PDA

View Full Version : wisselen van snaren: staal naar kunstof



ibanez-freak
19 december 2005, 17:19
Hallo,

Ik speel al een tijdje elektrische gitaar, maar ik wil nu ook akoestisch gaan spelen. Ik heb een gitaar met stalen snaren, maar ik vind kunstof veel fijner spelen. Kan ik gewoon kunstof snaren op die gitaar zetten?

Alvast bedankt

Groeten,
Patrick

Rockchick
19 december 2005, 17:44
hoe wou je die erop zetten dan?
Op mijn klassieke gitaar kunnen namelijk geen stalen snaren en vice versa.

ralph180
15 februari 2016, 22:58
Ik ben ook maar een beginner , maar ja het feit blijft dat er op stalen snaren meer spanning staat , dus wat dat aangaat zou je gitaar het aan moeten kunnen lijkt mij .

Zelf heb ik tegen alle regels en logica in het tegenovergestelde gedaan en voor alsnog houd mn gitaar het goed . Speel der al een jaar mee zo .
Zal geheid een lucky shot geweest zijn . Ik heb 2 akoestische gitaren en wilde juist met de fijnere klank van stalen snaren spelen .
Dus heb er 1 met nylon en 1 met staal.

Tja en als jij nylon op je gitaar kunt zetten qua bevestiging kun je het allicht proberen lijkt me .

links mij. Geval loop ik risico dat mn gitaar krom trek , maar ja heb van een oude gitaar ook een lapsteel gemaakt wat de spanning nog verder opvoerd gezien de afstand van de snaren ten opzichte van de hals .
En ook deze houd het al bijna 2 jaar vol .

Succes

Rizz
15 februari 2016, 23:06
Welkom Ralph, een bump van dik 10 jaar, je gaat bijna de boeken in voor grootste bump.. :D

Topic is uit 2005. ;)

jplm
16 februari 2016, 08:16
Welkom Ralph, een bump van dik 10 jaar, je gaat bijna de boeken in voor grootste bump.. :D

Ja, en dan ook nog meteen met z'n eerste bijdrage; die jongen is een natuurtalent, ik voorspel een glorieuze toekomst ;) .

Groet, Jan.

LaurentB
20 februari 2016, 13:31
Dat is mij ook wel gebeurd hoor, toen ik hier net was. Welkom Ralph en laat je niet ontmoedigen ;-)

Don Capo
21 februari 2016, 11:40
Laurent! Alles wel? #chatmodus uit

LaurentB
21 februari 2016, 11:50
Laurent! Alles wel? #chatmodus uit

Ja alles goed hoor :-)