PDA

View Full Version : Nieuwe amp :)



Monty
20 december 2005, 17:40
Afgelopen weekend m'n nieuwe amp opgehaald, de Shiva EL34 head met Reverb (en NOS buizen). M'n Diezel Herbie en de VHT had ik onlangs verkocht en daar heb ik dan deze Shiva en een Triple Recto van gekocht. Als je een toonfreak bent moet je echt de Shiva een keer proberen, jeetje toooooooooon!!!

http://www.montaillou.com/pacha/images/stories/gear/shiva.jpg
http://www.montaillou.com/pacha/images/stories/gear/shiva_1.jpg

semt-x
20 december 2005, 17:44
Gruwelijk moooooooooooooiiiiii!!!!!!!!!
Gefeliciteerd, wat kan deze amp nou precies allemaal aan? Is dit ook zo eentje die alle stijlen aankan?

In ieder geval, have fun with that beauty!

Nielsje
20 december 2005, 17:47
Prachtig ding

Now gimme some bluess....

Metoshade
20 december 2005, 17:48
Hee, een mede Shiva gebruiker!!

Ik heb de 2x12 versie, ook met reverb. Inderdaad enorm veel TOON! Ik heb er ook maar gelijk een v/d Haar Strat bij genomen, heerlijke combi!

Ook thuis kan ik er nog prima mee uit de voeten, op t podium klinkt t alleen maar mooier. Ik gebruik een Rocktron Replifex in de FX-loop om zo een delay toe te voegen, of om een solo volume verschil te maken, hoe ga jij dat doen?

Oja, ik heb er nog een Blues Pro overdrive voorliggen, voor een klein randje aan het clean. Verder alle knoppen gewoon op 12-uur (behalve dan master volume, die staat op 8-uur). Gefeliciteerd iig met je versterker, erg veel plezier er mee!!!

Monty
20 december 2005, 17:53
Hee, een mede Shiva gebruiker!!

Ik heb de 2x12 versie, ook met reverb. Inderdaad enorm veel TOON! Ik heb er ook maar gelijk een v/d Haar Strat bij genomen, heerlijke combi!

Ook thuis kan ik er nog prima mee uit de voeten, op t podium klinkt t alleen maar mooier. Ik gebruik een Rocktron Replifex in de FX-loop om zo een delay toe te voegen, of om een solo volume verschil te maken, hoe ga jij dat doen?

Oja, ik heb er nog een Blues Pro overdrive voorliggen, voor een klein randje aan het clean. Verder alle knoppen gewoon op 12-uur (behalve dan master volume, die staat op 8-uur). Gefeliciteerd iig met je versterker, erg veel plezier er mee!!!

Heey tof man :) Ik gebruik 'm nu met m'n Suhr Classic T en een Gibson '57 Goldtop. Wat betreft voor lead volumes weet ik 't nog niet. Dit stond wel als vereiste bij aanschaf van een amp maar deze klonk zo lekker dat ik die 2e mastervolume maar voor lief heb genomen. Ik ben wel bezig weer met pedalen te gaan werken en kijken hoe 't dan werkt. Liefst heb ik bij deze amp niets in de fx loop of alleen een boostertje in de loop voor solo's.

Metoshade
20 december 2005, 18:02
Dat heb ik zelf idd ook het liefst, geen rariteiten in de loop, ik gebruik ook eigenlijk ook geen loop-effecten meer.

Ik kwam er alleen achter via een andere Shiva gebruiker dat de Rocktron Replifex en Intellifex perfect om kunnen gaan met het loop signaal van de Shiva. Vanwege die boost-amp kan het soms nog een beetje lastig worden om de boel goed afgesteld te krijgen. Daarbij klinkt de FX-loop ook errug goed, heel transparant en die Rocktrons hebben allebei ook een analoog signaalpad oid. Daardoor hoor je ze niet in de FX-loop zitten. Je kunt de Shiva ook nog schakelen met die dingen!

Ik heb dus die Replifex en een Boss FC-50 midi controller. Zo kan ik met 1 midi pedaal de versterker laten schakelen tussen de kanalen en de boost in/uit schakelen, de reverb kan ik er niet mee aan en uit doen. Daarnaast kan ik dus gemakkelijk solo volumes realiseren en een delaytje in de loop is eigenlijk ook wel een beetje lekker. Je moet wel even prutsen met dat aparte kabeltje van ze, die heb ik zelf in elkaar gedraaid met wat neutrik pluggen, weerstandjes en stukjes klotz kabel, maar nu alles af is :-D

Ik ben absoluut geen midi man, maar dit werkt allemaal erg eenvoudig, ik krijg precies wat ik wil en het klinkt allemaal ook nog eens fantastisch!!

AART
20 december 2005, 18:34
gefeliciflapstaart.

Hoe bevalt die triple recto eigenlijk?

Monty
20 december 2005, 18:39
Ik heb dus die Replifex en een Boss FC-50 midi controller. Zo kan ik met 1 midi pedaal de versterker laten schakelen tussen de kanalen en de boost in/uit schakelen, de reverb kan ik er niet mee aan en uit doen. Daarnaast kan ik dus gemakkelijk solo volumes realiseren en een delaytje in de loop is eigenlijk ook wel een beetje lekker. Je moet wel even prutsen met dat aparte kabeltje van ze, die heb ik zelf in elkaar gedraaid met wat neutrik pluggen, weerstandjes en stukjes klotz kabel, maar nu alles af is :-D


Ik heb nog wel een Lexicon G2 multi fx liggen, maar ben van plan die te gaan verkopen. De Rocktrons heb ik zelf vroeger ook gehad. Eigenlijk wil ik van het hele midi spul af en zoek ik naar een andere oplossing. Vroeger deed ik een booster in de fx loop van m'n VHT, ik kon met de footswitch de fx aan/uitzetten. Met de shiva gaat dit niet, misschien is hier een mod ofzo voor. Daarnaast gaat het volume wel omhoog zodra je de reverb uitzet, misschien lukt het op die manier.

