toen ben ik wat rond gaan hoppen, de verassing van de dag was eigenlijk de BRUNETTI XL-EVO 120. Deze amp had echt de allermooiste clean die ik ooit op een channel switcher gehoord heb. Maar belangrijker het lead kanaal was waanzinnig goed, heel fluid voor leads maar ook rauw in de draaien voor het betere riffwerk. waazinnige kwaliteitsamp! en de prijs is et net onder de € 2000 redelijk te noemen.

De VHT 50 CL klonk ook als een klok, zeer vette rock / hardrock sound, metal ging nog net maar daarvoor klonk ie me toch effe iets te tam. Maar ect een waanzinnige sound, dijk van een versterker.

De RANDALL X2 was de eerste SS bak waar ik inplugde, dit was het laatste signature model dat Dime met RANDALL maakte en eigenlijk maar heel even in de handel is geweest. Lata ik het zo zeggen voor een SS bak klonk ie heel redelijk, stukken beter dan mijn oude CYCLONE en ook beter dan de V-MAX die nogal levenloos vondt klinken. De 300 watt eintrap zorge ervoor dat hij samen met de DIEZEL herbert de amp was die het hardste ging van de amps dei ik uitgeprobeerd heb. simpele layout en gewoon een lueke am die voor een SS bak met € 1250 misschien wat aan de hoge kant geprijsd is,

gerrekat
22 december 2005, 18:59
2 vragen:

1) wat moet jij in godsnaam met een Crate???
2) welke amp heb je nou gekocht?

1) de BV150H en BV300H zijn ander amps van het hoogste kaliber en kosten walgelijk veel geld, maar ik associeerde CRATE in de eerste instantie ook met goedkopen 15 watt SS oefencombootjes.

2) Later :lol:

gerrekat
22 december 2005, 19:16
Toen de MESA BOOGIE STILETTO, dit moet het MESA antwoord zijn op de britse sound, met een EL34 eindtrap etc. Erg gave amp, klinkt inderdaad een beetje marshally maar gain genoeg vergelijkbaar met een rectifier (nou iets minder misschien) maar ook een stuk minder modderig dan de TRIPLE RECTIFIER die ik direct hierna heb geprobeerd, deze amp heeft zeker "growl" en met het juiste pedaal ervoor denk ik een wereldamp, alleen voor een 2-kanaals amp met € 2250 aan de dure kant.

Toen de HIWATT hi gain 100 nog effe ingeplugd, was ook niet verkeerd, ook meer een hardrock dan en metalamp, maar deze amp heeft BALLEN! hij gaat walgelijk hard voor een 100 watt en klinkt als een Marshall met een meer unieke voicing, beetje een gehotrodde JCM 800, helemaal niet mijn ding, maar zeker niet verkeerd!

De RANDALL RM heads waren iinderdaad super, helaas haden ze alleen de RM50 in stock, maar die klonk echt super, ben absoluut geen RANDALL fan en heb zelfs erg slechte ervaringen met hun SS heads (geef mij maar een Marshall Valvestate V100!!!). Maar deze volledig buizen modulaire heads klinken als een klok! ik vond met anme de XTC module erg lekker, ook de ULTRA module gaat er bij mij goed in, helass had Beyers niet alle modules meer op voorraad omdat RANDALL niet bijzonder goed liep....waarschijnlijk gaan ze helemaal met het merk stoppen....helaas want de RM is echt een serieze amp.

Toen ondanks dat ik er heilig van overtuigd was dat ik nu eens wat anders wilde dan een ENGL toch maar die verleidelijke SE stacks ingeplugd. zowel de 6L6 versie als de EL34 versie.......en ja toen ging ik dus voor de bijl......

Deze amp klonk vanaf het moment dat ik inplugde precies zoals ik dat wil, gedefinieerd, punchy, strak, een heeft een waanzinnig doorzettingsvermogen in de bandsituatie. de EL34 was het helemaal voor me, deze kan alles van Powerball tot alle SAVAGE modellen en meer, en heeft ook nog eens de "growl" die alleen een EL34 eindtrap heeft het beste van alle werelden dus. Nu waren er echter nog twee zaken, ten eerste vond ik het moeilijk te verantwoorden om zoveel geld aan een amp te besteden en ten tweede zo belachelijk veel knoppen dat je er gek van wordt.....

Toch gedaan, eerlijk is eerlijk, ik heb alle amps een objectieve kans gegeven en ik wilde met name de Herbert echt een serieuze kans geven, deze kostte net zoveel als de SE en ik had hem kunnen kopen, maar de SE was echt de overall winnaar wat tone betreft, de amp heeft de souplesse en vette dikke toon waar andere amps alleen maar van kunnen dromen. Ben al met al een hele middag bezig geweest in Bochum, en heb uiteindelijk een zeer goede prijs gekregen voor de SE (nog steeds walgelijk veel geld) maar de SE met EL34's is echt de shit voor mij!
de kwaliteit straalt er vanaf, knoppen van massief gepolijst RVS...tja he achterpaneel bezit meer knoppen dat de meeste amps op de voorkant hebben, maar ja er zitten wel waanzinnig veel BRUIKBARE functies tussen.


