PDA

View Full Version : THD HOTPLATE Review !



Dude
22 december 2005, 18:00
Nou na eindeloos gezever met pedaaltjes, speakerkasten, versterkers en gitaren denk ik het gevonden te hebben.

Een THD hotplate dus.

Ik bleef in de band altijd wat mieren met mijn 50 watt buizen marshalls, dingen moesten te hard. Je kent het verhaal wel, uiteindelijk een koch studiotone gekocht welke dus perfect is voor de band (20 watt class a buizen) en meerdere kanaaltjes ! Lekker light om te sjouwen, ideaal.... maarrrrrrr het is geen marshall.

Vandaag dus met mn 2204 (en eindejaars bonus) naar feedback, effe aangesloten. Beetje pielen. Heerlijk geluid.

inderdaad het geluid van een opengedraaide amp, veel sustain, vol geluid, veel gain, vol geluid, nog meer gain, meer sustain, dikke vloeiende tonen. VOL geluid en heeerrrrrlijke zachte volumes haha

Ik vind het een aanrader voor iedereen met een buizentopje. Ding kan letterlijk op 10 (master) staan en met de -16db setting gewoon op huiskamer volume presteren.

Ideaal, er zit een line out op en ik ben over een maandje of 2 van plan om of een digitaal recordertje of zon line 6 apparaat waarmee je direct je computer in kan te kopen dus dan zal ik eens wat opnames gaan posten.

Echt goed spul, vreemd dat ik dr nu pas achter kom, zonde van al het geld dat ik tot nu toe heb uitgegeven aan spullen die het net niet waren. Best spend 250 euro until now (of iig tot de gas weer begint te borrelen)

JoostBaksteen
22 december 2005, 18:10
Ideaal, er zit een line out op en ik ben over een maandje of 2 van plan om of een digitaal recordertje of zon line 6 apparaat waarmee je direct je computer in kan te kopen dus dan zal ik eens wat opnames gaan posten.


Zelf ben ik er ook erg tevreden mee. Maar die lineout vind ik niet echt mooi klinken. Hij klinkt eigenlijk hetzelfde als de lineout die je al op je 2204 hebt. Je mist dus gewoon het 'speaker' geluid. Hierdoor klink het iel en schel. Dat is mijn ervaring (met mijn hotplate) iig.

Negative K3 fan
22 december 2005, 18:34
hmmm... klinkt overtuigend, maar tast dat ding in -16dB (wat overigens een behoorlijk gigantische attenuatie is) niet je toon heel erg aan en heb je wel eens gekeken naar een post phase invertor master volume?

JoostBaksteen
22 december 2005, 18:41
hmmm... klinkt overtuigend, maar tast dat ding in -16dB (wat overigens een behoorlijk gigantische attenuatie is) niet je toon heel erg aan en heb je wel eens gekeken naar een post phase invertor master volume?

-16db is nog net goed te doen. Als je verder dan -16db gaat hoor je wel duidelijk dat hij lelijk gaat distorten.

Ook handig, voor jou helemaal Nk3, is de "load" optie. Dan is het gewoon een dummy load.

Dude
23 december 2005, 11:56
Ik hoorde geen "lelijke distortion" nee, wel merk je dat het geluid als je hem op -16 hebt en dan op zn zachtste volume (die -16 db stand heeft een regelbare volume knop) dat je geluid wat dichtgedrukt klinkt. Maar goed, dat gebruik je in de praktijk dus niet behalve savonds laat in je huiskamer misschien.

armageddon
23 december 2005, 12:58
Waarom kom ik zo vaak tegen dat mensen de Line-Out direct als opnamebron zien? Het staat ook wel eens in handleidingen en dat is mijn inziens gewoon foutief. Die Line-Out's bevatten een veel hoger bereik dan een standaard cab uitspuugt en daarom klinkt het zo schel.
Ik heb toen een keer een Palmer PDI-09 gekocht en die emuleert een 4x12 cab en dat klinkt meteen 1000x beter, dus ik denk dat dat ook perfect is bij die THD Hotplate.

Antal
23 december 2005, 14:36
Cool dude. Ben heel benieuwd! Zou hem graag van je willen proberen, maar ik neem aan dat jij de 16Ohm-50 Watt versie hebt? Nou ja, dan moet je hem maar eens laten horen :wink:

Ik ben nog wel benieuwd waarom je voor een hotplate gekozen hebt, en niet voor bijvoorbeeld een Weber Mass, waar je ook hele goede dingen over hoort?

