PDA

View Full Version : Fender Custom Shop Tele



Jeanken
22 december 2005, 14:30
Ik zag een advertentie voor een Fender Telecaster van 1200EUR, geen verdere info en ik vroeg me dus af wat het voor eentje was, hij sprak me namelijk nogal aan.
Bleek een Custom Shop te zijn, maar met vervangen hals, wel licenced by Fender maar een Allparts hals van 90EUR is ook licensed by Fender, wil niets zeggen, dus ik heb gemaild voor meer info en pics.
Ik heb wel al het serienummer: CS938041
Alleen weet ik niet wat ik eraan heb, de kerel weet niet welk model het is en dat zou ik wel graag te weten kunnen komen, alleen vind ik noch op google noch op de Fender site meer info over CS nummers.
Ook niemand een ideetje wat hij waard zou zijn? Komt met de koffer bij wel, en na een beetje onderhandelen wil hij tot 1000EUR al zakken..

Raytheman
22 december 2005, 14:48
Misschien ben ik té achterdochtig, maar waarom zou je de hals van een cs vervangen voor een licensed hals? Als de originele defecte hals naar Fender wordt gestuurd krijg je een nieuwe. Ik vind het nogal een downgrading om er een andere op te zetten..
Wat ik ook apart vind is dat je een cs fender hebt maar niet weet welke...
En dat serienummer..staat dat alleen op de neckplate? - die met 4 schroeven vast zit en waarvan talloze neppers op de markt te koop zijn?-
Maar nogmaals; misschien ben ik té achterdochtig :-?

Jeanken
22 december 2005, 18:23
Wel, dat zijn zowat de vragen die ik mij ook stel, daarom dat ik het hier post waar mensen zijn die me waarschijnlijk kunnen helpen hoe vast te stellen wat het juist is en of hij echt is natuurlijk..

Raytheman
22 december 2005, 20:12
Misschien kan je wat foto's plaatsen? Liefst details natuurlijk :D

jero
22 december 2005, 20:40
dit soort dingen is altijd oppassen geblazen. vraag hem naar het custom shop certificaat.

Jeanken
22 december 2005, 22:26
http://img.2dehands.be/f/normal/11195191-fender-telecaster.jpg

http://img.2dehands.be/f/normal/111951911-fender-telecaster.jpg

Kheb nog foto's op mail maar die zou ik moeten uploaden eerst.
Geen certificaat, maar op de gemailde foto's zie je de relic duidelijker en ik vind hem een beetje over the top, kan heel goed een fantastisch werkpaardje zijn, maar het blijft een beetje een te twijfelachtig geval om zoveel geld te geven aan een gitaar die je toch niet zo mooi vind.
Toch bedankt voor de reacties.

groovyB3
22 december 2005, 22:44
Niet doen, is zeker weten geen origineel.

Het relicwerk is dusdanig prutserig gedaan dat het gewoon geen Fender custom shop kan zijn. Waarschijnlijk is het een vroege Japanse reissue body met dunne lak. Verder kan ik geen Tele's bedenken die in die kleur zijn gespoten én dunne lak hebben.

Punt
22 december 2005, 23:26
Inderdaad niet doen, ik ruik shit door het scherm heen.
Relic slaat nergens op. Hij zegt dat de hals vervangen is omdat het CS logo er niet op staat natuurlijk.

Quink
22 december 2005, 23:30
Verder kan ik geen Tele's bedenken die in die kleur zijn gespoten én dunne lak hebben.

De Highway serie wellicht?

vulvasonic
22 december 2005, 23:32
Misschien ben ik té achterdochtig, maar waarom zou je de hals van een cs vervangen voor een licensed hals? Als de originele defecte hals naar Fender wordt gestuurd krijg je een nieuwe.

Ook ik geloof er geen zak van, maar bovenstaande is tot zover ik weet niet correct. Je kunt inderdaad geen originele Fender hals krijgen, mits je de oude naar ze opstuurt, maar je moet er wel voor betalen. En niet te weinig ook!
In die zin valt er nog iets voor te zeggen dat de eigenaar uiteindelijk het ding heeft voorzien voor een Allparts neck.

Maar verder......., het voelt verkeerd. Ik vertrouw het zaakje niet. :o

Raytheman
22 december 2005, 23:55
De originele hals moet inderdaad niet te repareren zijn en bij een officiele fender dealer worden ingeleverd (die hem dan weer naar Fender verzend)
Dat kost inderdaad behoorlijk wat maar een écht CS is dat wel waard-wil je de waarde behouden..

jero
23 december 2005, 09:13
er klopt geez zak van. geen CoA, hals 'vervangen', en Relics serienrs beginnen met een R (van Relic :wink: ), niet met CS. Afhaken dus. Als je de body nog op authenticiteit wilt controleren vraag wat foto's van de neck pocket en van onder de slagplaat, daar moer RELIC in gestanst zijn.

Maar ook zonder foto's kun je het antwoord wel raden...