PDA

View Full Version : een GT8 in combie met een flextone 3



Rhulshof
22 december 2005, 18:18
okeej ik ben nu aan het twijfelen over een line6 POD XT LIVE of een BOSS GT8 ik ben een trotse bezitter van een LINE6 flextone III echt een super kickuuh versterker maar de effecten zijn een beetje muddy zal ik maar zeggen ik heb ongeveer 500 eurie te besteden maar moet ik nou een GT8 of een POD kopen ik zat zelf aan de gt8 te denken en dan op de efx loop de pre amp van de line 6 gebruiken maar kan dat en gaat dat goed

met een vriendelijke groet Ronnie

www.orange-road.nl

Hankey
22 december 2005, 23:45
1. Interpunctie ;) :P
2. GT8: de effecten van dit ding worden over het algemeen beter gewaardeerd dan een POD XT Live. Daarnaast heb je al een modeling versterker, dus waarom zou je dan nog een modeling versterken (oftwel de POD XT LIVE) erbij kopen?

Maar goed, je moet natuurlijk zelf kiezen, dus het is altijd aan te raden om beiden uit te proberen en zelf een keuze te maken :)...

Swan
23 december 2005, 00:55
lijkt me beetje overkill.

harrie-beton
23 december 2005, 10:03
Ik merk dat veel mensen deze fouten maken met modeling en multi effecten.

De podxt live is een amp modeling apparaat en geen multi effect.
Een podxt met flextone cobineren vind ik slecht idee. Een podxt hoeft geen gitaarversterker meer, dat is het hele idee achter de pod.

Trouwens, de boss gt8 heeft meer en betere effecten maar ook een stukje modeling.

Ben je tevreden over die flextone? Zo nee, verwacht niet dat je met 500 euro aan effecten of modeling een betere flextone krijgt.

De boss gt6 is misschien goed genoeg.
Bovendien kun je niet alles zomaar in de fx loop gooien als je niet weet wat je doet

Albert
23 december 2005, 10:09
Misschien is een TC Electronic G-major 19"effectapparaat in de effectsloop van je Flextone meer voor je (275 tot 300 tweedehands). Kun je gewoon mee schakelen met je flextone volgens mij (met footcontroller). Prima gitaareffecten (vind ze beter dan de GT-8 ) voor minder geld.

PeeJeeVMF
5 januari 2008, 13:59
Hallo,

ik was wat aan het surfer via google, op zoek naar nóg meer informatie over mijn toekomstige versterker.

ik hoop dat ik de auteur van dit onderwerp weer hierbij betrokken krijg.
Ik sta namelijk op punt om een flextone III XL aan te kopen (2dehands)
en ben van plan die te combineren met mijn BOSS GT-8.

Persoonlijk is er voor mij niets beter te vinden dan GT-8 om effecten te hebben. De Flextone ga ik dan gebruiken voor zijn geweldige amp simulaties en zijn prachtig klinkende celestionspeakers ! Want de effecten zelf van Line6 vind ik echt maar niets...
Ik ben een echt effecten en midi-freak en ga proberen om mijn GT-8 en Flextone te combineren via Midi en zo een leuke live set te verkrijgen.

Maar nu vind ik hier misschien iemand die deze combinatie reeds heeft en me kan laten weten wat er van gekomen is ???

groetjes, Pieter-Jan

Flower Pattern
26 januari 2009, 22:24
Tja, ik was deze (oudere) thread aan het lezen en beschik over een PodXT en een Flextone3XL een een FBV Shortboard.

Qua effecten kom ik van ver terug en heb aardig wat gebrobeerd in het verleden. Van losse Boss pedaaltjes naar een Zoom 2020, van vloerbedekkende pedalenzooi naar 19" inch spul en weer terug naar een goede amp met 1 of 2 pedalen. Klinkt waarschijnlijk herkenbaar voor velen;) Ik heb uiteindelijk 4 jaar geleden de Boss GT-8 en Amp verruilt voor een PodXT omdat ik ging verhuizen en effe geen tijd meer had voor muziek. Daarbij was de GT-8 was voor mij, ondanks de mogelijkheden en kwaliteit van de effecten en na een hoop programmeertijd, niet praktisch genoeg. Na een half uur klooien had ik eindelijk een goed geluid, maar de volgende herkende ik het geluid niet meer en ging weer tweaken. De PodXt verbaasde me meteen(zeker met koptelefoon) en bleek de ideale ruimtewinner. Omdat ik ik de volledige mogelijkheden wilde benutten kocht ik de FBV erbij. Uiteindelijk heb ik de PodXT met FBV enige tijd live gebruikt.

Ik miste toch het karakter en de looks van een echte amp, maar wilde die veelzijdigheid van de Pod. Ooit wel gekeken naar de Flextone II-serie met die futuristische looks. Nee dank je, dat hoefde ook weer niet. Maar de Flextone bleek in de basis een goodlooking, subtiele en bovenall goedklinkende amp.

Het klinkt misschien als Line-6 overkill, maar voor mij zeer praktisch aangezien ik ze beide voor andere doeleinden gebruik. Soms neem ik de Flextone mee naar huis, soms blijft hij in de oefenruimte, heb ik altijd de PodXt thuis nog. Afhankelijk van de podiumruimte bepaal ik wat ik gebruik, uit gemakzucht neem ik soms alleen mijn PodXT met FBV mee naar de oefenruimte en plug ik in de PA. De Flextone 3XL gebruik ik live en de bediening geschiedt via datzelfde FBV floorboard. Thuis gebruik ik de PodXT i.c.m. FBV en de computer.

Live gebruik ik wel een Vox Cooltron buizendistortion voor mijn Flextone omdat de Flextone mij clean goede basisggeluiden geeft. De chorus en reverb zijn goed bruikbaar en in of uit te schakelen per preset. Maar de distortions die ik uit een podXT haal, krijg ik niet standaard uit de Flextone, zeker niet op hoger volume. Op een goed clean basisgeluid, klinkt die Vox Bulldog super en heb ik een waanzinning degelijke set en goed buizenachtig helder geluid!

Afijn, om een lang verhaal af te maken, Line 6 is een goede keus geweest, voor mij althans! Qua bediening, (aansluit)mogelijkheden en voor modeling bruikbare geluiden, superapparaten voor hun geld!

Je betaalt niet voor een buizenversterker, dus zul je de sound en de kick ervan ook niet krijgen;) Maar Line6 is onderweg