PDA

View Full Version : jazzmaster vraagje



jeroenuiteindhoven
22 december 2005, 12:53
Hell yeah :)

Gister mijn jazzmaster thuisbezorgd gekregen, maar hoe bevestig je de jengel hengel? Ik zie namelijk nergens een schroefje zitten of iets dergelijks om deze vast te zetten.., dus deze valt er zo uit. Ik moest snel weg dus heb effe snel geprobeerd, maar ik kon zo snel niks vinden?!?!

Ook zit er op dat chroom gedeelte (bij de brug waar de een rond knopje dat je op en neer kan schuiven, wat is hier de functie van?

Ok ik lees het wel!!

Jeroen

jeroenuiteindhoven
22 december 2005, 12:57
rotforum :P

test

Mafkees
22 december 2005, 13:00
Volgens mij moet je die jengelstengel gewoon beetje doorduwen totdat ie klink zegt. En dat schuifje op de brug is om de brug vast te zetten

sonic_youth
22 december 2005, 13:02
Ja, je moet m gewoon aanduwen, kheb dr zelf ook een.

dejohan
22 december 2005, 13:05
Als het een japanse Jazzmaster is: die jengelhengel blijft sowiiso niet zitten, er in duwen helpt niet. Er is een oplossing voor en die ga ik nu effe voor je opzoeken.
Als het een USA Jazzmaster is moet je idd even doorduwen tot hij klik zegt.

Voor het knopje: http://www.webrocker.de/jaguar/v2/index.php?page=goodies_geek&show=tremloc

jeroenuiteindhoven
22 december 2005, 13:14
het is een japanse re-issue white62

dejohan
22 december 2005, 13:15
Ok, oplossing voor de loszittende arm:
The easy way: cellofaan of duct tape (ellentrieken tape zoals ze in belgië zeggen) of van die witte tape om waterleidingen dicht te maken rond de top van de arm doen, passen, en als er nog speling is er net zoveel aan doen tot hij goed vast zit. Nadeel: na een tijdje zal je het opnieuw moeten doen.

The difficult way:
http://home.comcast.net/~rmessick2/Trem%20Arm/Trem_Arm_Fix.htm

jeroenuiteindhoven
22 december 2005, 13:21
wow thanks!

Snelle reacties man!
Maar ik ga voor de easy way haha...

Wel raar eigenlijk?? ofnie??

Maarja, die jappaners zijn natuurlijk beter met stokjes dan wij!

Anyway, ik dacht dat er miss iets mis of dat er een onderdeel niet bijzat...

Ben ik weer gerustgesteld......1 ding mis ik echter maar dat zit er niet standaard op volgens mij, en dat is de chromen kap OVER de brug..

Zijn die los te koop ? Duur??

Grtzzz

jeroenuiteindhoven
22 december 2005, 13:22
wow thanks!

Snelle reacties man!
Maar ik ga voor de easy way haha...

Wel raar eigenlijk?? ofnie??

Maarja, die jappaners zijn natuurlijk beter met stokjes dan wij!

Anyway, ik dacht dat er miss iets mis of dat er een onderdeel niet bijzat...

Ben ik weer gerustgesteld......1 ding mis ik echter maar dat zit er niet standaard op volgens mij, en dat is de chromen kap OVER de brug..

Zijn die los te koop ? Duur??

Grtzzz

dejohan
22 december 2005, 14:39
Volgens mij worden die bij japanse Jazzmasters niet meegeleverd.
Mensen die ze wel hebben halen hem er trouwens meestal vanaf, want met zo'n kap kan je niet muten. Ik zie iig nooit mensen spelen met zo'n kap. Geen idee waar ze ze verkopen, check eens Allparts ofzo.

Als je je gitaar dan toch wil veranderen zou ik er eerder betere pickups en een mustang brug op zetten (bij die laatste springen de snaren minder vlug uit de brug en rammelt je brug minder, mocht je dat een probleem vinden).

robzilla
22 december 2005, 16:30
Mustang bridge is wel een vereiste. Ik had hier vna de week een jap jag en die trem bleef gewoon goed zitten..

dejohan
22 december 2005, 16:41
Ja, maar die mustang bridge heeft niks te maken met het al dan niet vastzitten van de trempook hoor.

nevermind
22 december 2005, 16:43
die bridgecovers (das toch de officiele term?) staan met grote regelmaat op marktplaats, ebay, enz, voor weinig (<15 euro), anders gewoon even wat muziekzaken opbellen?

jeroenuiteindhoven
22 december 2005, 16:44
Uhm,

Heb niet zoveel geld meer na deze aanschaf dus eerst maar eens kijken hoe de jazz origineel bevalt..

Hij was nieuw 650 incl verzenden, best goede deal ofnie??

Alleen geen koffer/bag :(

Wat is het voordeel van een mustang brug tov een jazzmasterbrug?

Niet dat ik nu overtuigd kan worden om m te gaan ombouwen hoor :)

jeroenuiteindhoven
22 december 2005, 16:44
Uhm,

Heb niet zoveel geld meer na deze aanschaf dus eerst maar eens kijken hoe de jazz origineel bevalt..

Hij was nieuw 650 incl verzenden, best goede deal ofnie??

Alleen geen koffer/bag :(

Wat is het voordeel van een mustang brug tov een jazzmasterbrug?

Niet dat ik nu overtuigd kan worden om m te gaan ombouwen hoor :)

jeroenuiteindhoven
22 december 2005, 16:45
Uhm,

Heb niet zoveel geld meer na deze aanschaf dus eerst maar eens kijken hoe de jazz origineel bevalt..

Hij was nieuw 650 incl verzenden, best goede deal ofnie??

