PDA

View Full Version : hoe voed ik:



JvD.
19 december 2005, 19:53
Korg DT-10
MXR 6-band EQ
Uber Metal
Bad Horsie

grootste probleem is de Uber Metal
ik heb ze met een DC-chain gevoed, maar natuurlijk geeft de Uber Metal brom =/
ik heb nu de Uber Metal op een aparte adapter, en dat lost eigenlijk alles op. maar kan dit ook anders, zo'n 200 euro dure voodoo pedal power 2, lost dat de problemen op?
of zijn er ook goedkopere manieren?

Robbert
19 december 2005, 19:55
lol!

Je hebt het over goedkope manieren en noemt dan de PP2. Volgens mij heb je net probleem nu toch goedkoop opgelost? :)

Matsvansanten
19 december 2005, 21:44
Er is ook nog die Dunlop DC-Brick, die is geloof ik 129,- in Duitsland. Nog steeds een hoop geld maar scheelt tog met de 200 van de PP2. Maar er zijn vast ook nog andere manieren...:)

Bl44t44p
19 december 2005, 21:51
Houd die Uber Metal op een aparte adapter (liefst ook zo'n Line 6 ding). Andere combinaties geeft altijd problemen op met die Tone Core serie. De oplossing die je nu hebt lijkt me toch prima ;)

robert-gitarist
20 december 2005, 13:24
Houd die Uber Metal op een aparte adapter (liefst ook zo'n Line 6 ding). Andere combinaties geeft altijd problemen op met die Tone Core serie. De oplossing die je nu hebt lijkt me toch prima ;)

Das gelul.
ik heb ook een Uber Metal en voed hem overal en nergens op.
Nu heb ik hem aangesloten op een DC Chain van Visual Sound(1spot) samen met nog paar pedalen.Nergens last van.Adaptor is van Ibanez.Ik heb de Uber Metal ook al eens gevoed met een Boss adaptor.En ik had nergens last van...

robert-gitarist
20 december 2005, 13:27
Owja DC-Brick van Dunlop is wel okee..redelijk bedrag wel tot tegenstelling van de PP2 maar zelf zou ik doorsparen voor die PP2 dan(wil ik ook nog) want die DC-Brick heeft geen geisoleerde outputs dus de kans dat je last krijgt van ruis of iets dergelijks is wel aanwezig. ;)

gvink
20 december 2005, 23:05
Komop stelletje hollanders.. ;)

De Burkey Flatliner...!!





:cool:

Aca Ilic
22 december 2005, 21:14
Hey JvD,
er is nog een goedkopere manier. Als je die Korg tuner verkoopt en Boss TU-2 koopt dan kun je met een verbindingskabel je "Metal Uber alles" aan Boss TU-2 koppelen. Geen extra adapters nodig want Boss TU-2 kan behalve zichzelf nog een extra pedaal mee voeden. Dus 1 adapter voor 2 pedaaltjes.
groetjes
Alex

Jeanken
22 december 2005, 22:04
Hey JvD,
er is nog een goedkopere manier. Als je die Korg tuner verkoopt en Boss TU-2 koopt dan kun je met een verbindingskabel je "Metal Uber alles" aan Boss TU-2 koppelen. Geen extra adapters nodig want Boss TU-2 kan behalve zichzelf nog een extra pedaal mee voeden. Dus 1 adapter voor 2 pedaaltjes.
groetjes
Alex
Hahaha, hij wou juist een ruisvrije setup..

Antal
23 december 2005, 12:10
Met 1 adapter werkt het niet goed. Kan aan mij liggen maar doorlussen vanaf een TU2 is hetzelfde als daisy chainen met 1 adapter. En een Dunlop DC brick kopen is ook hetzelfde. Dat lost je probleem niet op. D'r zijn IMO 3 oplossingen:

1. Burkey flatliner
2. Pedal Power 2
3. Meerdere gestabiliseerde adapters (ik kan je de 1spot aanraden :wink: )

Aca Ilic
24 december 2005, 09:28
Hey JvD,
er is nog een goedkopere manier. Als je die Korg tuner verkoopt en Boss TU-2 koopt dan kun je met een verbindingskabel je "Metal Uber alles" aan Boss TU-2 koppelen. Geen extra adapters nodig want Boss TU-2 kan behalve zichzelf nog een extra pedaal mee voeden. Dus 1 adapter voor 2 pedaaltjes.
groetjes
Alex
Hahaha, hij wou juist een ruisvrije setup..

Ik gebruik Vox wah met TU-2 en helemaal geen last van ruis. Nooit gehad zelfs. Zelfs als ik Tube screamer aansluit heb ik geen ruis , als ik onder Neon reclame borden speel heb ik geen ruis . Misschien toch verstandig bepaalde dingen uit te proberen voordat er over ruis gepraat wordt, want het is in 100% van gevallen afhankelijk van je setup en natuurlijk de gitaar.

