PDA

View Full Version : nieuwe gitaar gekocht crafter d6



jeroen_B
22 december 2005, 12:05
Laatste tijd veel op dit forum gekeken en in de winkel wat gitaren geprobeerd. Heb voor een hele mooie prijs een crafter d6 kunnen kopen. ( 200 euro ).
Heb in het verleden veel electrisch gespeeld en een tijdje geleden weer begonnen. Leek me leuk om niet iedere keer spullen hoeven te aansluiten om te kunnen spelen dus wou een western gitaar hebben voor het gemak en de mooie klank.

Op mijn electrische Charvel/jackson No3 vind ik het geluid vreselijk als ik nieuwe snaren erop zet. Gitaar ontstemd dan heel erg in de eerste week ook. Na 2 weken klinkt hij veel beter en ontstemd hij ook niet meer.
Is het bij accoustische gitaren ook zo dat de nieuwe set snaren ook zo een grote invloed heeft op het geluid? Of nog erger doordat er een klankkast in een accostische gitaar zit?

Jeroen

Buzz
22 december 2005, 13:30
Met nieuwe snaren klinkt-ie juist beter vind ik!

jeroen_B
22 december 2005, 15:40
Op de electrische gitaar zit er een metaalachtige klank aan de eerste week vind ik. Effe horen dus de komende week of het geluid veranderd :-)

Marley
24 december 2005, 00:06
Jeroen , van harte 8-)

Ook ik heb vandaag een Crafter gekocht 8-)

Foto's > http://home.planet.nl/~minke980/crafter.htm

Nu heb ik er ook nog een setje snaren bij gekregen ( D'Addario EJ15 Phosphor Bronze X light 0,10 . Iemand bekend met deze snaar ?

Of hebben jullie betere tips voor op deze gitaar te gebruiken ?
Tevens de vraag wat is het verschil met diverse diktes van snaren ?

b.v.d.
Groetjes

Marley
24 december 2005, 00:08
Jeroen , van harte 8-)

Ook ik heb vandaag een Crafter gekocht 8-)

Foto's > http://home.planet.nl/~minke980/crafter.htm

Nu heb ik er ook nog een setje snaren bij gekregen ( D'Addario EJ15 Phosphor Bronze X light 0,10 . Iemand bekend met deze snaar ?

Of hebben jullie betere tips voor op deze gitaar te gebruiken ?
Tevens de vraag wat is het verschil met diverse diktes van snaren ?

b.v.d.
Groetjes

Buzz
24 december 2005, 09:01
Gefeliciteerd!! Mooie gitaar!

Je kunt van Crafters zeggen wat je wilt, maar ze zijn wel solide gebouwd. Ik zou je daarom willen aanraden een setje .012 te gebruiken, actie af te stellen en waarschijnlijk ook even je trussrod wat aandraaien.
.012 klinkt toch wel wat voller dan een .010 setje.

jeroen_B
24 december 2005, 12:58
@buzz

Die actie afstellen. Wat houd dat exact in dan? Ervoor zorgen dat de snaren iets dichter bij de hals komen? Neem aan dat je dat beter kunt laten doen en zelf de gitaar niet gaat verprutsen?
Weet overigens niet wat er standaard op de gitaar zit aan snaren.

@marley

Mooie gitaar!
Behalve de uitsparing zie de D6 er hetzelfde uit
Wat heb jij ervoor betaald als ik vragen mag ?

jeroen_B
24 december 2005, 12:59
@buzz

Die actie afstellen. Wat houd dat exact in dan? Ervoor zorgen dat de snaren iets dichter bij de hals komen? Neem aan dat je dat beter kunt laten doen en zelf de gitaar niet gaat verprutsen?
Weet overigens niet wat er standaard op de gitaar zit aan snaren.

@marley

Mooie gitaar!
Behalve de uitsparing zie de D6 er hetzelfde uit
Wat heb jij ervoor betaald als ik vragen mag ?

Marley
26 december 2005, 00:04
@buzz

Die actie afstellen. Wat houd dat exact in dan? Ervoor zorgen dat de snaren iets dichter bij de hals komen? Neem aan dat je dat beter kunt laten doen en zelf de gitaar niet gaat verprutsen?
Weet overigens niet wat er standaard op de gitaar zit aan snaren.

@marley

Mooie gitaar!
Behalve de uitsparing zie de D6 er hetzelfde uit
Wat heb jij ervoor betaald als ik vragen mag ?

Je mag :D 275,- incl. tas ect. Vraagprijs was 350,- maar heb weer effe goed kunnen handelen :wink: Ziet er echt nieuw nog uit , voor dat geld veel gitaar

belg
26 december 2005, 08:26
Ik 'rommel' zelf aan mijn twee gitaartjes, echter zonde ooit echt zeker te weten of ik de zaken goed aanpak...Ben wel extreem voorzichtig, en daarmee niet bang dat ik iets verkloot. Een winkel/bouwer zou het uiteraard beter aanpakken, maar ik wil graag iets leren op hetgebied van onderhoud.

www.frets.com is overigens een mooie site, net als www.westerhaven.nl

Alles op het gebied van gitaaronderhoud.

Over snaren, ik ben zelf vrij gauw overgstapt op 0.12-0.54. Ten eerste voor de vollere klank ( en dat scheelt nogal wat ), ten tweede om mijn vingers sterker te maken...Bevalt mij nu prima!!