Alleen geen koffer/bag :(

Wat is het voordeel van een mustang brug tov een jazzmasterbrug?

Niet dat ik nu overtuigd kan worden om m te gaan ombouwen hoor :)

jeroenuiteindhoven
22 december 2005, 16:47
Uhm,

Heb niet zoveel geld meer na deze aanschaf dus eerst maar eens kijken hoe de jazz origineel bevalt..

Hij was nieuw 650 incl verzenden, best goede deal ofnie??

Alleen geen koffer/bag :(

Wat is het voordeel van een mustang brug tov een jazzmasterbrug?

Niet dat ik nu overtuigd kan worden om m te gaan ombouwen hoor :)

jeroenuiteindhoven
22 december 2005, 16:47
Uhm,

Heb niet zoveel geld meer na deze aanschaf dus eerst maar eens kijken hoe de jazz origineel bevalt..

Hij was nieuw 650 incl verzenden, best goede deal ofnie??

Alleen geen koffer/bag :(

Wat is het voordeel van een mustang brug tov een jazzmasterbrug?

Niet dat ik nu overtuigd kan worden om m te gaan ombouwen hoor :)

Sliver
22 december 2005, 16:56
Uhm,

Heb niet zoveel geld meer na deze aanschaf dus eerst maar eens kijken hoe de jazz origineel bevalt..

Hij was nieuw 650 incl verzenden, best goede deal ofnie??

Alleen geen koffer/bag :(

Wat is het voordeel van een mustang brug tov een jazzmasterbrug?

Niet dat ik nu overtuigd kan worden om m te gaan ombouwen hoor :)

mustang brug ontstemt minder snel, die van de Japanse Jazzmaster staan er om bekend dat de snaren uit de zadels springen als je enigzins akkoorden aan het rammen bent (maar wie weet is die van een utzondering) dus kijk het eerst maar ff aan, ombouwen kan altijd nog. Als je echt radicaal wil zijn met de brug kun je ook een vaste brug erop knallen, heb ik op mn Jaguar (ok die werd al zo geleverd), maar dat is dus behoorlijk stemvast. Belangrijkste vraag is nu ehcter, hoe bevalt die? Foto's?

ps. 650 euro lijkt me een nette deal hoor

Anavrin
22 december 2005, 23:21
Volgens mij worden die bij japanse Jazzmasters niet meegeleverd.
Mensen die ze wel hebben halen hem er trouwens meestal vanaf, want met zo'n kap kan je niet muten. Ik zie iig nooit mensen spelen met zo'n kap. Geen idee waar ze ze verkopen, check eens Allparts ofzo.

Als je je gitaar dan toch wil veranderen zou ik er eerder betere pickups en een mustang brug op zetten (bij die laatste springen de snaren minder vlug uit de brug en rammelt je brug minder, mocht je dat een probleem vinden).
die bridgecover is een Mute-cover....
tenminste, bij Jaguars wel, en die zitten er inderdaad bij de Jappen niet bij, net als dat de trempook bij de Jappen niet vastklikt, maar slechts klemt (is best irritant). Een Mustangbrug is zeker een aanrader, als je af en toe van raggen houdt, want de snaren springen nogal snel uit de groefjes van de jaguar en jazzmaster-brug.

Anavrin
22 december 2005, 23:24
oh ja @dejohan, thanks voor de link, ik ben al tijden op zoek naar een goede manier om m'n trempook vast te houden van m'n Jaguar, en ik heb weer nieuwe inspiratie gekregen :wink:

dejohan
23 december 2005, 10:51
Volgens mij worden die bij japanse Jazzmasters niet meegeleverd.
Mensen die ze wel hebben halen hem er trouwens meestal vanaf, want met zo'n kap kan je niet muten. Ik zie iig nooit mensen spelen met zo'n kap. Geen idee waar ze ze verkopen, check eens Allparts ofzo.

Als je je gitaar dan toch wil veranderen zou ik er eerder betere pickups en een mustang brug op zetten (bij die laatste springen de snaren minder vlug uit de brug en rammelt je brug minder, mocht je dat een probleem vinden).
die bridgecover is een Mute-cover....
tenminste, bij Jaguars wel, en die zitten er inderdaad bij de Jappen niet bij, net als dat de trempook bij de Jappen niet vastklikt, maar slechts klemt (is best irritant). Een Mustangbrug is zeker een aanrader, als je af en toe van raggen houdt, want de snaren springen nogal snel uit de groefjes van de jaguar en jazzmaster-brug.

Bij een jaguar heb je een 'mute' maar dat is iets anders dan de bridge cover bij een Jazzmaster hoor.

Lucluc
23 december 2005, 16:32
Ik zou de standaard brug mooi laten zitten. Dikke snaren is wel aan te raden, zeg maar 0.11, maar als je lichter wilt kan je ook de groeven van de brugzadeltjes wat uitvijlen. Ik heb in het verleden ook een japanse jazzmaster gehad en daarvan hield de brug zich uitstekend.

En met andere pickups valt eigenlijk niet eens zo veel winst te behalen, laat maar mooi zitten die originele pickups, want die klinken heel behoorlijk.

Bridgecover zou ik ook vergeten. Heeft geen functie.

Nick_EHX
26 december 2005, 22:49
ik had hetzelfde probleem met de brug met mijn fender jaguar en ik heb de standaard brug vervangen voor een tune-o-matic bridge en werkt nu perfect :D

jeroenuiteindhoven
26 december 2005, 23:42
Ja, dikkere kabels inderdaad, volgens mij zit er nu een 0,10 set of, maar het mag wel wat dikker, komt helemaal goed!

Thanks