MOrgen fotoos!

Negative K3 fan
22 december 2005, 19:26
ik wist het wel hahahha

kun je een iets uitgebreider verslag typen over de SE vs. PB??

gerrekat
22 december 2005, 19:30
Ik was het echt niet van plan........ :D :D :D


Ja, ik zal er morgen eens wat tijd aan besteden maar voordat ik de SE doorgrond heb gaat er wel wat tijd overheen, ik denk dat het de meest feature-laden amp op de markt is, de handleiding lijkt meer op de bijbel.....

AART
22 december 2005, 19:37
zit er in de handleiding ook een "rest-area"zoals bij de mark IV? :-D

gerrekat
22 december 2005, 19:45
Heb hem nog niet in durven kijken :oops:

Josdevos
22 december 2005, 20:21
Proficiat!

Zeer mooi, die stond ook nog op m'n te testen lijstje, maar hadden ze niet staan toen ik bij Beyers was vorige maand. De SE met 6L6 vond ik eerlijk gezegd niet zooo super.

Wormaap
22 december 2005, 23:19
Daamn. Die amp zou ik nieteens dúrven testen in'n beetje muziekzaak :o Als je toevallig eens in Z-Limburg speelt met't ding wil ik wel's komen luisteren :)

Punt
22 december 2005, 23:59
Ik ben wel benieuwd naar de ENGL, heb je wel eens een Bogner Shiva el35 head geprobeerd en hoe klinkt dat vergeleken met de ENGL?

NeeraDJ
23 december 2005, 00:58
Eén ding snap ik echt niet, jij hebt eerder uitlatingen gedaan over de Framus Cobra en Diezels, misschien wel meerdere amps en zelfs de tone kunnen beschrijven (ik geloof dat je de Cobra een recto maar dan minder buzzy noemde). Je gaf zelfs aan een Cobra in ruil voor je Savage te nemen. Als je deze amps nu dan zo slecht vindt waarom heb je er in je eerdere uitlatingen dan anders over gepraat?

Josdevos
23 december 2005, 08:16
Eén ding snap ik echt niet, jij hebt eerder uitlatingen gedaan over de Framus Cobra en Diezels, misschien wel meerdere amps en zelfs de tone kunnen beschrijven (ik geloof dat je de Cobra een recto maar dan minder buzzy noemde). Je gaf zelfs aan een Cobra in ruil voor je Savage te nemen. Als je deze amps nu dan zo slecht vindt waarom heb je er in je eerdere uitlatingen dan anders over gepraat?

Omdat hij eerlijk wilde zijn en alles een gelijke kans wilde geven door ze op dezelfde namiddag naast elkaar te testen...

LordRiffenstein
23 december 2005, 09:22
Ik wist het wel :razz:

Proficiat Hans!!

gerrekat
23 december 2005, 09:27
Eén ding snap ik echt niet, jij hebt eerder uitlatingen gedaan over de Framus Cobra en Diezels, misschien wel meerdere amps en zelfs de tone kunnen beschrijven (ik geloof dat je de Cobra een recto maar dan minder buzzy noemde). Je gaf zelfs aan een Cobra in ruil voor je Savage te nemen. Als je deze amps nu dan zo slecht vindt waarom heb je er in je eerdere uitlatingen dan anders over gepraat?

IK heb alle amps al meerdere malen getest, alleen niet achter elkaar. Ik was echt op zoek naar iets anders dan mijn ouwe vertrouwde SAVAGE vandaar dat ik de Cobra overwoog omdat het concept wel iets iets dat me aan zou kunnen spreken. Destijds beviel ie redelijk, was niet omver geblazen maar had zoiets van "misschien eheft het meer tijd nodig" en vind ik het niets dan kan ik hem altijd nog goed verkopen, zelfed als met de Eclipse die ik recentelijk verkreeg. Maar verder ben ik denk ik geen verantwoording schuldig, ik vind het gewoon tof om alle amps te proberen.

gerrekat
23 december 2005, 10:35
hier zijn de pics! en ja hij lijkt meer op een UFO dan op een amp, maar er zitten ook verdomd veel mooie opties bij!


http://www.deanguitars.com/userpics/lib5/SE1.jpg


http://www.deanguitars.com/userpics/lib5/SE2.jpg


http://www.deanguitars.com/userpics/lib5/SE3.jpg


http://www.deanguitars.com/userpics/lib5/SE4.jpg


http://www.deanguitars.com/userpics/lib5/SE5.jpg'


http://www.deanguitars.com/userpics/lib5/SE6.jpg


http://www.deanguitars.com/userpics/lib5/SE8.jpg

Bins
23 december 2005, 10:45
Zoveel knopjes! :o :o :o :o

Gefeliciteerd met je aankoop man. Ik krijg echt zwaar GAS van al die mensen die nieuw spul kopen :)

AART
23 december 2005, 10:53
Zoveel knopjes! :o :o :o :o

Gefeliciteerd met je aankoop man. Ik krijg echt zwaar GAS van al die mensen die nieuw spul kopen :)

wie niet :razz:

gefeliciflapstaart Gerrekat!

