PDA

View Full Version : Nieuwe Axe ESP Eclipse II VTB



gerrekat
20 december 2005, 18:18
test

gerrekat
20 december 2005, 18:20
Getraded voor mijn Viper Camo, ben er eigenlijk best blij mee al zal ik hem uiteindelijk denk ik wel verkopen, ESP's zijn niet echt mijn ding.
Maar deze bevalt me wel duidelijk beter dan de Viper, nog steeds een beetje speelgoedachtige feel, maar een stuk serieuzere gitaar. De Balans is VEEL beter, hij is aanzienlijk zwaarder wat vaak resulteert in een betere tone.

Wat me wel weer tegenstaat aan LP-achtigen is de slechte toegang tot de hoge frets en hier is de Eclipse helaas geen uitzondering op al is de heel vanwege de geringere body dikte wel iets confortabeler dan bij een GIBSON LP. EMG's daar ben ik ook achter, zijn ook mijn ding niet, op een of andere manier missen ze de essentie van een goede gitaarsound, ze klinken vaak overgecomprimeerd, onnatuurlijk en hebben teveel high end sizzle. Echt slecht klinken ze natuurlijk niet, maar ik vind een DiMarzio X2N duidelijk vetter en strakker maar bovenal natuurlijker, organischer.

Misschien ram ik de EMG's eruit, ik ga er eens een tijdje mee stoeien en als ik het niets vind ben ik er zeker van dat ie makkelijker verkoopt dan een Viper Camo!



http://www.deanguitars.com/userpics/lib5/EclipseVTB1.jpg

vinni
20 december 2005, 19:30
Heb een tijdje ook de Eclipse II gehad.

Begrijp niet dat die dingen niet populairder zijn.
Heb'm ingeruild op iets en hangt nu al ca. een jaar
in de schappen van een muziekwinkel in Groningen.
Ombegrijpelijk.....die dingen zijn echt goed......
Maar ja....dr zal wel geen Gibson op staan.....zucht.


Vinni

Nickname
20 december 2005, 19:36
Vind de gitaar niet zo mooi (ben niet zon LP doed) maar die amp die erachter staat... :o zo 1 moet ik ook hebben :amp:

BLOK182
20 december 2005, 21:27
Congrats Hans! Trouwens, ik vind die gitaar èrg bruut (en heb geen geld voor een tweede Gibson LP custom :-D ). Mocht je em kwijt willen, laat het me ff weten!!

gerrekat
20 december 2005, 21:37
Voorlopig gaan we er nog effe mee spelen zoals ik al zei hij bevalt me een stuk beter dan de Viper. En hij (en bijbehorende case) zijn flink wat handzamer dan de rest van mijn gitaren LOL!

Ganjaman
20 december 2005, 22:13
vind ESP's altijd speelgeodachtig aanvoelen, maar je zei dat ie beter aanvoelt dan je viper, ben benieuwd, kom 'm zsm checken ;)

gerrekat
20 december 2005, 22:20
Hmmm...net mijn SAVAGE verkocht....laat toch wel een leegte achter, zal hem missen, echt een wereldamp!

mdb
20 december 2005, 22:24
Geweldige gitaar! Ziet er uit om op te eten!

Soulflyhigh
20 december 2005, 23:51
Zo 2e ESP al weer haha. Hoe bevalt die EMG 60 in de nekpositie?

jorrit
21 december 2005, 00:24
eindelijk je savage kwijt? Waarom moest ie eigenlijk weg als t zo'n ramp is?

gitaartje is vet trouwens, jammer van de emg's.

gerrekat
21 december 2005, 18:25
Tja ik wil gewoon eens wat nieuws proberen, ga weer uitgebreid testen, maar de kans zit er in dat ik een splinternieuwe SAVAGE meeneem!

Stitch
22 december 2005, 09:25
Ik vind em vet :) Waar heb je em gekocht eigenlijk?

FrankS
22 december 2005, 09:54
Hey mooi ding, enforcer ;) Congratz! En nu snel die EMG's dr uit :D

jw009
22 december 2005, 10:38
DAMN!!! een heel mooi, en gas wekkend gitaartje. Veel speel plezier!!

