PDA

View Full Version : Compact pedals vs. Multi effect



musezic
5 oktober 2002, 22:50
Goeieavond!

Ik en enkele vrienden van me zijn van plan een "ambitieus" bandje op te richten. Om toch heel watr verschillende klanken,... aan te kunnen had ik graag wat effecten. Nu twijfel ik erg tussen het samen stellen van een pedal board met afzonderlijke pedals (boss,...) of schaf ik me beter zo'n multieffect aan (Me-33 (eventueel Gt6). Als ik me beter de losse onderdelen aanschaf met welke kan ik dan best beginnen en verder uit bereiden.
Ik speel op een Fender Telecaster (mexican)

Bedankt !

Nocki
6 oktober 2002, 09:02
het gaat erom hoeveel centen je hebt.
pedals blijven altijd wel hun waarde houden vooral als je even investeerd maar je bent het gauw beu om ze rond te slepen... een multi fx ding is ook niks maar je hebt gelijk voor weinig geld heel veel fx...

tis een beetje moeilijke keus...
beter maar zonder fx en gewoon lekker spelen denk ik tegenwoordig. maar ik heb zo'n beetje alles al gehad...

Nocki

Mitch
6 oktober 2002, 13:32
Multi-effect is om mee te beginnen erg handig, zeker als je veel variatie in sound wil. Je kunt altijd later overgaan naar pedalen als je beter weet wat je precies wel en niet nodig hebt.

Me-33 is best aardig, maar wordt wel snel minder waard door de GT-serie...
Gt-6 is goed maar duur, GT-3 of 5 zijn tweedehands vriendelijker geprijsd en zeker niet heel veel slechter.
Maar kijk vooral verder dan Boss, die zijn echt niet heilig, zeker qua losse pedalen.

musezic
6 oktober 2002, 13:57
wat is eigenlijk het grote verschil tussen de Me (33,...) en de Gt serie

Welke andere merken en modellen kan je me zo aanraden (zo rond de 300 a 400 €)

Kitaarhiero
6 oktober 2002, 18:30
Op 2002-10-06 13:32, schreef Seymour Paul:
Maar kijk vooral verder dan Boss, die zijn echt niet heilig, zeker qua losse pedalen.


electro-harmonix is errug cool... en Danelectro ook.

Mitch
6 oktober 2002, 19:56
Verschil: ME serie is ouder dan GT. Ze zijn niet slecht, maar de GT is net een stap doordachter.
In die prijsklasse heb je bijvoorbeeld ook een Korg AX1500, ik noem maar wat. Digi RP300 heb je ook nog. Verwacht geen GT-6 perfectie, maar ze vallen wel in je budget.

Neem er gewoon een kleine dag voor, ga in een hok zitten (indien aanwezig) en ga flink pielen met een paar multi-bakkies. Hoor je meteen welke bromt, welke aardige amp-models heeft, welke makkelijk zijn in te stellen etc. Iemand met ervaring meenemen strekt uiteraard tot de aanbeveling...

Moonchild
7 oktober 2002, 00:06
je moet zeker verder kijken dan boss.
er zijn een heleboel prachtige boutique pedals op de markt

Dkong
7 oktober 2002, 21:21
Lijkt me vrij duidelijk dus, Losse pedaaltjes zijn beter maar duurder en ongemakkelijk. Hoe zit het met pedaaltjes VS rack :smile:. John Frusciante bijvoorbeeld heeft niet eens een rack dacht ik, alleen wat Boss-pedaaltjes en een oude Ibanez of een Vox wah, direct naar z'n Marshall heads, waarom zou iemand als hij geen rack nemen?