PDA

View Full Version : live/touring rack



wimmeltje
22 december 2005, 17:53
hey dudes,

Even hier een foto-tje van mijn rek die ik nu gebruik bij optredens, repetitie en studio.

http://members.chello.nl/w.leijssenaar/rek.jpg

Van boven naar beneden:

Furman powerunit
Sennheiser draadloos systeem
TC electronic G-Force
Marshall JMP-1

VHT 2502 poweramp

Achter in het bovenste rek ligt nog een axess GRX4 met op twee loops een MXR EVH Phase 90 en MXR Zakk Wylde overdrive. Op de grond ligt een Axess MFC5 met een EB junior volume pedaal met een boss TU-12H tuner. Dit alles zit nog niet in een kist maar als ik tijd heb gaat dat wel gebeuren. Ik kan nu namelijk alles in mijn rekje kwijt en heb nu twee flightcases en een speakerkast om mee te sleuren dus dat is allemaal zo gebeurt. Voeding van de gear in mijn rek gaat via een PP2 en op de grond komen er twee 9V outputs uit mijn MFC5. Alles is erg goed te tillen en dat is altijd mijn grootste bezwaar geweest dat het bijna een work-out was om mijn spullen te sjouwen.

Mijn speakerkast: Dit is idd een Marshall MG kast maar daar houdt het verder bij op. Er zitten eminence speakers in en de bedrading is ook vervangen. Klinkt super. Ik heb mijn beide TV kasten goed kunnen verkopen en deze weer heel goedkoop kunnen kopen en heb op het eind van het verhaal wat centjes kunnen verdienen hierop.

Mijn marshall jmp-1 is ook gemodificeerd. Er zitten nieuwe buizen in (JJ).Verwijderen van fuzzy tonen en brom. Cleane kanalen klinken meer fender vox achtig en vergroten van headroom op cleane kanalen. Verbetering van de harmonische tonen. Verandering aan midden tonen dat het iets meer als een buizen versterker klinkt. In het laag wat meer bottem end. Is niet zo veel. Wat weerstanden transistors en diodes.Gedeeltelijk van het bekende franse artikel en een beetje van mezelf.

Ik heb dus mijn strobostomp nog thuis liggen en niet meer op mijn pedalenbak zitten. De DTR is verkocht samen met mijn TV kasten. Als backup heb ik een boss GT8 met een SS eindversterker maar dat is niet interessant voor hier. Ben er erg blij met mijn sound nu. Perfect voor mij maar ik durf niet te zeggen dat ik het nooit meer ga veranderen want jullie kennen mij onderhand. En we hebben hier allemaal last van gas.

Laat maar horen wat jullie ervan vinden maar houdt het een beetje netjes met commentaar.

Groetjes Wim

Nocki
22 december 2005, 18:35
Simpel, doeltreffend, down to earth. gewoon een nonsens rek met jouw geluid denk ik.

mooi rack, handig en goed!

dikkepreted
22 december 2005, 18:52
Doeltreffend is inderdaad het goeie woord. IK heb ook de speakers in m'n MG kast METEEN vervangen.

tnijland
22 december 2005, 19:36
Hoe klinkt zo'n Marschall JMP-1 preamp nou? Ik heb er jaren geleden een geprobeerd en vond met name het 1e lead kanaal fenomenaal!

Zou jij de geluiden eens willen toelichten :lol:

wimmeltje
23 december 2005, 08:54
Tekst toegevoegd bij start post.

wimmeltje
23 december 2005, 13:19
Hoe klinkt zo'n Marschall JMP-1 preamp nou? Ik heb er jaren geleden een geprobeerd en vond met name het 1e lead kanaal fenomenaal!

Zou jij de geluiden eens willen toelichten :lol:

Clean 1: hele dikke warme clean wat wel leuk is voor jazz tonen. Niet geschikt voor mij iig.

