PDA

View Full Version : Fender Hot Rod Deluxe op 1960A cabinet



Ray-tje
19 december 2005, 22:54
Kan ik een Hot Rod Deluxe versterker aansluiten op een 1960A cabinet?
(mono 4 ohm, stereo 8 ohm). Zou dat kunnen door met twee speaker kabels te werken (twee uitgangen op fender en cab gebruiken)?

Groet,

Ray

Kim Wilson
20 december 2005, 08:36
Ja, dat kan prima.

Ray-tje
20 december 2005, 09:04
ok, bedankt Hans! Ga het eens uitproberen. Wie weet komt er wel een supervet geluid uit???

Ray-tje
20 december 2005, 11:19
Dan het volgende: twee combos 1 fender HRDx en 1 Koch Twintone 2. Kan ik deze tegelijk of ieder afzonderlijk op mijn 1960A cabinet zetten? Bestaat er een switchbox om dit te doen?

vester86
20 december 2005, 12:09
de gitarist van Born (mijn baas) heeft een Fender Blues Deville die hij op een Marshall 1960AX aansluit, en dat klinkt echt verrukkelijk, maar het komt toch allemaal op smaak aan.

voor wat betreft jouw laatste post: ja, die switchboxen bestaan, ze zijn alleen wel verschrikkelijk duur, en je mag geen van beide versterkers onbelast (dus zonder speakerlast) aan laten staan, dan komt er op een gegeven moment rook uit

Ray-tje
20 december 2005, 14:22
Bedankt voor de tip! Ach dan laat ik dat maar met die twee versterkers op 1 cab zitten. Zou een beetje jammer zijn wanneer er rook uit komt. :(

Ga het eens uitproberen hoe het klinkt met mijn fender en die 1960A.

Ray

dejohan
20 december 2005, 17:59
Kan ik een Hot Rod Deluxe versterker aansluiten op een 1960A cabinet?
(mono 4 ohm, stereo 8 ohm). Zou dat kunnen door met twee speaker kabels te werken (twee uitgangen op fender en cab gebruiken)?

Groet,

Ray

Je kan ook een niet aangesloten jack in de linkse ingang (langs achter gezien) doen, en de cab op mono (4Ohm) op de rechtse ingang aansluiten.

Om het wat duidelijker te maken kijk hier op pagina 7, tekeningetje links onderaan:
http://www.fender.com/support/manuals/pdfs/manuals_elec/guitarpdf/Hot_Rod_Deluxe.pdf

dejohan
20 december 2005, 18:01
de gitarist van Born (mijn baas) heeft een Fender Blues Deville die hij op een Marshall 1960AX aansluit, en dat klinkt echt verrukkelijk, maar het komt toch allemaal op smaak aan.

voor wat betreft jouw laatste post: ja, die switchboxen bestaan, ze zijn alleen wel verschrikkelijk duur, en je mag geen van beide versterkers onbelast (dus zonder speakerlast) aan laten staan, dan komt er op een gegeven moment rook uit

Je kan toch ook een ABY box tussen gitaar en versterkers zetten, en de versterkers alletwee in de cab? Dat is toch geen probleem, want je amps zijn ten alle tijde op de cab aangesloten? Of vergis ik mij nu?

Kim Wilson
20 december 2005, 19:29
Kan ik een Hot Rod Deluxe versterker aansluiten op een 1960A cabinet?
(mono 4 ohm, stereo 8 ohm). Zou dat kunnen door met twee speaker kabels te werken (twee uitgangen op fender en cab gebruiken)?

Groet,

Ray

Je kan ook een niet aangesloten jack in de linkse ingang (langs achter gezien) doen, en de cab op mono (4Ohm) op de rechtse ingang aansluiten.

Om het wat duidelijker te maken kijk hier op pagina 7, tekeningetje links onderaan:
http://www.fender.com/support/manuals/pdfs/manuals_elec/guitarpdf/Hot_Rod_Deluxe.pdf
Ja, maar dan doe je in feite hetzelfde...

Ray-tje
20 december 2005, 22:41
Yep dat met die 4 ohm moet inderdaad lukken. En een switch kan ook. Nu nog even een keer uitproberen...

Ray-tje
22 december 2005, 14:20
Yes het werkt. En ja er kwam gelukkig geen rook uit, haha.
Maar wat komt er een ongelovelijke bak herrie uit die Hot Rod. Is gewoon niet meer gezond hoe hard die gaat! Met vier speakers wordt je nu echt 4x zo doof! Echt bizar.

Kim Wilson
22 december 2005, 14:49
Mooi he! :-D
Ik heb die van mij gisteren ook even op mijn externe cab gehad, en voor zulke ampjes komt er toch een behoorlijk volume uit.

Ray-tje
23 december 2005, 19:05
Heeft er iemand een goed idee voor een distortion pedaal of een pre-amp voor de fender hot rod deluxe? Zou zo graag scheur geluid willen wat lijkt op die van een goede Marshall buizentop (JCM 800 bijvoorbeeld). (Heb ik gehad, maar die heeft weer geen mooie clean...) Dus:
Beter een versterker met goede clean
en dan een pre-amp erbij hangen. Ideetje toch? Is i.i.g. goedkoper dan weer een nieuwe versterker kopen.

Enige suggesties:
Digitech GSP 2101?
Mesa boogie quad?
Tonebone?
H&K tubefactor?