PDA

View Full Version : GT3 de deur uit en dan?



Wicked Willy
22 december 2005, 15:04
test

Wicked Willy
22 december 2005, 15:04
Ik ben van plan mijn GT3 de deur uit te doen, want moeilijk goede settings te maken, te veel opties die ik toch nooit gebruik en de kwaliteit van de effecten is inmiddels ook wel achterhaald (toch?). Ik wil verder af stappen van multi-effecten, want teveel zooi die je niet gebruikt en de kwaliteit van de individuele effecten is niet je van het.

Maar goed wat dan?

Naast de GT3 heb ik nog een Vox Wah en een Boston Distortion.
Nu ben ik nog op zoek naar de volgende effecten/pedalen:

-delay
-phaser
-flanger
-tremelo
-stempedaal
-volumepedaal

Qua delay/phaser/flanger/tremelo was mijn oog gevallen op de Line6 DL4 en de MM4. Zijn er alternatieven mogelijk (voor dezelfde totaalprijs als deze twee pedalen?)?

Voorwaarden zijn: het moeit live makkelijk te hanteren zijn, ik wil niet eindeloos gaan tapdancen, geen 19" spul etc, amp modellers hoef ik ook niet.

Verder hoef ik geen 100 verschillende instellingen te kunnen maken, maar enige flexibiliteit is wel wenselijk.

Wicked Willy
23 december 2005, 10:33
Anybody?

Antal
23 december 2005, 14:00
Hier wat pedalen die je uit zou kunnen proberen om er achter te komen wat je zelf mooi vind:

-delay
Die van line 6 staan wel goed bekend. Zelf vind ik de Digidelay van Digitech wel goed en betaalbaar. Als je er wat meer aan wil uitgeven zou ik naar de Carl Martin of de T-rex kijken
-phaser
Phase 90
-flanger
MXR flanger, Ibby FL9
-tremelo
Geen idee
-stempedaal
Strobostomp (aanrader), Korg DT10
-volumepedaal
Ernie ball

ateng
24 december 2005, 00:07
Ik zou m niet weg doen aangezien je een:
-delay
-phaser
-flanger
-tremelo
-stempedaal
-volumepedaal
zoekt en niet wil gaan tapdancen. Zo moeilijk is het niet om settings te maken en de sounds die er in zitten zijn prima hoor. Je moet gewoon de tijd nemen om presets te maken en als je eenmaal je sounds heb gemaakt dan heb je er alleen maar plezier van. Maar dat is mijn mening.

qwertyuiop
24 december 2005, 10:40
Je verhaal is inderdaad wat tegenstrijdig; als je niet wilt "tapdancen" moet je zeker niet met 6 of 7 verschillende pedaaltjes gaan werken..... Dan ben je namelijk verplicht de "tapdanceking" van de nederlandse podia te worden. Als je binnen 1 nummer wilt kunnen switchen van clean/chorus naar scheur/wah, dan moet je daarvoor al 3 pedalen intrappen.
Met een multi-efx kun je volledige presets maken die je met 1 knop kunt oproepen, dat lijkt mij dan toch handiger. (but that's me, :wink: )
dus....lijkt het mij handig dat je eerst bepaald wat je precies wilt;
- makkelijk in te stellen pedaaltjes, consequentie = tapdancen.
- multi-efx dus geen ge-tapdance, consequentie = iets minder makkelijk in te stellen.

het gitaristen-leven is wat dat betreft een groot compromis. de keus voor het een sluit vaak het ander uit.
(och, och, wat een filosofie zo op de vroege morgen.....)

Wicked Willy
24 december 2005, 16:40
Nu gebruik ik binnen 1 nummer meestal niet meer dan 1 of 2 effecten....dus echt tapdansen ga ik niet doen.

Heb inmiddels al een beetje rondgekeken en waarschijnlijk wordt het het volgende:

-Line6 MM4 (tremelo, phaser en flanger)
-Line 6 DL4, Line 6 Echopark of EHX Memory Man Deluxe (voor hoe kan het ook anders.....de delays).