Bins
22 december 2005, 10:41
Gaaf ding man! Maar ik vond die Viper Camo ook echt supervet.
Ik hoop ooit ook eens een "echte" ESP te bezitten. Ik ben al zo onder de indruk van mn Ltd... Een ESP moet wel de shit zijn.
Maar goed, smaken verschillen natuurlijk :)

RedBuell
22 december 2005, 11:30
Wat een tof ding man, ik ben normaal anti gouwe randjes 8-) enzo maar vind deze wel errug mooi. Hoe speelt ie, en hoe klinkt ie?

gerrekat
23 december 2005, 09:39
HIj speelt lekker, blijft een beetje onder het typische ESP "speelgoed" gevoel vallen, maaral een stuk minder dan de Viper. ESP's zijn vrij kleine en relatoef lichte gitaren, niet altijd even goed gebalanceerd. Maar bij de Eclipse zit dat wel goed.

HIj klinkt zoals elke gitaar met EMG's eigenlijk dat stoort me nogwel een beetje, maar als ik hem hou (en dat zit er voorlopig wel in) dan gaan er binnenkort DiMarzio's in.

gerrekat
23 december 2005, 10:28
HIj speelt lekker, blijft een beetje onder het typische ESP "speelgoed" gevoel vallen, maaral een stuk minder dan de Viper. ESP's zijn vrij kleine en relatoef lichte gitaren, niet altijd even goed gebalanceerd. Maar bij de Eclipse zit dat wel goed.

HIj klinkt zoals elke gitaar met EMG's eigenlijk dat stoort me nogwel een beetje, maar als ik hem hou (en dat zit er voorlopig wel in) dan gaan er binnenkort DiMarzio's in.

gerrekat
23 december 2005, 10:28
HIj speelt lekker, blijft een beetje onder het typische ESP "speelgoed" gevoel vallen, maaral een stuk minder dan de Viper. ESP's zijn vrij kleine en relatoef lichte gitaren, niet altijd even goed gebalanceerd. Maar bij de Eclipse zit dat wel goed.

HIj klinkt zoals elke gitaar met EMG's eigenlijk dat stoort me nogwel een beetje, maar als ik hem hou (en dat zit er voorlopig wel in) dan gaan er binnenkort DiMarzio's in.

Ganjaman
23 december 2005, 18:29
heb 'm gister 3 seconden in mn handen gehad, dus echt een goed oordeel kan ik er niet over vellen, maar hij voelde iig een stuk meer 'gitaar' aan dan die viper ;)

Gitaro
23 december 2005, 18:40
Ik heb ook een gitaar waarover men zegt dat het voelt als speelgoed maar ik vind het heerlijk. Heeft zeker te maken hebben met de lak die op de nek zit? Ik vind goud normaal nooit mooi op een gitaar, maar deze is toch wel netjes!

RedBuell
23 december 2005, 19:35
Wat voor stijl speel je eigenlijk en welke versterker heb je?

Ik ben namelijk bezig (nog steeds niet af :oops: ) met m'n ouwe Ibanez RG een ander kleurtje te geven. Er gaan gelijk andere elementen in. Ik twijfelde tussen DiMarzio's en EMG een gitaar bouwer (de brug in monnicjendam) adviseerde mij op basis van mijn muziekstijl EMG's omdat ze een groot bereik hebben. 60 in de brug en 85 in de hals geloof ik. Mijn muziekstijl varieert zo tussen Iron Maiden en Metallica, niet veel harder dan Metallica want richting deathmetal of Rammstein vind ik weer niet zo.

Hoe zijn de frets en de hals eigenlijk, ik hou namelijk best van wat dikkere frets en een iets bredere hals dan de wizard op mijn RG770.

Orpheo
24 december 2005, 00:43
Wat voor stijl speel je eigenlijk en welke versterker heb je?

Ik ben namelijk bezig (nog steeds niet af :oops: ) met m'n ouwe Ibanez RG een ander kleurtje te geven. Er gaan gelijk andere elementen in. Ik twijfelde tussen DiMarzio's en EMG een gitaar bouwer (de brug in monnicjendam) adviseerde mij op basis van mijn muziekstijl EMG's omdat ze een groot bereik hebben. 60 in de brug en 85 in de hals geloof ik. Mijn muziekstijl varieert zo tussen Iron Maiden en Metallica, niet veel harder dan Metallica want richting deathmetal of Rammstein vind ik weer niet zo.

