PDA

View Full Version : Bill lawrence pickup's Gerrekat help iemand anders mag ook.



Kaboemba
20 december 2005, 20:11
Hoe herken ik of een BL element ook echt een BL is en niet die namaak uit duitsland.

Oftewel hoe herken ik een L500 van www.billlawrence.com
het gaat om 2ehands zonder doosje.

Dus aan een antwoord als "aan het doosje" heb ik niet veel :o

d'oh
20 december 2005, 20:13
aan het doosje :D

Kaboemba
20 december 2005, 20:16
:-D :-D

GVD lekker snel ja

Negative K3 fan
20 december 2005, 20:32
volgens mij hebben de nepperds (of juist de echters) een sticker onderop zitten met USA oid er op, maar die kan de verkoper er natuurlijk af hebben gehaald...

no 1 hops
20 december 2005, 20:32
ik denk dat de neppers vooral uit amerika komen.
lees op de website van bill
http://www.billlawrence.com/
eens over die dingen of kijk eens op de
http://pub123.ezboard.com/fguitarsbyfenderfrm8
wilde gate forum
daar staan enkele vragen over neppers soms met foto's met foto's

op die van mij zit een klein stickertje met type aanduiding, nergens staat op de pickup bill lawrence of bill lawrence design.

DAT doen die neppers juist wel

bestel evt gewoon rechtstreeks soms zijn de tweedehand prijzen hoger dan die voor nieuwe.

onze_jef
24 juni 2006, 19:20
Ik heb nep XL500's en ehm... een singlecoil waarvan het type me ontglipt en vind dat ze ongelofelijk goed klinken in men gitaar (volledig mahonie, gelijmde hals en een 25.5" mensuur). 'k had ze bij Steward McDonald besteld en las die hele nep vs echte BL historie pas later.

Heeft er al eens iemand de echte en de neppers vergeleken?

'k ben eigenlijk tevreden met men sound (veel dynamiek en 'k kan er veel kanten mee op... maar 1 nadeel: als ik een andere gitaar inplug vind ik dat die slapjes klinkt... zelfs een dikke Les Paul custom) maar 'k heb er soms een slecht gevoel bij dat ik op die neppers speel.

AART
24 juni 2006, 20:37
edit.............

gerrekat
25 juni 2006, 09:51
De echte hebben een sticker achterop met de USA vlag en er staat "USA" op. Bovendien zijn de rails van de "echte" dikker dan de stew mac lawrences. De "nepperds" hebben vaak erop staan Bill Lawrence USA op de achterkant. LET OP de echte komen nooit in plastic doosjes, de nepperds wel!

no 1 hops
25 juni 2006, 16:24
De echte hebben een sticker achterop met de USA vlag en er staat "USA" op. Bovendien zijn de rails van de "echte" dikker dan de stew mac lawrences. De "nepperds" hebben vaak erop staan Bill Lawrence USA op de achterkant. LET OP de echte komen nooit in plastic doosjes, de nepperds wel!meestal zit er ook nog een stickertje op met zijn handgeschreven naam. en type van het element.

onze_jef
26 juni 2006, 08:39
Ehm... 'k twijfel niet dat het neppers zijn hoor, daar ben ik zelfs zeker van. 'k vroeg me af wat het verschil in geluid is tussen de twee.

gerrekat
26 juni 2006, 09:58
meestal zit er ook nog een stickertje op met zijn handgeschreven naam. en type van het element.

dat is correct

gerrekat
26 juni 2006, 09:59
Ehm... 'k twijfel niet dat het neppers zijn hoor, daar ben ik zelfs zeker van. 'k vroeg me af wat het verschil in geluid is tussen de twee.

de "echte" klinken veel beter, helderder en punchier, ook hebben ze mer output.

onze_jef
26 juni 2006, 10:07
Beter is natuurlijk subjectief hee... bedoel je met "helderder" dat die "echte" een breder frequentiespectrum hebben of dat ze meer hoog geven... misschien wil ik dat net niet.

Maar jij hebt ze dus al vergeleken met elkaar en merkt een groot verschil tussen de 2?

fred dons
26 juni 2006, 10:44
@ Gerrekat
maar is het niet zo dat de "neppe" (hoewel ze formeel dus wel recht hebben op de naam, Willi Stich heeft immers vrijwillig die fabriek verlaten met achterlating van de naam) standaard in the washburns en Deans werd gegooid

De huidige "echte" Bill Lawrence is te klein om de grote fabrikanten te leveren en de "originele" oude Bill Lawrence pups werden toen hij nog voor die fabriek werkte (eerst OBL later BL) door dezelfde fabriek gemaakt die dus nu "nep" is ?

gerrekat
26 juni 2006, 17:26
alle huidige DEAN Dimebag signature gitaren waar de L 500 XL inzit (dus de DEAN FROM HELL USA en import modellen) worden geleverd door www.billlawrence.com welke tegenwoordig betiteld wordt als zijnde de "echte".

het is zo dat in sommige washburns inderdaad Stew Macs zitten. Ik heb inderdaad alletwee gehad en er zit echt een vrij groot verschil tussen beiden. Ik vond de stew macs doods klinken weinig punch en attack hebben, een stuk minder output. Het zijn allbei vrij schelle elementen dus niet aan te raden in alder of maple bodies.

fred dons
26 juni 2006, 17:49
thanks ! (maar zitten er tegenwoordig niet die Seymour Duncan variant in ?)

gerrekat
26 juni 2006, 20:35
ja in de meeste wel, maar de originele DEAN FROM HELL modellen (met de lightning bolt paintjob) worden traditiegetrouw met de "originele" L 500 XL geleverd. de overige Dime modellenj komen met de SD Dimebucker.