Volgens mij moet jij gewoon alle engls kopen en dan niet meer zeuren :razz:

Swan
23 december 2005, 10:57
damn :o

gerrekat
23 december 2005, 10:59
Zoveel knopjes! :o :o :o :o

Gefeliciteerd met je aankoop man. Ik krijg echt zwaar GAS van al die mensen die nieuw spul kopen :)

wie niet :razz:

gefeliciflapstaart Gerrekat!

Volgens mij moet jij gewoon alle engls kopen en dan niet meer zeuren :razz:

Thanx, LOL de SE is alle ENGLs ineen en dan nog net effe wat meer.....

DREAMMACHINE
23 december 2005, 11:31
nice amp!...maar met gloeiende buizen tegen een donkere achtergrond is hij nog vetter natuurlijk.....kan je zo'n pic niet ff posten? :roll:

Ritch
23 december 2005, 11:40
Zoals het aloude spreekwoord zegt: "Hij ziet door de knoppen de versterker niet meer"

Gefeliciteerd met je aankoop! :razz:

gerrekat
23 december 2005, 11:50
nee ik moet eerlijk zeggen dat de hoeveelheid mogelijkheden me wel een beetje afschrok, ik ben eerder een "plug & play" type speler. Maar nu na een half uurtje tweaken is het toch wel allemala logisch opgezet en intuitief te bedienen. Er lijken zo ook niet echt overbodige dingen op te zitten, alle tone shaping option hebben echt een subtiel maar hoorbare invloed op de tone.

Hij klinkt echt HUGE, dat is het enige juiste woord. Wat me wel gelijk opvalt is dat hij stukken harder gaat dan mijn Powerball of SAVAGE 120. Ik dacht dat het een soort uitgebreide SAVAGE 120 was, maar deze amp heeft zeker zijn eigen tone die hem duidelijk van andere ENGLs onderscheid en toch kan hij zo'n beetje alle andere benaderen qua sound.

gerrekat
23 december 2005, 12:02
nee ik moet eerlijk zeggen dat de hoeveelheid mogelijkheden me wel een beetje afschrok, ik ben eerder een "plug & play" type speler. Maar nu na een half uurtje tweaken is het toch wel allemala logisch opgezet en intuitief te bedienen. Er lijken zo ook niet echt overbodige dingen op te zitten, alle tone shaping option hebben echt een subtiel maar hoorbare invloed op de tone.

Hij klinkt echt HUGE, dat is het enige juiste woord. Wat me wel gelijk opvalt is dat hij stukken harder gaat dan mijn Powerball of SAVAGE 120. Ik dacht dat het een soort uitgebreide SAVAGE 120 was, maar deze amp heeft zeker zijn eigen tone die hem duidelijk van andere ENGLs onderscheid en toch kan hij zo'n beetje alle andere benaderen qua sound.

taylor
23 december 2005, 12:13
een amp waar je eerst de handleiding van moet lezen lijkt me zo :)
sjezus wat een knopen.

suxxes ermee.

vester86
23 december 2005, 12:31
tering wat een amp,maar wat gaaf zeg. die amp kun je net zo goed achterstevoren zetten, niemand die het verschil ziet qua knoppen :razz: :lol:

BLOK182
23 december 2005, 12:38
Gefeliciteerd man, brute bak!! Maarre, die VHT 50CL top hadden ze nog? Want die heb ik een tijd terug aan de tand gevoeld, en vond em echt te gek 8-)

gerrekat
23 december 2005, 13:12
Ja die stond er nog! klonk zeker niet verkeerd, was er eentje zonder EQ maar met reverb.

spanky_franky
23 december 2005, 15:34
Vet ding man! Heb er eens op gespeeld bij MP.. damn..

gerrekat
23 december 2005, 16:50
Ja zit nu al de hele middag willekeurig aan knoppen te sjorren, een beetje in de handleiding te lezen en te spelen....echt fenomenaal wat een dikke sound eruitkomt. Ik kan eerlijk zeggen dat dit de beste amp is voor mijn stijl die ik oooit bespeeld heb. helaas is mijn stijl te beperkt om alle mogelijkheden van de amp te ontplooien maar dat maakt het wel leuk om er thuis mee an te klooien. :cool:

Bl44t44p
23 december 2005, 17:57
Fok wat ziet dat ding er toch machtig uit man :o Gefelicteerd!

Dweezman
23 december 2005, 18:13
is dat nou een buizenversterker?




















:wink:

jorrit
23 december 2005, 19:41
gefeliciteerd man! je maakt me wel erg nieuwschierig naar het geluid op deze manier :P

Riffcrusher
23 december 2005, 20:28
Prachtige amp man !!! Gefeliciteerd !!!

Have fun enneuh... Merry Christmas zou ik zeggen !
Blazen maar ! Hehe...

