PDA

View Full Version : G-major in de huis.



Kaboemba
22 december 2005, 09:00
Ja ja ik is blij, ging voor een gitaar naar tools4tones maar kwam thuis met een g-major :-D

Heb hem gekocht zonder maar te proberen, de prijs was mooi 285 euro voor een perfect exemplaar en kreeg nog een leuke inruil ook.
Ik was al een tijdje op zoek naar een rocktron intelliflex of chameleon maar ik moet zeggen, het zoeken is voorbij.

Alhoewel ik rocktron heel hoog heb staan moet ik zeggen dat de g-major zeker niet minder is, anders misschien.
De rocktrons zijn over het algemeen wat direkter, je voegt een effect toe en het wordt er redelijk droog aan toegevoegd. De g-major maakt het iets sprankelender, al hoewel dat ook aan de presets kan liggen.
Ook opvallend mijn bizen preamp (carvinn quad) komt beter over met de major, op de 1 of andere manier kan klinkt hij net iets meer over de top dan met de intelliflex die ik eerst had.

Heb hem pas een uurtje kunnen gebruiken maar ik kan wel zeggen dat het een mooi uurtje was :-D :-D

Wel raar, dat steeds als je weer iets anders/nieuws heb gekocht je denkt dat je er voorlopig wel bent. :cool: :cool:

FNaRK
22 december 2005, 10:04
jezus man .....

je begint wel erg op Nocki te lijken met je impulsieve aankoopbeleid ...


Ja ja ik is blij, ging voor een gitaar naar tools4tones maar kwam thuis met een g-major

:-?


maar goed, gefeliciteerd .... wellicht nog financieele ruimte voor een impulsieve Line6 Pod Pro aankoop ??

jw009
22 december 2005, 11:11
offtopic: Ik zie af en toe in R'dam wel eens een roadkill busje rijden, toevallig van jou band roadkill?



ontopic: gefeliciteerd met je aankoop!!!

Nocki
22 december 2005, 14:52
Gefeliciteerd!

Ook goed dat je eenimpuls aankoop hebt gedaan. van dat soort mensen houdt ik heel erg. de hele tijd op je centen zitten is voor oude rockers... :D :-D :D :-D :D :-D :D :-D :D :-D :D



veel plezier ermee!

tnijland
22 december 2005, 19:50
Me die G-Major heb jij helemaal gelijk. Hij klinkt gewoon beter in combinatie met 1 of meerdere preamps (meer druk en effecten). Voor een optreden is het dus gewoon een perfect ding :cool:

De downside is dat hij het geluid ook wel wat meer kleurt. De Intellifex is denk ik qua delay en chorus wel iets beter maar daar heb je alleen voordeel van als je veel clean en akoustisch speelt.

Perfecte aankoop en vooral doorgaan met dit soort impulsieve aankopen :wink: .