PDA

View Full Version : rg270 tremolo



Pee
6 oktober 2002, 12:24
de tremolo van de ibanez rg 270, is dat een floyd rose? want op de site staat een ilt1, maar niets van floyd rose alhoewel ik op internet veel zie dat ze dat een floyd rose noemen, ook in de winkels.

Ik heb gisteren 1-2 uur op die gitaar gespeeld, en ze ontstemde NIET. Wat zijn jullie ervaringen met die gitaar, en tremolo.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pee op 2002-10-06 12:24 ]</font>

maarten
6 oktober 2002, 15:54
de rg´s met tremolo hebben volgens mij allemaal floyd rose bruggen. Alleen de ene is beter dan de andere. De beste is de lo pro edge maar je hebt ook de ilt, de edge de lo/trs de trs 101 en de trs 505

ik weet niet hoe goed die andere zijn, ik heb alleen de eerste..

Neals
6 oktober 2002, 16:18
naar mijn menings zijn die trems best stabiel...

Pee
6 oktober 2002, 16:23
ik ben ooit eens op een site geweest van floyd rose, maar ben die vergeten. weet iemand nog het adres?

Neals
6 oktober 2002, 16:25
floydrose.com

Pee
6 oktober 2002, 16:28
hehe, hoe dat ik daar niet op gekomen ben :grin:

Neals
6 oktober 2002, 16:30
ldd

Anders Destium
6 oktober 2002, 18:01
Het is een genepte van Ibanez, waarschijnlijk een floyd licensed (dat MOET er in dat geval op staan). Alle floyds die Ibanez gebruikt zijn floyd licensed (dus ook bv. de lo-pro edge) Hij komt in de plaats van de lo-trs dus ik ga er vanuit dat hij beter is. Het kan wel zijn (als ik hem zo zie), dat hij maar 1 vrijheidsgraad heeft (single-locking trem), dus dan kan hij alleen omhoog. Een echte floyd kan en omhoog en omlaag (dus hij zweeft echt, double locking heet dat).

Ibanez
6 oktober 2002, 18:06
Hallo allemaal hier komt de rg270 bezitter aan het woord :grin:
Mijn rg heeft idd een floyd. Een single locking alleen hij kan in tegenstelling van wat anders destium zegt wel omhoog en omlaag. Hij is totaal niet snel onstemt een klein minpuntje is dat de pook snel loskomt te zitten (dit is te verhelpen door hem flink vast te draaien) maar voor de rest is het een prima ding. Niet zo uitgebreid als een edge maar wel leuk. En hij is dus wel zwevend en er staat licensed by floyd rose op.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2002-10-06 18:09 ]</font>

Pee
6 oktober 2002, 18:45
bedankt allemaal!! nu weet ik tenminste waar ik aan zit te zwengelen.

maar of die ilt1 beter is dan de lo trs betwijfel ik, want die lo trs zit op duurdere gitaren dus...

Anders Destium
6 oktober 2002, 19:56
Welke duurdere gitaren bedoel je, toch niet de Jem555 en PGM30, daar zit hij er op om de prijs te drukken (erg zonde voor die verder supermooie gitaren)
Op geen enkel RG-model zit nog een lo-trs, ik denk dat ze die eruit gaan halen en vervangen door die ilt1...

Pee
6 oktober 2002, 21:34
ah om de prijs te drukken. ok.


ik dacht anders nog aan de rg320...

Anders Destium
6 oktober 2002, 21:49
Die Rg320 heb ik een tijdje terug gezien zag er best mooi uit en was iets van 450 euro dacht ik...

menneke
7 oktober 2002, 13:24
Ik heb ook een RG270(DX) en de trem kan inderdaad omhoog en omlaag. Een groot nadeel van deze trem is de pook. Je moet hem vastdraaien. Ik heb andere floyds gezien waar je hem inclickt. Ik hem hem laatst bij een optreden te veel aangedraaid en nu kun je hem niet meer vast draaien. Er zal wel iets los zitten (heeft nog iemand dat probleem)