Cheers !
Jo D.

jacky
23 december 2005, 21:02
Just to much

Daar zit al voor 50 euro knoppen op

Moet zeggen dat ik me ook altijd door mooie knoppen laat verleiden :-D

Mooie keus hoop dat hij na een jaar nog zo bevalt

Succes met de gebruiks aanwijzing

Orpheo
24 december 2005, 00:51
Sorry gerrekat, maar ik vind dit dus echt een lelijke amp, en dan vooral in style/looks. sound weet ik niet, maar als het de engl-sound is, ben ik er niet dol op. ik ben zelf meer marshall-fan, en dan vooral de 2203 :oops: ik vind al die knopjes en dingetjes afleiden van het enige dat relevant is: spelen. tis wel leuk, maar het zet eigenlijk geen zoden aan de dijk. live hoor ik heus t verschil niet tussen mids geboost of niet. op plaat natuurlijk wel, maar dan zou ik never zo'n amp nemen, eerder een hoop kleine combo's, zoals " les paul" heeft van dit forum (zo snel uit mijn hoofd).

neemt niet weg dat ik t tof voor je vind dat je eindelijk een amp hebt waar je voor 100% mee uit de voeten kunt, en meer!

gerrekat
24 december 2005, 10:14
Ach ja vintage puristen zullen het niets vinden, maar dat ben ik bepaald niet. Ik kan zelf helemala niets met een Marshall of fender. De knoppen lijkt inderdaad wat overdadig. Maar als je er mee aan de slag gaat wijst het zich eigenlijk vanzelf en bijna lles is midi schakelbaar.

Dus als ik een goede sound heb sla ik hem gewoon op onder een midi preset en klaar is kees, kan ik iig niet de volgende keer dat ik hem aan zet een knopje vergeten aan te zetten :-D :-D

Wat ook erg mooi is dat hij is uitgerust met phantom voeding (via de midi kabel) voor ENGL midi pedalen, en ik had toevallig nog een Z12 midi switcher liggen die ik eigenlijk nooit gebruikt heb omdat ik me nooit in het hele midi gebeuren verdiept had, maar nu komt het erg mooi uit zie nu pas hoe mooi dat eigenlijk is. En kan dus met slechts 1 kabel de hele amp besturen dat is helemaal mooi, geen extra adapterjes
, ik heb zeker geen pedalen meer nodig, geweldig dat versimpelt het dan ook wel weer waar het complex lijkt aan de endere kant.

Tuurlijk heeft deze amp ook de ENGL sound, maar veel meer dan dat, hij kan behoorljk marshally klinken vanwege de EL34 eindtrap waar de meeste ENGLs een 6L6GC eindtrap hebben, veelzijdiger gaat niet eigenlijk. Heb gisteren fantastische AC/DC "back in black"/ "for those about to rock" tone eruit gekregen op het crunch kanaal, da's toch behoorlijk marshally...

Negative K3 fan
24 december 2005, 18:27
voor een echte authentieke acdc sound heb je denk ik toch een iets lossere eindtrap nodig (geen nfb, sag, cathode bias) en sowieso greenbacks, maar ik geloof je op je woord :)

AART
24 december 2005, 19:48
voor een echte authentieke acdc sound heb je denk ik toch een iets lossere eindtrap nodig (geen nfb, sag, cathode bias) en sowieso greenbacks, maar ik geloof je op je woord :)

En bovenal: een hoop b ier, sterke drank en weed. :cool:

Negative K3 fan
24 december 2005, 19:55
daar voldoet gerrekat volgens mij wel aan :D

AART
24 december 2005, 20:00
daar voldoet gerrekat volgens mij wel aan :D

dan heb je de rest niet nodig :wink:

morris
25 december 2005, 01:03
Ja zit nu al de hele middag willekeurig aan knoppen te sjorren, een beetje in de handleiding te lezen en te spelen....echt fenomenaal wat een dikke sound eruitkomt. Ik kan eerlijk zeggen dat dit de beste amp is voor mijn stijl die ik oooit bespeeld heb. helaas is mijn stijl te beperkt om alle mogelijkheden van de amp te ontplooien maar dat maakt het wel leuk om er thuis mee an te klooien. :cool:

Gefeliciteerd man, het is een super amp. Als ik je een tip mag geven, probeer eens wat andere preamp buisjes, dan wordt 'ie nog beter.

Morris

gerrekat
25 december 2005, 10:46
voor een echte authentieke acdc sound heb je denk ik toch een iets lossere eindtrap nodig (geen nfb, sag, cathode bias) en sowieso greenbacks, maar ik geloof je op je woord :)

Ja hoor en als ik je nu vertel dat ze een hele tijd op Mesa Studio pre amps en strategy eindtrappen gespeeld hebben, geloof je me dan ook? Natuurlijk klinkt ie niet exact hetzelfde als een oude JTM maar je kan het dicht benaderen.

gerrekat
25 december 2005, 10:51
voor een echte authentieke acdc sound heb je denk ik toch een iets lossere eindtrap nodig (geen nfb, sag, cathode bias) en sowieso greenbacks, maar ik geloof je op je woord :)

En bovenal: een hoop b ier, sterke drank en weed. :cool:


Dat bier gaat wel lukken! gisteren weer effe flink van leer getrokken in de oefenruimte, maar zolang ik het zelf in de hand heb probeer ik geen flessen op mijn amps te zetten!

gerrekat
25 december 2005, 10:52
voor een echte authentieke acdc sound heb je denk ik toch een iets lossere eindtrap nodig (geen nfb, sag, cathode bias) en sowieso greenbacks, maar ik geloof je op je woord :)

En bovenal: een hoop b ier, sterke drank en weed. :cool:


Dat bier gaat wel lukken! gisteren weer effe flink van leer getrokken in de oefenruimte, maar zolang ik het zelf in de hand heb probeer ik geen flessen op mijn amps te zetten!

