PDA

View Full Version : Knopjes ENGL



BartL
20 december 2005, 00:58
Fuckerdefuck...het moest toch eens gebeuren.

Het treble knopje (niet de potmeter) van mijn screamer is afgebroken. Er zit nog een stukje van het knopje in de potmeter. Kan ik dat boutje gewoon losdraaien en de rest van het knopje verwijderen? Of draai ik dan dingen binnenin de versterker los?
Als dan niet kan: Wat moet ik dan doen? :-D

Bigfoot414
20 december 2005, 09:08
Whahaha, Duitse kwaliteit :P

Gewoon voorzichtig het boutje losdraaien en kijken wat er gebeurt?

vester86
20 december 2005, 09:41
bedoel je dat aan het ijzeren knopje ook nog een stukje as zit??? in dat geval heb je een probleem en moet je de potmeter gaan vervangen

BartL
20 december 2005, 11:07
Ik zal even een foto nemen en op mijn webshots zetten...

BartL
20 december 2005, 11:18
http://community.webshots.com/user/bartl6

The Chief
20 december 2005, 11:25
tenzij je een echte McGuyver bent wordt dat een nieuwe potmeter...
Zijn dat nu plastieken shafts? ook ni echt optimaal...

Bins
20 december 2005, 11:25
Het lijkt erop dat de "schacht" van de potmeter is afgebroken, er moet in dat geval een nieuwe in.
Is het trouwens normaal bij amps om van die plastic pots te gebruiken? Ik zou ijzeren verwachten.

The Chief
20 december 2005, 11:26
tenzij je een echte McGuyver bent wordt dat een nieuwe potmeter...
Zijn dat nu plastieken shafts? ook ni echt optimaal...
zit er aan je treble knop geen schroef? Dan moet in je knop toch nog een stuk van die shaft zitten? Maar zoals ik het bekijk is de shaft van de pot afgebroken.

BartL
20 december 2005, 11:31
Ik snap er geen klote van :-D
Wat is een schacht/shaft? En hebben we het dan over de POTMETER of het zwarte KNOPJE?
Thnx! :)

Bins
20 december 2005, 11:43
De shaft is het staafje wat uit de potmeter steekt, waar je aan kan draaien. Het lijkt hier alsof de shaft is afgebroken, niet alleen het knopje.

BartL
20 december 2005, 11:56
Correct. Hoe ver gaat die schacht de potmeter in?
Dank!

vester86
20 december 2005, 12:05
tot aan het einde zo ongeveer, die schaft is een vrij essentieel onderdeel van de potmeter zeg maar :-p

ik kan me niet voorstellen dat bij deze engl het staafje (asje) ook van plastic is, ik ben het iig nog nooit tegen gekomen

The Chief
20 december 2005, 12:40
je kan dus ni alleen die shaft vervangen hè..., heel de handel moet open, en nieuwe pot erin...

BartL
20 december 2005, 12:41
tot aan het einde zo ongeveer, die schaft is een vrij essentieel onderdeel van de potmeter zeg maar :-p

een onderdeel van het knopje bedoel je?


Maaruhm...zou ik daar een klein gaatje in kunnen maken en er een klein schroefje ofzo in kunnen draaien? Of kan ik het dan beter zo laten? (Opzich is de potmeter goed te bedienen op dit moment).

Geronimo
20 december 2005, 14:59
Wat een crap die ENGL dingen! Plastic potmeters! Ze zien er al niet uit maar ze gebruiken nog meuk ook. Engl zuigt, dat blijkt maar weer.

Topicstarter: je zal 'm moeten vervangen want deze is kapot.

Geronimo
20 december 2005, 15:02
je kan dus ni alleen die shaft vervangen hè..., heel de handel moet open, en nieuwe pot erin...

Hoe wilde je die as vervangen dan? Wou je die vastlijmen met superlijm ofzo? Hij moet heel de potmeter vervangen.

BartL
20 december 2005, 15:32
OK....nou, als de hele potmeter eruit zou moeten....laat ik het lekker zo zitten. Ziet alleen wat minder mooi uit. Maar is niet minder functioneel :)

andy
20 december 2005, 19:41
OK....nou, als de hele potmeter eruit zou moeten....laat ik het lekker zo zitten. Ziet alleen wat minder mooi uit. Maar is niet minder functioneel :)

Het ziet er wel rock n roll uit iig. :razz:
Maar volgens mij is zo'n potmeter niet al te moeilijk te vervangen. Twee of drie draadjes vast solderen aan de nieuwe potmeter en het ding er weer in schroeven.

Nielsje
20 december 2005, 20:09
Het lijkt erop dat de "schacht" van de potmeter is afgebroken, er moet in dat geval een nieuwe in.
Is het trouwens normaal bij amps om van die plastic pots te gebruiken? Ik zou ijzeren verwachten.

ijzeren potmeters zou leuk zijn, nog nooit gezien..

ijzer is een element

staal is een metaal

aluminium is een metaal

de potmeter is ook gemaakt van een metaalsoort, geen idee welke..

