PDA

View Full Version : Ibanez GSA60 Vs Epiphone Les Paul



Daveydude
21 december 2005, 17:20
Hallo mensen

Ik ben , zoals jullie wellicht kunnen zien, nieuw op dit forum.
Ik ben zelf 18 jaar en speel ruim 3 jaar gitaar, en denk er sterk aan een nieuwe gitaar te kopen.
Ik heb al wat rond gekeken op het forum, maar kon nergens echt een vergelijking vinden tussen de Ibanez GSA60 , en de Epiphone Les Paul.
Ik speel zelf thuis op een Roland Cube 15., en neem mn gitaar regelmatig mee naar jam sessies enzo
Mijn vraag is dus, is het voor mij de moeite om de overgang te maken van een GSA60 naar een Epi LP, en welke voordelen heeft dat.
En zo ja, welke LP zou geschikt zijn,ik moet er wel goed op voorruit gaan.
prijsklasse tussen 300/500 euro a.u.b :-)

Alvast Bedankt
Dave

Nickname
22 december 2005, 11:50
Waarom een les paul? kijk ook eens naar een ibanez SA, SZ of een RG. Of anders heb ik ook wel goede ervaringen met Dean gitaren.. een vendetta is ook wel cool. Ik heb in ieder geval ook eens op een Epi LP gespeeld maar dat vond ik niks.. veel te lomp voor mij. :razz:

almarvk
22 december 2005, 11:52
Ga niet voor een GSA60, maar kijk gewoon rond op marktplaats of bij je lokale gitaarboer voor een leuke epi of iets dergelijks.

Of kijk in de FAQ. Daar worden ook leuke gitaren vermeld.

Succes met je zoektocht!

Daveydude
22 december 2005, 12:15
Haha oow beetje fout vermeld, ik HEB dus een GSA60 en wil eigelijk weten of het de overstap waard is naar een Epi Lp.. :roll:

Nickname
22 december 2005, 14:02
Dan heb je nog steeds niet mn vraag beantwoord, waarom wil je een epi les paul? Als ik jou was zou ik gewoon vanalles gaan proberen in de winkel en dan zien wat je mooi/leuk vindt :)

Kim Wilson
22 december 2005, 14:20
Pssst, ik heb wel een Epi voor je. PM voor info. :)

grayfink
22 december 2005, 23:45
Dit is nou echt een vraag voor mij, ik heb zo'n GSA60 gehad en heb nu o.a. een Epi Les Paul. Die GSA was op zich niets mis mee, maar in vergelijking met mijn deze zomer aangeschafte LP: De Grover stemmechanieken van de Epihone zijn (veel) beter, absoluut erg stemvast. De Epi heeft een rijkere, warmere toon, de GSA klonk een beetje vlak in vergelijking. De Epi heeft natuurlijk een heel andere feel, veel zwaarder, de hals is iets dikker (mijn standard plus heeft een behoorlijke knuppel).
Met humbuckers en een setneck is het gewoon een heel andere gitaar. Kwalitatief staat de Epiphone op een hoger plan naar mijn bescheiden mening.

Daveydude
23 december 2005, 12:02
Cool mensen bedankt voor de reacties, het is voor mij denk ik wel duidelijk, k ga dr ff nog een middagje op spelen en em wellicht aanschaffen.

Bedankt!!

Jax
23 december 2005, 14:15
Als ik jou was zou ik idd niet voor de gsa gaan. Ik weet nog hoe ik zat te kloten met die trem, die bij elk gebruik ervan ontstemde. En als er één snaar knapte was de rest ook gelijk ontstemd. Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat dat enigzins verbeterd was, maar ik weet het niet zeker. Mocht de trem nog hetzelfde zijn als die van een paar jaar geleden, zeker niet doen :)

H.Manback
23 december 2005, 17:41
Lezen is en blijft een vak he :wink:


Haha oow beetje fout vermeld, ik HEB dus een GSA60 en wil eigelijk weten of het de overstap waard is naar een Epi Lp.. :roll:

Daveydude
25 december 2005, 01:15
Hallo Mensen!!
K heb mn keuze gemaakt, en k ben voor de goldtop gegaan!
Speelt super lekker, en k ben er erg blij mee!

Bedankt voor de reacties op mn toch wel noobie vraag:)

Dave