EmgMaster
25 december 2005, 15:05
Wat een gruwlijk vette amp! Heel mooi, geloof ook wel dat hij wil klinken :D
Veel plezier ermee! Het is nu ook wel duidelijk dat je een engl man bent :D

AART
25 december 2005, 15:23
nu nog een Mark IIC+ erbij en je bent klaar :wink:

Orpheo
26 december 2005, 05:36
ik weet niet of ik een echte vintage-freak/purist ben, maar nu ik er zo over nadenk begint t daar wel op te lijken. effecten gebruik ik bijna niet, scoops/boosts van frequenties gebruik ik niet, mn favo amps zijn de ac30 en de 2203, met een les paul als gitaar. dus echt modern is t niet, en toch speel ik redelijk moderne muziek.

maar goed, t gaat er niet om wat IK ervan vind, van de amp, maar wat jij ervan vindt :D en tof dat je er zo blij mee bent.

@ negk3fan: je zegt wel zoiets dat voor een echte ac/dc sound je beter een amp kunt hebben met "dat en dat en dat" (geen zin om t quoten), maar vergeet je (soms) niet dat tone meer in je vingers zit dan in je amp? (vaak), en dat amps je kunnen helpen bij het pakken van de juiste tone? ik weet zeker dat je door deze opmerking weer compleet door t lint gaat, maar dat boeit niet.

RouwGrasSlayer
26 december 2005, 10:43
Errugh vette amp zeg!! 8-)

Wat voor een speaker kast gebruik je er bij?
Is is wel bespeelbaar thuis, gaat ie daar voor niet te hard of is het net als de andere Engl amps ook nog bruikbaar op lagere volumes?
Of is de 50/100 switch nog handig om het volumme te beperken?

en nog maals
Errugh vette amp zeg!! 8-)

RouwGrasSlayer
26 december 2005, 10:44
Errugh vette amp zeg!! 8-)

Wat voor een speaker kast gebruik je er bij?
Is is wel bespeelbaar thuis, gaat ie daar voor niet te hard of is het net als de andere Engl amps ook nog bruikbaar op lagere volumes?
Of is de 50/100 switch nog handig om het volumme te beperken?

en nog maals
Errugh vette amp zeg!! 8-)

Lock en Load
26 december 2005, 13:53
Super mooi ding hoor! :o

Negative K3 fan
26 december 2005, 15:51
@ negk3fan: je zegt wel zoiets dat voor een echte ac/dc sound je beter een amp kunt hebben met "dat en dat en dat" (geen zin om t quoten), maar vergeet je (soms) niet dat tone meer in je vingers zit dan in je amp? (vaak), en dat amps je kunnen helpen bij het pakken van de juiste tone? ik weet zeker dat je door deze opmerking weer compleet door t lint gaat, maar dat boeit niet.

tuurlijk dat staat voorop, maar op dat gebied heb ik geen twijfels over gerrekat.

eerst komen vingers, en dan komt apparatuur. EVH klinkt nog altijd meer EVH met een LP door een jc120 dan een beginneling (of matig gevorderde) met een kramer superstrat door vintage plexis...

Negative K3 fan
26 december 2005, 15:51
@ negk3fan: je zegt wel zoiets dat voor een echte ac/dc sound je beter een amp kunt hebben met "dat en dat en dat" (geen zin om t quoten), maar vergeet je (soms) niet dat tone meer in je vingers zit dan in je amp? (vaak), en dat amps je kunnen helpen bij het pakken van de juiste tone? ik weet zeker dat je door deze opmerking weer compleet door t lint gaat, maar dat boeit niet.

tuurlijk dat staat voorop, maar op dat gebied heb ik geen twijfels over gerrekat.

eerst komen vingers, en dan komt apparatuur. EVH klinkt nog altijd meer EVH met een LP door een jc120 dan een beginneling (of matig gevorderde) met een kramer superstrat door vintage plexis...

gerrekat
27 december 2005, 00:02
Errugh vette amp zeg!! 8-)

Wat voor een speaker kast gebruik je er bij?
Is is wel bespeelbaar thuis, gaat ie daar voor niet te hard of is het net als de andere Engl amps ook nog bruikbaar op lagere volumes?
Of is de 50/100 switch nog handig om het volumme te beperken?

en nog maals
Errugh vette amp zeg!! 8-)

Er zit een half power switch op die is zalf als tone shaping optie midi schakelbaar je kan dus van preset 1 op zeg 50 watts naar preset 2 op 100 waats schakelen wat oneindig veel mogelijkheden geeft. de amp is zeer goed op laag volume zoals alle ENGL's, maar gaat duidelijk harder dan bijvoorbeeld de POWERBALL of SAVAGE 120.

