Inloggen

View Full Version : meningen VOX AC30TB reissue



the sure thing
6 oktober 2002, 21:58
Goe'endag,

ben benieuwd naar meningen over de reissue van deze versterker. "echte ouwe" zijn niet meer te betalen (EUR 2000,- of meer) en de reissues zijn een stuk goedkoper. Alleen doen er wilde verhalen over de reissues de ronde (mijn oma kan beter solderen, kan spontaan vlam vatten, gaan om de haverklap kapot). Hoe klinkt deze in verhouding tot een echte AC30TB?

Grooveyard21
7 oktober 2002, 12:01
Dat hangt er een beetje vanaf wat jij onder een echte oude verstaat.

Een echte oude vox is eentje uit de begin 60 er jaren, dat zijn nog goede originele ac30's. De eind jaren 60 voxen en jaren 70 80 voxen zijn niet geweldig. Vox is in die tijd in andere handen over gegaan en dat bedrijf heeft eiegenlijk alleen maar bezuinigt op de vox. Eerst goedkopere speakers, toen de buizengelijkrichter eruit en nog een aanta kleinere bezuiningingen. De reissue is geaakt naar oorspronkelijk ontwerp met als extra eens standby switch.

Soulman
7 oktober 2002, 13:54
Klopt, verder zijn de ventilatieroosters vergroot wat de koeling van de buizen ten goede komt.
En de RI klinkt geweldig, of niet Grooveyard21??

Grooveyard21
7 oktober 2002, 16:42
klinkt inderdaad niet verkeerd, al klinkt degene met de blue bulldogs erin beter.

the sure thing
7 oktober 2002, 20:53
... ik bedoel inderdaad die ja, die RI met buizengelijkrichter (naar oud concept). Die vergrote koelroostertjes en de stand-by swits wist ik ook. Nog meer ervaringen van dezen of genen op het gebied van geluid en/of betrouwbaarheid!?!?!