Bins
21 december 2005, 01:29
Het lijkt erop dat de "schacht" van de potmeter is afgebroken, er moet in dat geval een nieuwe in.
Is het trouwens normaal bij amps om van die plastic pots te gebruiken? Ik zou ijzeren verwachten.

ijzeren potmeters zou leuk zijn, nog nooit gezien..

ijzer is een element

staal is een metaal

aluminium is een metaal

de potmeter is ook gemaakt van een metaalsoort, geen idee welke..

Gast, je weet best wat ik bedoel. Zeurpiet.. "Ik zou potmeters van 1 of andere metaalsoort verwachten." Nou goed?

The Chief
21 december 2005, 07:44
je kan dus ni alleen die shaft vervangen hè..., heel de handel moet open, en nieuwe pot erin...

Hoe wilde je die as vervangen dan? Wou je die vastlijmen met superlijm ofzo? Hij moet heel de potmeter vervangen.

eerst lezen wat er staat kan geen kwaad Geronimo...

PeteRS
21 december 2005, 12:37
aluminium is een metaal


Aluminium is een element. (Al)

LordRiffenstein
21 december 2005, 16:11
Wat een crap die ENGL dingen! Plastic potmeters! Ze zien er al niet uit maar ze gebruiken nog meuk ook. Engl zuigt, dat blijkt maar weer.

http://www.travelsinparadise.com/australia/sydney/pictures/zoo-gorilla-03.jpg

BartL
21 december 2005, 17:19
Wat een crap die ENGL dingen! Plastic potmeters! Ze zien er al niet uit maar ze gebruiken nog meuk ook. Engl zuigt, dat blijkt maar weer.

[plaatje van Geronimo]
Ik wilde er al niet op reageren :lol:

andy
22 december 2005, 01:03
Ach ik wel. :-D

http://shop.speelgoedinternational.nl/catalog/images/a10015.jpg

Sorry Geronimo, maar je vroeg er om. :wink:

Geronimo
23 december 2005, 16:19
Ach ik wel. :-D

http://shop.speelgoedinternational.nl/catalog/images/a10015.jpg

Sorry Geronimo, maar je vroeg er om. :wink:

Haha allright ik heb er vroeger precies zo een gehad!

Degelijke tol met metalen draai-as, daar kunnen ze bij Engl nog wat van leren! :-D





je kan dus ni alleen die shaft vervangen hè..., heel de handel moet open, en nieuwe pot erin...


Hoe wilde je die as vervangen dan? Wou je die vastlijmen met superlijm ofzo? Hij moet heel de potmeter vervangen....


eerst lezen wat er staat kan geen kwaad Geronimo......

:oops: Shit ok Chief je hebt gelijk, ik heb niks gezegd...

andy
23 december 2005, 16:44
Maar zelfs ik moet toegeven dat het bij Engl allemaal wel wat degelijker kan.
Front heeft er bij mij al uitgelegen, schroeven vallen er uit, breken af......... :-?

Nielsje
23 december 2005, 16:45
aluminium is een metaal


Aluminium is een element. (Al)

klopt, maar aluminium is ook een metaal :wink:

LordRiffenstein
23 december 2005, 18:09
Maar zelfs ik moet toegeven dat het bij Engl allemaal wel wat degelijker kan.
Front heeft er bij mij al uitgelegen, schroeven vallen er uit, breken af......... :-?

Ik vraag me af wat jullie met die versterkers doen, gebruik mijn Savage 120 al meer dan 5 jaar en die is nog als nieuw. En ja, die komt toch gemiddeld 1à2 keer/week mee nr repetitie/optredens (ik wissel af met de Savage SE).

LordRiffenstein
23 december 2005, 18:10
Maar zelfs ik moet toegeven dat het bij Engl allemaal wel wat degelijker kan.
Front heeft er bij mij al uitgelegen, schroeven vallen er uit, breken af......... :-?

Ik vraag me af wat jullie met die versterkers doen, gebruik mijn Savage 120 al meer dan 5 jaar en die is nog als nieuw. En ja, die komt toch gemiddeld 1à2 keer/week mee nr repetitie/optredens (ik wissel af met de Savage SE).

andy
23 december 2005, 18:32
Je pakt de gitaar bij de hals en test met de body hoe sterk het frontje is. :-D

Nee, niks bijzonders. Ik vervoer mijn Powerball zelfs in een oerdegelijke flight case.

andy
24 december 2005, 00:29
Ik moet hier geloof ik geen geintjes over maken, want het is het lot tarten.
De Powerball (gelukkig in de Flight Case) maakte vanavond een aardige val.
Geen schade. :)

BartL
25 december 2005, 12:24
En 't tolex is ook bout. Marshall...die hebben pas een stevige tolex laag :)