AART
27 december 2005, 11:06
welke is nu je main amp, de powerball of deze?

gerrekat
27 december 2005, 12:08
Nu ik moet eerst eesn goed doorgronden wat voor sounds de SE allemaal toe in staat is, tot nu toe kom ik elke dag weer op wat nieuws. Ik moet nog wat meer lezen in de gebruikershandleiding en me het midi programmeren nog helemaal eigen worden. daarna zal de SE zeker mijn main amp worden. Ik heb echt nog nooit een dikker klinkende amp gehoord. de PB is al waanzinnig maar dit is echt de overtreffende trap van alles wat ik bezeten en geprobeerd heb. Ik plugde vanmorgen weer in en kan gerust zeggen dat ie elke zuurverdiende euro waard is. En ik moet zeggen dat ik in eerste instaltie zeer sceptisch was over € 3000 amps....en ik moet zeggen dat mijn testdag dat tot op zekere hoogte ook wel bevestigde.

Nog een leuke feature is dat hij twee poweramp outputs heeft (weer midi schakelbaar) en hij dus 4 cabinetten kan aandrijven. je kan dus twee kompleet verschillende rigs draaien, bijvoorbeeld 1 fullstack met V30's and een met greenback 25's. Of een 4 x 12 en dan een 2x 12 aan de andere output...allee combinaties zijn mogelijk en direct midi te programmeren aan een kanaalinstelling. Onwaarschijnlijk veel mogelijkheden met de SE!

Negative K3 fan
27 december 2005, 12:33
ja, ik zag al op de foto dat hij meerdere power amp uitgangen heeft, hoe zit dat nou precies technisch in elkaar??

gerrekat
27 december 2005, 12:39
elke power amp output heeft 2 jack uitgangen en een ohm selector (er zit ook een ohmtester op waarop je kabelbreuken ken detecteren en de correcte ohminstelling kan aflezen) op het front van de amp zit een switch waarmee je kan switchen tussen poweramp output A en B. Deze switch is midi schakelbaar en in theorie zou je dus twee fullstacks kunnen aansluiten met compleet verschillende boxen om twee andere sounds te creeeren. en kun je dus bijvoorbeel voor je ritme sound kanaal 3 aan stack 1 (bijvoorbeeld met V30's) koppelen en voor de lead sound kanaal 4 aan stack 2 (bijvoorbeeld met G12T-75's) maar goed dan moet je wel een heel arsenaal met boxen hebben. Natuurlijk kun je het ook becsheidener doens en aan output A mijn Rivera 412T koppelen en aan output B een VHT 4 x 10 voor de cleans....

Overigens schakelt de amp de poweramp outputs automatisch af als er geen box aangesloten is om schade te voorkomen.

Negative K3 fan
27 december 2005, 12:51
netjes... :o

Anders Destium
27 december 2005, 13:08
Gefeliciteerd Gerrekat, je bent toch donderdag gegaan zie ik :wink:

Het is wel een superbak als ik je zo hoor en alle mogelijkheden zie :o


Bedankt ook voor de reviews van de andere versterkers!

gerrekat
27 december 2005, 15:09
Yup het is donderdag geworden, ben uiteindelijk alleen gegaan helaas, maar ja was wel de moeite om alles zo naast elkaar uit te kunnen proberen. Ik heb na 5 dagen met de SE de conclusie getrokken dat dit de vetste amp is die ik ooit gehoord heb, dus zelfs beter dan mijn oude vertrouwde PB.....

BIj de Crate was ik er al snel achter dat het het zeker niet was...maar vergeleken bij sommige andere amps die ik geprobeerd heb klonk ie echt zo slecht niet (de framus cobra bijvoorbeeld).

Anders Destium
27 december 2005, 22:24
Ach, er zijn genoeg mensen die het juist als een zegening zouden zien om mij niet een halve dag te horen pielen :lol:

Als dit betekent dat je binnenkort een nieuw adres zoekt voor je PB dan hou ik me natuurlijk van harte aanbevolen :wink:

Anders Destium
27 december 2005, 22:24
Ach, er zijn genoeg mensen die het juist als een zegening zouden zien om mij niet een halve dag te horen pielen :lol:

Als dit betekent dat je binnenkort een nieuw adres zoekt voor je PB dan hou ik me natuurlijk van harte aanbevolen :wink:

gerrekat
28 december 2005, 08:46
Nee die PB blijft, het blijft mijn op 1 na favoriete amp, en ik heb er twee nodig (kan me helaas geen 2 SE's veroorloven) een voor thuis en 1 voor in hte oefenhok.

Negative K3 fan
28 december 2005, 16:41
Nee die PB blijft, het blijft mijn op 1 na favoriete amp, en ik heb er twee nodig (kan me helaas geen 2 SE's veroorloven) een voor thuis en 1 voor in hte oefenhok.

of stereo gaan spelen...

