PDA

View Full Version : line 6 of moet ik nou een Boss



Rhulshof
19 december 2005, 22:17
Hallo allemaal

ik ben van plan een nieuwe effecten bak te gaan kopen.

maar ik weet niet wat makkelijker betere, sounds enz heeft
een line6 POD xt live of een Boss GT 8

ik hoop dan ook dat jullie advies kunnen geven om mij de juiste keuze te kunnen laten maken

Met een zeer vriendelijke groet Ronnie

armageddon
19 december 2005, 23:29
Kort gezegd:
Line 6 heeft betere amp-simps dan die rare COSM-dingen van Boss
Boss heeft veel meer effecten en ook veel goede effecten.

vester86
19 december 2005, 23:33
en kijk voor de gein ook eens naar een vox Tonelab (SE in jouw geval)

ewout
19 december 2005, 23:35
Mijn advies: als het lukt - ga naar de feedback in Rotterdam en probeer (eventueel met de tegenwoordig zeer hulpzame mensen daar) alle kanshebbers volgens jou. Het zal je vrij snel duidelijk worden welke je het mooist vind en welke unit je het prettigst vind in de bediening ervan - iets wat je echt zelf moet ondervinden. Test ook met je eigen gitaar en met zowel koptelefoon als versterker.

Smaken verschillen nu eenmaal en voor zowel een podxt live, gt8 als tonelab se valt wat te zeggen. Ik vond zelf de tonelab erg mooi voor de cleane en crunch geluiden en de podxt live vooral de highgain geluiden. De podxt live vond ik qua bediening wat minder dan de tonelab, maar de podxt live heeft wel weer meer mogelijkheden.

vester86
19 december 2005, 23:35
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?p=826488&highlight=#826488

provenance
19 december 2005, 23:56
Sinds deze zomer ben ik zeer gelukkig GT-8 eigenaar.
Ik had 'm destijds ook vergeleken met de POD Xt Live.
Ik was primair op zoek naar iets voor over een versterker, directe ampsims en dergelijke waren van ondergeschikt belang.

Na ze uitgebreid naast elkaar op een buizencombo uitgeprobeerd te hebben bij dirk witte, vond ik ze kwa geluid ongeveer om het even, daar zat voor mij geen echte doorslag.

Ben uiteindelijk voor de GT-8 gegaan omdat ik me in het instellen van het apparaat sneller thuis voelde door eerdere ervaringen met Boss spullen.

Dus inderdaad, probeer het zelf uit. Ik heb het ook 3 x gedaan voordat ik uiteindelijk voor de Boss ben gegaan. En ik ben nog steeds heel tevreden, maar ik vermoed dat ik dat met de Xt Live ook was geweest.

provenance
20 december 2005, 00:15
dus

Kaboemba
20 december 2005, 09:10
Als je voor de effecten gaat en niet speciaal voor de modeling.

Vergeet boss vergeet line6 en koop een rocktron, intelliflex, chameleon het maakt eigenlijk niet uit. Stuk voor stuk veel beter dan de boss of de line6.

Of kijk is naar een G-major ofzo.

vester86
20 december 2005, 09:31
alleen vergeet je erbij te vermelden dat dat GEEN vloerpedaal is, en dat je dus nog een vloerpedaal (behringer fcb1010 of Roland fc50) nodig hebt... wat ook weer een hoop extra kost

en als je het toch over alles in 1 hebt: digitech GSP2102 is dan ook een goeie

Kaboemba
20 december 2005, 11:08
Ja idd dat komt er dan nog bij.

Andere optie is losse pedalen, maar aangezien je vraagt om een pod of een gt6/gt8 neem ik aan dat je meerdere effecten gebruikt of wil gebruiken. Dan is losse pedalen minder makkelijk, vind ik.

harrie-beton
20 december 2005, 13:56
+1

De podxt ken ik goed en technisch gezien is het geen "effecten bak" maar modeling. (het imiteren van 32 soorten versterkers en of 30 effecten)
De podxt live heeft ook voetschakelaar en een goed ding.
De boss gt heeft veel mooiere effecten dan de podxt maar de boss heeft een klein stukje "modeling".

Beste advies is informatie verzamelen (check mijn gear site met samples van de podxt) en ga erop SPELEN!

hb

dejohan
20 december 2005, 19:11
Mijn advies: als het lukt - ga naar de feedback in Rotterdam en probeer (eventueel met de tegenwoordig zeer hulpzame mensen daar) alle kanshebbers volgens jou. Het zal je vrij snel duidelijk worden welke je het mooist vind en welke unit je het prettigst vind in de bediening ervan - iets wat je echt zelf moet ondervinden. Test ook met je eigen gitaar en met zowel koptelefoon als versterker.

Smaken verschillen nu eenmaal en voor zowel een podxt live, gt8 als tonelab se valt wat te zeggen. Ik vond zelf de tonelab erg mooi voor de cleane en crunch geluiden en de podxt live vooral de highgain geluiden. De podxt live vond ik qua bediening wat minder dan de tonelab, maar de podxt live heeft wel weer meer mogelijkheden.

Test als het kan ook met een type versterker dan zo dicht mogelijk aanleunt bij je eigen versterker, want mijn ervaring is dat die modelling dingen anders 'pakken' op verschillende types versterkers.