Dit in combinatie met de GT3 die ik dan voornamelijk ga gebruiken als volumepedaal, stempedaal en voor de synth-effecten en andere weirde zooi.

Maar goed wordt vervolgd.......

Wicked Willy
24 december 2005, 16:41
Nu gebruik ik binnen 1 nummer meestal niet meer dan 1 of 2 effecten....dus echt tapdansen ga ik niet doen.

Heb inmiddels al een beetje rondgekeken en waarschijnlijk wordt het het volgende:

-Line6 MM4 (tremelo, phaser en flanger)
-Line 6 DL4, Line 6 Echopark of EHX Memory Man Deluxe (voor hoe kan het ook anders.....de delays).

Dit in combinatie met de GT3 die ik dan voornamelijk ga gebruiken als volumepedaal, stempedaal en voor de synth-effecten en andere weirde zooi.

Maar goed wordt vervolgd.......

Wicked Willy
24 december 2005, 16:44
Nu gebruik ik binnen 1 nummer meestal niet meer dan 1 of 2 effecten....dus echt tapdansen ga ik niet doen.

Heb inmiddels al een beetje rondgekeken en waarschijnlijk wordt het het volgende:

-Line6 MM4 (tremelo, phaser en flanger)
-Line 6 DL4, Line 6 Echopark of EHX Memory Man Deluxe (voor hoe kan het ook anders.....de delays).

Dit in combinatie met de GT3 die ik dan voornamelijk ga gebruiken als volumepedaal, stempedaal en voor de synth-effecten en andere weirde zooi.

Maar goed wordt vervolgd.......

Wicked Willy
24 december 2005, 16:45
Nu gebruik ik binnen 1 nummer meestal niet meer dan 1 of 2 effecten....dus echt tapdansen ga ik niet doen.

Heb inmiddels al een beetje rondgekeken en waarschijnlijk wordt het het volgende:

-Line6 MM4 (tremelo, phaser en flanger)
-Line 6 DL4, Line 6 Echopark of EHX Memory Man Deluxe (voor hoe kan het ook anders.....de delays).

Dit in combinatie met de GT3 die ik dan voornamelijk ga gebruiken als volumepedaal, stempedaal en voor de synth-effecten en andere weirde zooi.

Maar goed wordt vervolgt.......

Wicked Willy
24 december 2005, 16:45
Nu gebruik ik binnen 1 nummer meestal niet meer dan 1 of 2 effecten....dus echt tapdansen ga ik niet doen.

Heb inmiddels al een beetje rondgekeken en waarschijnlijk wordt het het volgende:

-Line6 MM4 (tremelo, phaser en flanger)
-Line 6 DL4, Line 6 Echopark of EHX Memory Man Deluxe (voor hoe kan het ook anders.....de delays).

Dit in combinatie met de GT3 die ik dan voornamelijk ga gebruiken als volumepedaal, stempedaal en voor de synth-effecten en andere weirde zooi.

Maar goed wordt vervolgt.......

Wicked Willy
24 december 2005, 16:46
Grrrrrrrrrrrr 300.000 kan deze pagina niet vinden!!!!!!!!

Wicked Willy
27 december 2005, 18:58
Middagje Feedback waar ik van alles en nog wat heb uitgeprobeerd:

-EHX Memory Man Deluxe: mooi geluid en redelijk veel mogelijkheden, maar niet echt multifunctioneel

-TC electronics tremelo: was er niet kapot van (zeker niet voor 200 euro!!!), redelijk vintage geluid maar iets te bassig

-MXR Phase 90: super lekkere phaser, lekker basic.

-Line6 echopark: ook niet je van het, vond het erg droog klinken en de tap die erop zit werkt niet echt optimaal

-Line6 DL4: uitverkocht!

-Line6 MM4: veelzijdig, makkelijk te bedienen en er zaten precies die dingen in die ik zocht.....dus aangeschaft.

ateng
28 december 2005, 12:17
Heb ik de MM4 getest en vind m ook te gek. Goed gesimuleert al die vintage effecten en makkelijk te bedienen. Ik wil misschien de space chorus kopen maar als mijn portemonee het toe laat dan koop ik zekers de MM4.