Negative K3 fan
28 december 2005, 16:42
Nee die PB blijft, het blijft mijn op 1 na favoriete amp, en ik heb er twee nodig (kan me helaas geen 2 SE's veroorloven) een voor thuis en 1 voor in hte oefenhok.

of stereo gaan spelen...

Negative K3 fan
28 december 2005, 16:42
Nee die PB blijft, het blijft mijn op 1 na favoriete amp, en ik heb er twee nodig (kan me helaas geen 2 SE's veroorloven) een voor thuis en 1 voor in hte oefenhok.

of stereo gaan spelen...

Negative K3 fan
28 december 2005, 16:43
Nee die PB blijft, het blijft mijn op 1 na favoriete amp, en ik heb er twee nodig (kan me helaas geen 2 SE's veroorloven) een voor thuis en 1 voor in hte oefenhok.

of stereo gaan spelen...

Negative K3 fan
28 december 2005, 16:44
Nee die PB blijft, het blijft mijn op 1 na favoriete amp, en ik heb er twee nodig (kan me helaas geen 2 SE's veroorloven) een voor thuis en 1 voor in hte oefenhok.

of stereo gaan spelen...

gerrekat
28 december 2005, 18:35
nee da's niets voor mij...ben vrij recht toe recht an :-D :-D De SE is al "rocket science" voor mij.

gerrekat
29 december 2005, 13:22
Een snel demo videootje, niet speciaal iets ingetudeerd ofzo, gewoon wat lullige dingetje aan elkaar geplakt dus het gaat muzikaal niet echt ergens heen ofzo.

De clean zuigt realiseer ik me net, maar ja als je het cleane kanaal probeert met een DiMarzio X2N dan is dat niet meer dan logisch. Ik heb de crunch in de "gain boost" mode staan dus als je die uitzet krijg je een aanzienlijk lagere gain crunch maar dit is de crunch tone die ik mooi vind (jaren 70-80 hardrock).

Lead 1 is wat metal rhythm, ik heb noch de depth punch, noch de mega lo punch aanstaan dat is niet nodig, maar doe je dat wel krijg je een giga low end, bij mij in de band hebben ze daar een bassist voor....

Lead 2 gewoon wat willekeurige lead techniekjes, beetje reverb uit de ingebouwde accutronics veerreverb.

http://s56.yousendit.com/d.aspx?id=2UXD5R59VR8C42174QFNYZBHLW

armageddon
29 december 2005, 13:32
Wauw, dat is wel weer eens een hele andere scheur dan uit mijn Engl Thundertje :-D

AART
29 december 2005, 13:33
klinkt ok, alleen die gain op lead 1, beetje overdreven veel IMO.
Echt zompige zooi word het zo.

Maarja, klinkt wel bruut :cool:

gerrekat
29 december 2005, 13:39
Dat bedoel ik met een camera micje...als ie iets niet is is het wel zompig....

Overigens staat de gain op lead 1 op 11 uur.... :cool:

Wormaap
29 december 2005, 13:49
Lekkere sound! Is het lead-stuk ook gewoon op het brugelement gespeeld?

Negative K3 fan
29 december 2005, 13:53
jammer inderdaad van die cameramic. Verder heb ik het idee dat er gaandeweg de video er geen visuele toevoegingen meer ondervonden kunnen worden.

gerrekat
29 december 2005, 14:30
IK heb op dit moment even geen andere manier om op te nemen, vandaar....

Clips blijven toch maar een moment opname, daar ben ik zo onderdahand wel achter. er zijn zoveel factoren van invloed op zoiets de enige manier om echt een baald van een amp te vormen is het persoonlijk testen.

Als je voor de SE staat ondervindt je pas echt hoe dik en vet hij klinkt, je krijgt als het waren een stoot in je ballen van de druk die uit je cabinet komt.

gerrekat
29 december 2005, 14:31
Lekkere sound! Is het lead-stuk ook gewoon op het brugelement gespeeld?

ja dat is ook op het brugelement gespeeld, ik gebruik meestal de brug omdat het wat bijtender klinkt.

Geronimo
29 december 2005, 16:42
Hhm ik hoop dat het aan de cameramic ligt want ik ben eerlijk gezegd niet erg onder de indruk. Zompig is het idd allerminst, klinkt juist een beetje te bijterig naar mijn idee. Die trash riffies zijn wat te strak, mag wel wat meer overstuurt laag in. Kan natuurlijk aan de mic liggen, of aan mijn smaak :), dat kan natuurlijk ook nog.
Ik heb een keer een bandje gezien met twee powerballs en die hadden ook zo'n soort sound. Niet echt mijn ding.