Hoe zijn de frets en de hals eigenlijk, ik hou namelijk best van wat dikkere frets en een iets bredere hals dan de wizard op mijn RG770.

welke amp gerrekat heeft? :D:D:D:D :lol:


kijk je wel eens verder dan " electrische gitaren" ? :D hij heeft net een fucking dure ENGL SE gekocht, en zijn mainamp is/was de ENGL powerball, weet iedereen hier volgens mij :razz:

gerrekat
24 december 2005, 09:57
Wat voor stijl speel je eigenlijk en welke versterker heb je?

Ik ben namelijk bezig (nog steeds niet af :oops: ) met m'n ouwe Ibanez RG een ander kleurtje te geven. Er gaan gelijk andere elementen in. Ik twijfelde tussen DiMarzio's en EMG een gitaar bouwer (de brug in monnicjendam) adviseerde mij op basis van mijn muziekstijl EMG's omdat ze een groot bereik hebben. 60 in de brug en 85 in de hals geloof ik. Mijn muziekstijl varieert zo tussen Iron Maiden en Metallica, niet veel harder dan Metallica want richting deathmetal of Rammstein vind ik weer niet zo.

Hoe zijn de frets en de hals eigenlijk, ik hou namelijk best van wat dikkere frets en een iets bredere hals dan de wizard op mijn RG770.


IK speel old school thrash, makkelijkste namen om te noemen zjn denk ik Metallica en Slayer. Ik denk dat je met DiMarzio's makkelijk uit de weg kung. Zeker als je een high gain amp hebt. EMG's zijn een typisch product van de jaren 80 toen er nog niet zo veel super high gain amps op de markt waren. toen gebruikten ze elementen met ingebouwde pre amps (wat EMG's zijn) om de pre amps van hun versterkers extra te oversturen. Maar de versterkers van vandaag de dag hebben zoveel pre amp gain dat een EMG de gain structuur alleen gaat overcomprimeren en vervelend gaat klinken in het hoog (fizzy top end) en definitie verliest in het laag. Meet een oude Marshall of Mesa mark kunnen ze wel erg goed klinken, maar als je al een high gain bak hebt raad ik passieve PU's aan.

gerrekat
24 december 2005, 09:59
Wat voor stijl speel je eigenlijk en welke versterker heb je?

Ik ben namelijk bezig (nog steeds niet af :oops: ) met m'n ouwe Ibanez RG een ander kleurtje te geven. Er gaan gelijk andere elementen in. Ik twijfelde tussen DiMarzio's en EMG een gitaar bouwer (de brug in monnicjendam) adviseerde mij op basis van mijn muziekstijl EMG's omdat ze een groot bereik hebben. 60 in de brug en 85 in de hals geloof ik. Mijn muziekstijl varieert zo tussen Iron Maiden en Metallica, niet veel harder dan Metallica want richting deathmetal of Rammstein vind ik weer niet zo.

Hoe zijn de frets en de hals eigenlijk, ik hou namelijk best van wat dikkere frets en een iets bredere hals dan de wizard op mijn RG770.


IK speel old school thrash, makkelijkste namen om te noemen zjn denk ik Metallica en Slayer. Ik denk dat je met DiMarzio's makkelijk uit de weg kung. Zeker als je een high gain amp hebt. EMG's zijn een typisch product van de jaren 80 toen er nog niet zo veel super high gain amps op de markt waren. toen gebruikten ze elementen met ingebouwde pre amps (wat EMG's zijn) om de pre amps van hun versterkers extra te oversturen. Maar de versterkers van vandaag de dag hebben zoveel pre amp gain dat een EMG de gain structuur alleen gaat overcomprimeren en vervelend gaat klinken in het hoog (fizzy top end) en definitie verliest in het laag. Meet een oude Marshall of Mesa mark kunnen ze wel erg goed klinken, maar als je al een high gain bak hebt raad ik passieve PU's aan.