PDA

View Full Version : Speakertalk: hoog rendement of niet?



rumblefuzz
19 december 2005, 19:30
Hallo,

Ik probeer de perfecte speakerkast te vinden voor mijn Hiwatt DR103. Ik heb nu een 2x12 kastje met originele Fanes, maar die vind ik ronduit kut klinken. Onze zanger heeft een orange combo met twee v30's die ik er een keer aan heb gehangen (open achterkant), klonk ook nergens naar. Ik heb mijn versterker tijdens een recente tour een aantal keer kunnen beluisteren op een bogner 4x12 (ook V30's): De eerste keer was ik wel onder de indruk maar de laatste keer had ik al behoorlijk de balen van dat opgepompte onnatuurlijke geluid.

Ik heb een soort theorietje bedacht voor mezelf dat al die gitaarspeakers gewoon te weinig vermogen hebben. Ik vind het geluid van een speaker die overstuurt echt SPUUG-lelijk, van dat gemene geknetter. Ik zoek een speaker die mijn gitaar echt tot zijn recht laat komen (ik heb al een Hiwatt gekocht omdat ik een zo puur mogelijk onvervormd geluid zocht).

Wie heeft er ervaringen met de heavy duty speakers als in Mesa thiele cabinetten, een BAG END speaker of een Celestion Sidewinder? Op wat voor manier beinvloedt dat verschil in vermogen je geluid?



hier staat trouwens al een leuk testje, de Jensen speaker laat echt geen spaan heel van de competitie!
http://www.matamplondon.com/clips.htm