Dude
23 december 2005, 15:22
Hey antal

het is idd de 16 ohms versie, wattage maakt niet uit, je mag er volgens de gebruiksaanwijzing max 185 watt aanhangen. Maar geen niks lager dan 16 ohm.

Volgende keer dat we met blackbird oefenen neem ik mn cab en dat ding wel effe mee. Kan je je SLP er aan hangen

en de reden dat ik geen weber mass heb gekocht was eigenlijk simpel. Ik las over de marshall powerbrake veel negatieve verhalen, over die weber mass kon ik weinig gebruikers revieuws vinden en degene die ik vond waren niet unaniem positief en bovendien bijna allemaal van mensen die hem zelf niet hadden of slechts een keer geprobeert hadden. de koch loadbox zelfde verhaal.

Die thd vond ik gewoon veel goede info over. Bovendien vond ik hem qua constructie ERG stevig er uit zien en het is een lekker basic apparaat. Klinkt gewoon rete goed.

Negative K3 fan
23 december 2005, 15:42
en nog een, bij een vergelijkende test op HCAF (en dan geen geluidstest, maar een test met functiegenerator etc) kwam de hotplate met deep mode aan er als winnaar uit.

zjanke
23 december 2005, 17:06
Hey antal

het is idd de 16 ohms versie, wattage maakt niet uit, je mag er volgens de gebruiksaanwijzing max 185 watt aanhangen. Maar geen niks lager dan 16 ohm.



Volgens mijn gebruiksaanwijzing mag je er juist niks aanhangen wat hoger is (waarschijnlijk zul je weinig versterkers tegenkomen die een hogere weerstand hebben dan 16 Ohm), maar toch

Je mag geen 8 Ohm aan een 16 Ohm uitgang hangen, dat gaat niet goed.

En ja, ik ben er ook erg tevreden over. Volle bak eindbuizen op een aanvaardbaar niveau, perfecte DI en geen ruzie met de geluidsman 8-)

Punt
5 januari 2006, 22:27
Nou ben ik net aan het overwegen om de Koch Studiotone te kopen als bandpractice amp omdat ik geen zin heb om steeds met m'n zware head en cab te moeten sjouwen. Ik moet dat spul steeds meenemen.

Voor optredens geen punt, maar voor repetities wordt het wel vervelend.

Is de Studiotone volgens jou wel geschikt als band practiceamp?
Of klinktie toch niet echt goed, ik ben een Bogner Shiva gewend...

thisafternoon
6 januari 2006, 09:59
Ik heb die marshall powerbreak een keer gehoord op een hiwatt en vond het VERSCHIRKKELIJK!
Vooral als ie heel veel attenueert, dus 16 of meer idd...

Het moet gewoon hard... Misschien is zo'n THD stukken beter?

Dude
6 januari 2006, 13:38
Is de Studiotone volgens jou wel geschikt als band practiceamp?
Of klinktie toch niet echt goed, ik ben een Bogner Shiva gewend...

We hadden al pm contact gehad maar ik post het hier ook effe voor de andere geintreseerden !



ik ben een marshall man in hart en nieren. 800's all the way zeg maar.

Maar ik heb nu 3 maanden lang alleen op mn studiotone gespeelt. Ook een paar keer mee gegigged en afgelopen woensdag heb ik mn marshall weer eens meegenomen naar een gig en dat viel me gewoon erg tegen.

Die studiotone over een 2x12 cabinet is perfect voor welke bandsituatie dan ook. Tenzij je in een of andere metal / hardcore band zit misschien.

Maar geloof me, hij drukt echt een flinke partij geluid weg en in combinatie met een goed cabinet heb je VEEL druk en spreiding van een mooi vol geluid.

Ik raad iedereen dat ding aan

Don Olivier
6 januari 2006, 18:06
Heb net een Koch LB 120 geleend, ik lees dat er hier ook mensen zijn die ze gebruiken. Is er iemand die mij kan vertellen hoe deze klinken t.o.v. de THD Hotplate?

Ik gebruik em met een Marshall Plexi Superbass.