Clean 2: Lekkere heldere clean met veel belletjes. Deze gebruik ik standaard als clean voor mij.

OD 1: Lekkere overdrive te vergelijken met een plexi tot een dikke scheur voor metal sounds. Speel er metal en blues mee. Maar ook veel leads.

OD 2: Dik hi gain kanaal. Voor mij net weer teveel van het goede maar zeker voor metal goed bruikbaar. Veel sustain en ook aardig straks. Kanaal gaat naar mijn idee snel rondzingen bij hogere volumes. Ik heb hier niet echt een bruikbaar geluid uit gekregen.

Ik gebruik alleen OD1 en Clean 2. Met 9 presets heb ik hiermee al mijn sounds gemaakt. Alle fx haal ik uit mijn G-force en twee pedalen voor de voorversterker. Bass shift gebruik ik eigenlijk niet.

We spelen nummer van de peppers, Channel zero, Kyuss, Peter pan, RATM enz enz. Hard rock om het zo maar te zeggen.

srv-man
23 december 2005, 22:19
Praktisch en efficient rack Wimmeltje. Ik heb de JMP1 zelf ook gehad (2x zelfs) en vond het toch eigenlijk wel een lekkere preamp. Zeer eenvoudig in de bediening en je haalt er alle klassieke Marshall tonen uit, maar ook niet meer dan dat. Persoonlijk vond ik het clean altijd matig (maar daar staan Marshalls dan ook niet om bekend) en de scheur heel lekker. Dat rondzingen bij hogere gain herken ik, ik vond hem ook nogal aardig ruisen bij hogere gain instellingen. Bass shift gebruikte ik juist wel frequent.
Voor het geld dat je er nu voor betaald is het gewoon een prima en praktisch (want programmeerbaar, etc.) apparaat.

Persoonlijk ben ik niet meer zo wild van de VHT 2502, 'k heb de mijne weggedaan, ik vond hem toch wat te dun klinken. Maar ik zal wel wat te kritisch zijn geworden.... :wink:

jeroenb
26 december 2005, 09:55
ziet er erg goed uit
ik hou wel van strakke practische racks met niet te veel overbodige dingen
mijn rackje http://myspace-462.vo.llnwd.net/00375/26/48/375078462_l.jpg


http://www.sephyros.nl/members/jeroenequipment.html

Nocki
26 december 2005, 22:14
Auw Auw Awa!!! de marshall 9005 poweramp!!!

wat zal jij last van je rug hebben.. mag ik vragen waar je m hebt gekocht en wat je ervan vind???

Nocki

jeroenb
27 december 2005, 13:01
Auw Auw Awa!!! de marshall 9005 poweramp!!!

wat zal jij last van je rug hebben.. mag ik vragen waar je m hebt gekocht en wat je ervan vind???

Nocki
ik heb hem tweedehans gekocht
en ik vind hem super
1 nadeel idd hij is idd erg zwaar :S
maar ik had altijd de marshall 8008 totdat hij overleed(god hebbe zijn ziel)
maar ik vind hem super

Nocki
27 december 2005, 19:52
Waar heb je m gekocht? toevallig bij tools for tones in nijmegen of bij peter gespuis in rotterdam?

of ergens anders???

NOcki

jeroenb
28 december 2005, 08:52
neej ergens anders , via marktplaats
bij een gast uit drachten ( friesland)
maar ik vind echt een hele verbetering
die art dst 80/80 (goudkleurige ) is er nu ook uit zit nu een lade
is wel erg practisch

AART
28 december 2005, 12:51
hoeveel Watt is die 9005?

Nocki
28 december 2005, 13:06
2x50 geloof ik.

1 watt per kilo.

100 kilo kan er een beetje naast zitten

jeroenb
29 december 2005, 12:02
hahaha lol
ja idd hij is 2 x 50 w

en 100 kilo ??
valt wel een beetje mee :D
ik meende iets van 24/25 kilo
maar weet het niet zeker