PDA

View Full Version : Goede (goedkope) marshall voor op mijn kamer



Grandmaster J
6 oktober 2002, 17:15
Ik ben van plan om binnenkort eens een Marshall buizenversterker te kopen, metal en een transistorversterker is geen ideale combo. Ik speel momenteel niet in een bandje, maar misschien over een paar maanden wel. (En zo'n grote kast ziet er natuurlijk wel mooi uit.) Wat kan ik het beste kopen en hoe duur is dat zo ongeveer.

Anders Destium
6 oktober 2002, 18:04
De bom is een 2ehands JCM800, dat is een roffe kast, maar dan moet hij wel gereviseerd zijn (en je moet er een tegenkomen). Reken op een euro of 500...

Matje
6 oktober 2002, 18:09
maar voor op je kamer?

Grandmaster J
7 oktober 2002, 20:30
Ik hou niet zo van 2e hands spullen. Hoeveel kost zo'n JCM800 nieuw? En wat is een goede tweede keus (van zo ongeveer 300-500 euro, maar dan nieuw)? Ik ben namelijk een scholier => dus niet te duur, maar "zwaar" genoeg om (als ik in een (gelegenheids-)bandje zou gaan spelen) tijdens de "culturele avond" al die kakkers en hun ouders met hun fluitjes/piano's te kunnen leren wat metal is. (men kijkt mij en een paar anderen op school al vreemd aan vanwege onze lange haren => op het forum van de school worden we holbewoners genoemd, een concert zal een echte schok veroorzaken :smile:)

BLOK182
7 oktober 2002, 21:20
Een tweedehands Marshall JCM800 combo moet net lukken voor 500 euro, dan heb je wel wat. Deze dingen worden wel niet meer gemaakt, al 10 jaar net ofzo lol. Maar geloof me, een tweedehands buizenbak is zun geld dubbel en dwars waard, daar blaas je die kakkers wel mee weg hehe.

Ibanez RuleZ
8 oktober 2002, 00:04
Ik heb alles tweedehands, en geloof me, je hebt voor je geld gewoon veel meer versterker. zet gewoon je ego aan de kant en koop iets tweedehands. Ik heb een voorversterker uit 1989 en dat ding BRULT (als ie versterkt is door mijn TWEEDEHANDS fifty/fifty). gewoon doen!

harrald

MegaDrive
8 oktober 2002, 01:19
Die nieuwe Marshall G30R wordt wel goed gerecenseerd, die is met 30 watt nog net voor slaapkamers geschikt :smile:. Check it out. Ben zelf natuurlijk helemaal weg van de Vox AC30 en de Roland Cube 15 en 30. Als je die hoort ga je twijfelen aan je uitspraak over transistor en metal :wink:

McCloud
8 oktober 2002, 12:39
Tweedehands is echt niet zo'n probleem. Ik heb laatst een 2e hands Marshall LE6100 gekocht. Dat ding is echt te gek. Soms zijn er een paar kleine mankementen (krakende potmeters, etc.) maar dit zijn dingen die vrij simpel te verhelpen zijn.

Maar nog even een vraagje. Waarom een Marshall als je metal speelt? Ik associeer Marshall nu niet direct met metal, echte high-gain hebben ze niet. Kijk ook eens naar Mesa Boogie. Ik vind ze helemaal niets omdat ze in mijn oren veel te metal klinken (erg persoonlijk), maar misschien is het precies het geluid wat je zoekt. En let niet teveel op het aantal watts van een buizenbak. Ik heb ooit op een Mesa 20 Watt combo gespeeld en die kon ik niet verder dan 2 zetten omdat anders de ruiten eruit vlogen.

Veel succes met het vinden van een versterker.

FragDaddy
8 oktober 2002, 19:32
buiten dat, wordt de JCM800 niet meer gemaakt.

er is wel een reissue, maar die is bepaald niet 'goedkoopie'.

alle buizenbakken van marshall zijn nieuw nogal duur. de DSL combo's zijn het goedkoopst, maar daarvan is de kwaliteit naatje. (niet goed gesoldeerde printplaten).

je beste kans is inderdaad tweedehands.
maak je er geen zorgen over, zo'n marshall is gebouwd om lang mee te gaan. ook kan er weinig kapot. heb je wel eens zo'n bak van binnen gezien, er zitten maar een handvol onderdelen in. het is geen videorecorder ofzo. de slijtagegevoelige onderdelen (buizen) zijn niet zo heel duur.

mijn Marshall JCM800 uit 1983 heeft het al 20 jaar uitgehouden. hij zal het over 20 jaar ook nog doen!

Grandmaster J
10 oktober 2002, 20:16
De metal die ik speel is (in tegenstelling tot waar mijn leeftijdsgenoten meestal naar luisteren) meer in de richting van Deep Purple, Iron Maiden, Black Sabbath, (vroege) Metallica e.d. o ja, de laatste tijd luister ik ook veel naar Iced Earth, ook erg vet. Maar die wat oudere bands spelen bij mijn weten bijna allemaal met Marshall. Ik denk dat ik maar eens naar zo'n JCM800 Combo ga kijken. Wat kan ik het beste doen, gewoon bij een paar gitaarboeren gaan kijken of ze er een hebben staan? (ik heb immers de tijd)

Matje
10 oktober 2002, 20:31
op internet kijken

Kjiratsiekoedel
10 oktober 2002, 20:39
1. ik wil buizen
2. ik wil nieuw
3. ik wil duur merk
4. ik ben arm
_________________+
1+2+3+4=onmogelijk

Ic3gl0vE
10 oktober 2002, 22:33
grandmaster J je hebt wel smaak :smile:


maar over tweedehands spullen doe ik ook niet moeilijk. mijn versterker is tweedehands en mijn multiFX ook. heeft me een leuk pak geld bespaart waarvan ik nu wel ongeveer een tweedehands gitaar kan kopen