Maar ja zo'n Brick is ook altijd handig als je meerdere pedaaltjes nog wil aansluiten.

Jeanken
24 december 2005, 13:30
Hey JvD,
er is nog een goedkopere manier. Als je die Korg tuner verkoopt en Boss TU-2 koopt dan kun je met een verbindingskabel je "Metal Uber alles" aan Boss TU-2 koppelen. Geen extra adapters nodig want Boss TU-2 kan behalve zichzelf nog een extra pedaal mee voeden. Dus 1 adapter voor 2 pedaaltjes.
groetjes
Alex
Hahaha, hij wou juist een ruisvrije setup..

Ik gebruik Vox wah met TU-2 en helemaal geen last van ruis. Nooit gehad zelfs. Zelfs als ik Tube screamer aansluit heb ik geen ruis , als ik onder Neon reclame borden speel heb ik geen ruis . Misschien toch verstandig bepaalde dingen uit te proberen voordat er over ruis gepraat wordt, want het is in 100% van gevallen afhankelijk van je setup en natuurlijk de gitaar.

Maar ja zo'n Brick is ook altijd handig als je meerdere pedaaltjes nog wil aansluiten.

Hij wou sowieso geen twee adapters niet meer gebruiken dus het was toch geen goed voorstel, persoonlijke ervaring met de TU-2: uit je keten houden want het een tonesucker en al helemaal niet mee gaan voeden.
Maar het zal wel aan mij en die andere 90% van de gitaristenwereld liggen, want wij hebben ook last van neon, maar achja, ik speel dan ook maar op oa Fender USA en Gibson.. (en nou wil ik geen opmerkingen over de huidige kwaliteit van Gibson en Fender :D , tzijn toch 'oudjes' dus het deert me niet :D )
Het is niet omdat jij het (nog) niet hoort dat het er ook niet is, maar als je neon niet hoort dan is er toch wat mis hoor.. :-?

Aca Ilic
26 december 2005, 10:17
Hey JvD,
er is nog een goedkopere manier. Als je die Korg tuner verkoopt en Boss TU-2 koopt dan kun je met een verbindingskabel je "Metal Uber alles" aan Boss TU-2 koppelen. Geen extra adapters nodig want Boss TU-2 kan behalve zichzelf nog een extra pedaal mee voeden. Dus 1 adapter voor 2 pedaaltjes.
groetjes
Alex
Hahaha, hij wou juist een ruisvrije setup..

Ik gebruik Vox wah met TU-2 en helemaal geen last van ruis. Nooit gehad zelfs. Zelfs als ik Tube screamer aansluit heb ik geen ruis , als ik onder Neon reclame borden speel heb ik geen ruis . Misschien toch verstandig bepaalde dingen uit te proberen voordat er over ruis gepraat wordt, want het is in 100% van gevallen afhankelijk van je setup en natuurlijk de gitaar.

Maar ja zo'n Brick is ook altijd handig als je meerdere pedaaltjes nog wil aansluiten.

Hij wou sowieso geen twee adapters niet meer gebruiken dus het was toch geen goed voorstel, persoonlijke ervaring met de TU-2: uit je keten houden want het een tonesucker en al helemaal niet mee gaan voeden.
Maar het zal wel aan mij en die andere 90% van de gitaristenwereld liggen, want wij hebben ook last van neon, maar achja, ik speel dan ook maar op oa Fender USA en Gibson.. (en nou wil ik geen opmerkingen over de huidige kwaliteit van Gibson en Fender :D , tzijn toch 'oudjes' dus het deert me niet :D )
Het is niet omdat jij het (nog) niet hoort dat het er ook niet is, maar als je neon niet hoort dan is er toch wat mis hoor.. :-?



Maar gelukkig dat ik dan bij die 10 procent hoor die nog steeds beweren dat goede geluid voor 1000% uit je vingers moet komen en dat 'ie niet afhankelijk is van wat voor adapter je gebruikt :wink:

Met alle respect maar ik vind toch veel muggenzifterij om niks. Hoe hebben ze het vroeger in godsnaam gedaan die Jimi en Stevie en Page toen ze x aantaal pedalen aan elkaar koppelden en toch dijk van geluid krijgen die meeste van ons nog steeds geweldig vinden. Toen heeft het niemand nog over daisy chain en brom gehad.
En over jouw neon opmerking, ik hoor het zeker wel, want als mijn bassist onder neon reclame stat te spelen dan bromt'ie als een brombeer omdat 'ie helemaal geen afscherming van elementen of wat dan ook heeft.
Maar mij maakt het niet uit omdat als band begint te spelen toch niks meer te horen is.
Excuses dat we een beetje off topic zijn maar jou quote vond ik cool om op te reageren.

groetjes
:-D
Alex