Monty
20 december 2005, 18:44
gefeliciflapstaart.

Hoe bevalt die triple recto eigenlijk?

Die bevalt me ook erg goed. Veel ruiger beestje dan de Shiva, maar daar had ik de Shiva ook voor gekocht. Die heb een goede clean en voor medium gain of clean met een lekker randje is hij perfect. De Triple met een lage gain klinkt niet zo lekker, beetje te wollig.

Metoshade
20 december 2005, 18:49
Ik denk dat de Shiva zich redelijk eenvoudig laat modden om tot een goed resultaat te komen, dus dat moet wel gaan lukken! Daarnaast heb ik mijn eerste optredens met de Shiva ook gewerkt met de reverb uit/volume boost methode. Ik had er wel een klein boostertje bij liggen.

Aan de andere kant heb ik ook wel weer gemerkt dat je met een Shiva zo goed door de mix komt dat je solo's altijd wel te horen zijn! Het is een fantastisch goede versterker!!

Ibanez RuleZ
20 december 2005, 19:26
hmms, je kant toch via de intellifex/replifex de volumes van de verschillende presets instellen: zo doe ik dat iig met solovolume...

Harrald

Orpheo
20 december 2005, 20:36
gefeliciteerd dude! leuke amp! ik heb eens deze grondig aan de tand gevoeld met een PRS singelcut, R9, '64 (!!!!!!!! ORIGINELE!!) strat en een LPcustom. ik vond m dynamisch, maar miste wat ballen eigenlijk. alsof het mijn jcm 800 was, maar dan gecastreerd. wel duidelijk dynamischer. VEEL dynamischer. voor mijn stijl (van bluesrock tot heavy metal) is ie zeer geschikt, iig: qua sounds. qua eenvoudig schakelen tussen bluesrock crunch tot sparkly clean tot heftig beuken, nee, dat vergde nog wel wat knoppengedraai. maar al met al; leuke amp, maar imo niet de prijs waard. sorry.

NeeraDJ
20 december 2005, 22:28
Wow jij gaat volgens mij het lijstje van vette amps af, cool man gefeliciteerd!

Punt
20 december 2005, 23:40
Top amp!

Komt inderdaad makkelijk door de mix, ook met een mooie warme toon :)

Ik heb een mod op mijn Shiva die het volume van de boost regelbaar maakt. Op die manier heb ik dus 3 regelbare kanalen.

Ik speel over een 2 x 12 (V30 + CL80) Bogner cab. Klinkt prima.
Wat voor cab gebruik jij en hoe bevalt dat?

Monty
21 december 2005, 07:44
Top amp!

Komt inderdaad makkelijk door de mix, ook met een mooie warme toon :)

Ik heb een mod op mijn Shiva die het volume van de boost regelbaar maakt. Op die manier heb ik dus 3 regelbare kanalen.

Ik speel over een 2 x 12 (V30 + CL80) Bogner cab. Klinkt prima.
Wat voor cab gebruik jij en hoe bevalt dat?

Waar heb je die mod laten zetten? Heb je dan een extra potmeter erbij laten zetten (aan de achterkant?).

Ik wil er een bijbehorende Bogner 2x12" cab bij. Ik weet alleen nog niet of ik de openback of geslotenback neem. Dat moet ik ff een keer a/b'en. Welke heb jij? Ik heb nu een Diezel 2x12" die in de verkoop staat. . Daarnaast klinkt ie ook lekker over m'n rectocab.

BLOK182
21 december 2005, 18:46
Congrats dude! Mooie rig! Heb trouwens nog de hele tijd op je VHT geaast toen ie te koop stond, helaas ontbraken financiële middelen!

Riffcrusher
21 december 2005, 21:56
Welcome to the Bogner Club ! :cool:

MOOOOOOIIIIEEE amp ! En wat meer is: vooral GOED klinken ook !

Gefeliciteerd ermee ! Enneuh... HAVE FUN DUDE !!!

Cheers !
Jo D.

Punt
23 december 2005, 23:46
Waar heb je die mod laten zetten? Heb je dan een extra potmeter erbij laten zetten (aan de achterkant?).

Ik wil er een bijbehorende Bogner 2x12" cab bij. Ik weet alleen nog niet of ik de openback of geslotenback neem. Dat moet ik ff een keer a/b'en. Welke heb jij? Ik heb nu een Diezel 2x12" die in de verkoop staat. . Daarnaast klinkt ie ook lekker over m'n rectocab.

Die mod is uitgevoerd door iemand in Brabant. Vroeg veel geld en kwam afspraken niet na. Niet aan te bevelen dus.

Ik heb eene extra volume potmeter op de plaats van de presence knop, de presence pot is verplaats naart achter op een van de speaker outs.

Ik heb heb de Shiva sized open cab omdat die kleiner is dan de grote. Ik moet 50 treden op en af als ik m'n huis uit wil met dat ding :)
Die cab is prima, maar als je je de omvang en het gewicht kan veroorloven zou ik de grotere nemen. Die heeft volgens mij een paneel zodat je hem als open of closed kan gebruiken...

ieme
24 december 2005, 00:23
ey mike,

zoals ik op msn zei, mooie amp! je was me voor!

ieme