A-ToXiC
7 oktober 2002, 15:39
Op 2002-10-07 13:24, schreef menneke:
Ik heb ook een RG270(DX) en de trem kan inderdaad omhoog en omlaag. Een groot nadeel van deze trem is de pook. Je moet hem vastdraaien. Ik heb andere floyds gezien waar je hem inclickt. Ik hem hem laatst bij een optreden te veel aangedraaid en nu kun je hem niet meer vast draaien. Er zal wel iets los zitten (heeft nog iemand dat probleem)


Ja, heb ik ook, ik ga er dan ook een klik systeem in laten zetten...

maarten
7 oktober 2002, 17:29
Ja, heb ik ook, ik ga er dan ook een klik systeem in laten zetten...


hoe ga je dat doen? ik heb eens voor de nieuwsgierigheid in een boekje gekeken dat bij me gitaar zat en uit de bouwtekening van de trs kon ik zien dat ie ook een schroefpook heeft en je schroeft em in de body... hoe ga je daar een clicksysteem van maken dan? want bij de lo pro zit er een speciale arm holder die je eruit kunt halen (denk ik) die voor dat click gedoe zorgt.. of zet je een compleet nieuwe brug erin?

maarten
7 oktober 2002, 17:31
oh wacht dr zit bij de trs ook nog een spring for arm holder en een arm lock screw.. uuh nu weet ik niet zeker of t nou een schroefpook is of nie :grin: sorry
maar anyway ik ben wel benieuwd hoe je dat doet..

greets
maarten

Anders Destium
7 oktober 2002, 18:53
Er zit een verschil tussen de lo-trs en de lo-trs 2, de 2 heeft een plopper en de lo-trs een schroefpook.

tri-sonic
7 oktober 2002, 19:19
Tis een leuk gitaartje alhoewel hij niet super klinkt. Hij blijft leuk totdat je snaren moet gaan vervangen want daar ben je minstens een uur aan bezig. Je blijft n.l. maar stemmen...

Casey
7 oktober 2002, 19:52
TRS 2 heeft ook een schroefpook , ik heb hem hier los voor me neus liggen .
Geaborteerd uit m'n Js 100 , zonder gitaar blijft ie wel aardig gestemd trouwens :razz:



>Help!!!! Mijn floyd rose kraakt! Heeft >iemand dit wel eens gehad?? Als ik hem >naar beneden doe kraakt hij.

Hoor je niet gewoon je tremveren onspannen ?

Anders Destium
7 oktober 2002, 20:24
Mijn lo-trs kraakt ook, ik denk dat hij eens gesmeerd moet worden...eruit raggen staat zo sloom als er nog snaren aan vast zitten :smile:

Ic3gl0vE
7 oktober 2002, 21:03
Op 2002-10-07 19:19, schreef tri-sonic:
Tis een leuk gitaartje alhoewel hij niet super klinkt. Hij blijft leuk totdat je snaren moet gaan vervangen want daar ben je minstens een uur aan bezig. Je blijft n.l. maar stemmen...



bullshit
je rekt je snaren flink op met je tremelo (uitkijken dat je ze niet breekt) en dan stem je ze een keer goed (duurt een kwartier ofzo) en je bent klaar, af en toe iets bijstemmen, meer niet

Anders Destium
8 oktober 2002, 10:35
Je moet een voor een je snaren doen, dat wil nogal eens helpen...

menneke
8 oktober 2002, 13:01
Niet zoals andere mensne hier menen is de rg270 een fantastische gitaar. Hij speelt geweldig. Klinkt geweldig. En is niet gek duur. Ik gebruik hem vaker dan mijn esp

Ibanez
8 oktober 2002, 19:29
Op 2002-10-07 19:19, schreef tri-sonic:
Tis een leuk gitaartje alhoewel hij niet super klinkt. Hij blijft leuk totdat je snaren moet gaan vervangen want daar ben je minstens een uur aan bezig. Je blijft n.l. maar stemmen...

waaat gek?? Een uur?? Ik heb het gedaan in 10 tot 15 minuten. En het stemmen duurt echt helemaal niet lang.

