PDA

View Full Version : Hollowbody's en pickups



RS-Rik
19 december 2005, 20:40
Hoe zit het met hollowbody's en pickups?

kun je daar gewoon elke pickup in douwen of moet je daar speciale voor kopen? of zijn sommige wel- en sommige niet geschikt?

Orpheo
19 december 2005, 20:45
een superdistortion bv, of x2n kan wel, maar t gaat teveel feedbacken.

i.e.: een hollowbody: niet hot, totaal NIET hot. P90 is imo t best. in semihollow; idem, niet te hot, eerder medium hot, pafs ofzo.

GuitarMaster
19 december 2005, 22:44
P90's ja, of DeArmond 2k's

d'oh
20 december 2005, 19:48
[heuse poging tot topickaping]
als je dan andere pickups in je (semi)hollowbody gooit dan, hoe doe je dat dan met solderen? want je kan niet makkelijk bij de tone-pots komen?

Ganjaman
20 december 2005, 19:54
[heuse poging tot topickaping]
als je dan andere pickups in je (semi)hollowbody gooit dan, hoe doe je dat dan met solderen? want je kan niet makkelijk bij de tone-pots komen?
die tonepots kan je vrij makkelijk bij via de F gaten

d'oh
20 december 2005, 20:14
ja maar niet met je soldeerbout zonder een teringtroep van te maken toch?
althans als ik dat zo zie, dan denk ik altijd van nou :???: , dat zal niet lukken

Ganjaman
20 december 2005, 22:15
ja maar niet met je soldeerbout zonder een teringtroep van te maken toch?
althans als ik dat zo zie, dan denk ik altijd van nou :???: , dat zal niet lukken
nee, je haalt je pots er ook uit, soldeert de zooi aan elkaar en propt het terug

d'oh
20 december 2005, 22:31
oh oke, dus je haalt de pots door de f-hole eruit en dan ga je pas solderen

maar moet je dan ook touwtjes aan de pots vastmaken zodat je ze makkelijk terug kan trekken ofzo?

RS-Rik
20 december 2005, 22:53
Nou da's niet zo moeilijk, als je de pickups eruit haalt gebruik je desnoods gewoon de oude draadjes.

Of met een ijzerdraadje haal je de bedrading door de f gaten naar boven..

of je breekt met een bijl het voorblad open.. al lijkt me dat niet bevorderlijk voor de gitaar.

Orpheo
20 december 2005, 22:54
oh oke, dus je haalt de pots door de f-hole eruit en dan ga je pas solderen

maar moet je dan ook touwtjes aan de pots vastmaken zodat je ze makkelijk terug kan trekken ofzo?

klopt. daarom is het solderen in een ESgitaar ook zo'n *piep*klus. sommigen hebben wel zo'n accesplaatje, als bv op les pauls en sg's, maar velen niet.

Ted McCarty heeft zoveel mooie dingen bedacht en gemaakt, onder andere de les paul in haar huidige format, en de tune o matic brug, evenals de futuraserie en de es335. kon hij dan niet eventjes vooruit kijken, en er een opening in maken voor solderen?

ach, we nemen het m niet kwalijk :D immers, zijn gitaren zijn echte kunstwerken :cool: :lol:

jpb
21 december 2005, 01:17
Hoe zit het met hollowbody's en pickups?

kun je daar gewoon elke pickup in douwen of moet je daar speciale voor kopen? of zijn sommige wel- en sommige niet geschikt?
Wat bedoel je met hollowbody? Welk type? Wat is je stijl? Als je wilt kun je kunt altijd overal alles in douwen..... Wat is je vraag???? jezus man!