Orpheo
29 december 2005, 16:50
Hhm ik hoop dat het aan de cameramic ligt want ik ben eerlijk gezegd niet erg onder de indruk. Zompig is het idd allerminst, klinkt juist een beetje te bijterig naar mijn idee. Die trash riffies zijn wat te strak, mag wel wat meer overstuurt laag in. Kan natuurlijk aan de mic liggen, of aan mijn smaak :), dat kan natuurlijk ook nog.
Ik heb een keer een bandje gezien met twee powerballs en die hadden ook zo'n soort sound. Niet echt mijn ding.

je haalt me de woorde uit de mond, maar ik dacht, ik zeg maar niks, anders is t weer: daar heb je die anti-engl-freak. :oops:

gerrekat
29 december 2005, 16:50
zoiets als te strak bestaat bij mij niet...zolang het maar niet droog gaat klinken.

Ik vind het de meest waanzinnige amp die er bestaat, die ik bespeeld heb althans. Natuurlijk kun je dit niet als representatief zien vanwege de slechte opname kwaliteit maar als je helemaal niet van ENGL houd (wat voor mij moeilijk voor te stellen is) dan zal je de SE misschien ook niets vinden alhoewel hij zeker niet alleen typisch ENGL klinkt.

IK geef echt geen hol om merken, ik heb gewoon gekocht wat eerlijk het beste klonk (voor mij). ik ga echt geen € 3000 uitgeven omdat ik perse een ENGL wil maar tis gewoon kwaliteitsspul.

IK hou van EXODUS, SODOM, KREATOR, TESTAMENTen VIO-LENCE, dan ben je volgens mij zeer goed af met de SE, maar ik blijf er bij dat dit misschien wel de meest breed inzetbare head is uberhaupt, wat dat betreft een beetje verspild aan mij.

BLOK182
29 december 2005, 17:14
Ik hoor der wel een Englsoundje in, vooral in de crunch en je solostukje! Leuk ook om eerst ff "klik" te horen en dan meteen 6 lampjes te zien verspringen :-D Klinkt lekker, scheelt dat ik een hoop Engls gehoord heb en der zelf al 1.5 jaar eentje heb, kan me der wel wat bij voorstellen. Lastig om uit te drukken, maar in je scheur-rhythmstuk, dat, ehm, denk EL34 bijtende middige, dat staat me wel aan 8-)

gerrekat
29 december 2005, 17:21
Cheers :-D maar ik heb mijn les geleerd volgende keer moet het supervet en professioneel zijn voor ik het post!

Hij klinkt natuurlijk als een ENGL dat is het natuurlijk ook, maar tocfh heel anders dan de 120 of de Powerball. Hij klinkt zeker meer "Marshall". Amps met 6L6 eindbuizen hebben nogal een slast van een fizzy top end, en dat heeft deze niet, moeilijk te bevatten maar hij is nog agressiever dan een PB.

Alle ENGLs klinken megastrak, de 120 lijkt in dat opzicht erg veel op de VHT Ultralead, maar is veel smoother en is makkelijker te verzadigen wara de VHT erg droog blijft.

Geronimo
29 december 2005, 17:30
zoiets als te strak bestaat bij mij niet...zolang het maar niet droog gaat klinken.

Ok droog dan, naar mijn mening te droog... Misschien is dat je stijl wel hoor begrijp me niet verkeerd, maar zoals ik als zei ik heb meer Engl's gehoord en die hadden dat ook een beetje en het is niet echt mijn ding.

Kom je ook naar de meeting? Ben benieuwd hoe het echt klinkt.

gerrekat
29 december 2005, 17:37
nee sorry da's me te ver weg.

DRoog klinkt ie niet, wel strak....hij klinkt vergeleken bij bijvoorbeeld de VHT Ultra Lead of de Diezel Herbert flink smoother en "juicy" wat met name voor leads een voordeel is. in de slagsound hou ik er iets minder van maar te droog is ook niet goed dat ben ik met je eens.

Negative K3 fan
29 december 2005, 17:46
juicy hmmm...

gerrekat
29 december 2005, 18:18
Kom dan met iets wat volgens jou juicier is.....

Mitch
29 december 2005, 19:16
Leuke clip van een coole amp ! Of beter gezegd, leuk dat je de moeite hebt genomen het op te nemen, want op basis van de compressie en mijn iele PC speakertjes kan en ga ik zéker geen uitspraken doen over de geluidskwaliteit van de amp.
Zouden best meer mensen mogen doen :wink: :razz:

gerrekat
29 december 2005, 19:46
ja dat is ook zo, het originele videofragment was 800 MB, ik heb het gecomprimeerd naar 24.....

Maar goed dacht dat het iig een idee zou geven, vind eerlijk gezegd gezien alle primitieve omstandigheden de kwaliteit niet eens zo belabberd.

crrrN
29 december 2005, 20:17
Klinkt zeker niet slecht (mag ook niet voor die centen) :P Wat voor gitaar gebruik je?

AART
29 december 2005, 20:25
dean met dimarzio superdistortion gok ik.

Orpheo
29 december 2005, 20:37
dean met dimarzio superdistortion gok ik.

hij zei t al eerder. dean (logisch) maar met x2n.

Punt
29 december 2005, 21:42
ENGL is ook niet mijn ding, maar ik hoor toch wel dat dit een kwaliteit amp is. Snelle dynamiek en bij het leaddeel meen ik zelfs wat mooie harmonics waar te nemen ondanks de mic en de pc speakers:)