Neals
8 oktober 2002, 19:34
ik ben het geheel met ibanez eens: tis gewoon een spookverhaal, dat van het stemmen

Ibanez
8 oktober 2002, 19:50
Op 2002-10-07 19:52, schreef Casey:
>Help!!!! Mijn floyd rose kraakt! Heeft >iemand dit wel eens gehad?? Als ik hem >naar beneden doe kraakt hij.

Hoor je niet gewoon je tremveren onspannen ?


Nee dat was het niet. Het was de bevestiging van de floyd rose op de gitaar. Kheb er wat smeerspul opgespoten en je hoort niks meer.

maarten
9 oktober 2002, 11:11
ey ik heb gehoord dat er ook lo pro edges bestaan waarbij je de brug automatisch blokkeerd als je de pook naar achter gooit
zo heb je een vaste brug en als je de pook wat vaan voren draait heb je een tremolo, lijkt me echt wel ideaal en t beste van twee werelden.
kun je je gewone lo pro upgraden naar zo eentje of moet je dat een hele nieuwe brug hebben??

Anders Destium
9 oktober 2002, 12:38
Nee daar is een bepaald apparaat voor, maar hoe die heet...
Is een soort demper in plaats van een van je veren, die maar een kant op kan bewegen (hij klemt in de ene richting, geeft ruimte in de andere)

De (andere) gitarist van Roadkill heeft zo'n geval.

Moonchild
9 oktober 2002, 19:33
Misschien is het weel een tremsetter die op een bepaalde manier is vastgezet.

Verder even over de lo-trs 2. Het ding ontstemt niet, of nauwelijk, iig niet dat het me dwars zit. Het probleem zit hem in het feit dat ie niet helemaal terugkomt in de originele positie, als je hem naar beneden hebt gebend. Je moet hem dus ook weer naar achteren halen om hem weer in stemming te krijgen.
Ik was laatst in feedback Rotterdam, waar ik onder andere op een zeer goed afgestelde gitaar speelde, met een lo-trs 2, deze had het voorgenoemde probleem niet.
Conclusie, de mijne is niet 100% afgesteld.

De lo-pro edge is dus eigenlijk in 1 opzicht beter voor zover ik kan zien/horen/voelen, De marge waarin je naast de perfecte afstelling van de tremveren mag zitten is groter, een goed afgestelde lo-trs 2 werkt dus even perfect.
Alleen dan heb je nog altijd het probleem dat de lo-trs 2 niet gemaakt is van gehard staal, je hebt dus sneller last van knife-edge slijtage.

Casey
9 oktober 2002, 20:45
In de nieuwe "Gitaar Plus" staat een stukje over een Hollandse uitvinding , De Dircksons Tremcandle .
Het is een soort uitgebreide trem stabilisator die behalve dat ie de trem steeds weer precies in de zelfde positie terug brengt hem ook kan locken zodat ie helemaal vast staat en met een snaarbreuk draai je effe 2 seconden aan een wieltje en je kan met 5 snaren doorspelen in tune !
Je kan de heoeveelheid trem actie er ook mee regelen .
Ze hebben er uren mee geklooid en kregen hem niet uit stemming .
Het is een soort plaatje wat je achter in je gitaar moet schroeven bij je tremveren en de middelste veer word vervangen door de Tremcradle .
Hij kost wel € 110 maar als ie goed werkt en je trem is niet stabiel vind ik de prijs niet te hoog , vervangen door een Lo Pro kost je veel meer .
In de gitaar plus waren ze zeer onder de indruk en ze verwachten zelfs dat sommige gitaar bouwers ze standaard in hun gitaren gaan gaan zetten .
Info :
Dirckson C.V. in Opmeer 06-12499211

Moonchild
10 oktober 2002, 16:33
klinkt goed!
het nadeel van tremsetters (want dat is het volgens mij) is echter dat je een stuk minder flutter hebt op je trem