PDA

View Full Version : And Heaven Stood Still....



moretel
7 oktober 2002, 10:43
6 okt 22:00,

Podium opgebouwd na het voorprogramma:
Piano, Contrabas
Krukje, tafeltje met glaasjes, plectra etc, muziekstandaard, mooie verlichting en wachten maar, de zaal goed gevuld met vnl. veertigers. Allen komen ze voor Willy de Ville.

Het concert start met de pianist en bassist en na een aantal minuten komt de oude meester het podium op, lang zwart haar, strak achterovergekamd in een staart. De tands des tijds is duidelijk op zijn gezicht af te lezen. Traditionele bluesnummers met vnl. piano en bas en af en toe slidegitaar wisselen elkaar af met ballads zoals alleen Willy de Ville ze kan maken,
Na twee uur is het concert voorbij. Hij was goed bij stem en had twee prima muzikanten bij zich.
Eenvoud was het sleutelwoord en dat resulteerde in een uiterst sfeervol concert.

Ik zou nog wel eens een keer Nick Cave op een dergelijike manier aan het werk willen zien.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2002-10-07 09:43 ]</font>

Harry
7 oktober 2002, 15:33
ik had er graag naar toe gegaan, de Ville is al jaren een van die artiesten waarvan ik zeg, daar moet ik nog eens een concert van zien. Om het dan toch weer uit te stellen. Ik vind zijn werk met Mink Deville nog steeds het beste wat hij ooit gemaakt heeft. Ik heb daar nog ergens een video van liggen.

moretel
7 oktober 2002, 19:11
Hij zei tot volgend jaar!

De boerderij schijnt vrij veel krediet te hebben bij dat soort artiesten, de boel is goed geregeld en de mensen vriendelijk en zoals al het goede wordt dat verder verteld. Juist wat oudere artiesten stellen dat erg op prijs.

Beetje eerbied voor de oudere !