PDA

View Full Version : €2000 ter beschikking fender vs marshall



Jorn69
19 december 2005, 16:21
Hoi,

Ik speel voornamelijk blues/rock en vooral jimi hendrix liedjes, effecten zijn: roger mayer axis fuzz, roger mayer octavia, VOX wah wah ... Ik heb onlangs een JCM 900 50 watt gekrege van mn buurvrouw (was van haar man en die is gestorven, shit happens) maar deze kraakt enorm als je aan de knoppen draait en het signaal valt soms weg ... Nu krijg ik van mn vader een 2000 euro voor een goede versterker (cube 30 wordt eindelijk vervangen!)

Jorn69
19 december 2005, 16:22
maar nu weet ik niet of ik de marshall moet oplappen (met 6l6 tubes vb) en de rest investeren in misschien een Fender ... Of zou ik misschien de marshall verkopen en alles spenderen in een marshall of fender ... Ik weet echt niet wat doen met dus de marshall die ik hier heb staan en met het geld omdat er zoveel keuzes zijn in versterkers ... daarbij aub wat mooie voorstellen en ook argumentjes, dankjewel

Jorn69
19 december 2005, 16:22
blabla

Jorn69
19 december 2005, 16:23
maar nu weet ik niet of ik de marshall moet oplappen (met 6l6 tubes vb) en de rest investeren in misschien een Fender ... Of zou ik misschien de marshall verkopen en alles spenderen in een marshall of fender ... Ik weet echt niet wat doen met dus de marshall die ik hier heb staan en met het geld omdat er zoveel keuzes zijn in versterkers ... daarbij aub wat mooie voorstellen en ook argumentjes, dankjewel

Jorn69
19 december 2005, 16:25
maar nu weet ik niet of ik de marshall moet oplappen (met 6l6 tubes vb) en de rest investeren in misschien een Fender ... Of zou ik misschien de marshall verkopen en alles spenderen in een marshall of fender

Jorn69
19 december 2005, 16:25
maar nu weet ik niet of ik de marshall moet oplappen (met 6l6 tubes vb) en de rest investeren in misschien een Fender ... Of zou ik misschien de marshall verkopen en alles spenderen in een marshall of fender

Jorn69
19 december 2005, 16:27
... Ik weet echt niet wat doen met dus de marshall die ik hier heb staan en met het geld omdat er zoveel keuzes zijn in versterkers ... daarbij aub wat mooie voorstellen en ook argumentjes, dankjewel .. srry voor de 3posts maar anders kon hij niet uploaden .. En waarom wordt het bericht zoveel gepost ?

andoni
19 december 2005, 16:27
Als je zoveel te spenderen hebt zou ik wel wat verder dan Fender en Marshall kijken. Overigens is een setup van 2000 euro een hele stap na een Cube. Wat heb je van gitaar? Een deel ervan kan je misschien ook daar aan spenderen, want als je gitaar van hetzelfde niveau is als een Cube (een goede beginner) dan is versterking voor 2000 euro misschien wat overkill.

Jorn69
19 december 2005, 16:27
... Ik weet echt niet wat doen met dus de marshall die ik hier heb staan en met het geld omdat er zoveel keuzes zijn in versterkers ... daarbij aub wat mooie voorstellen en ook argumentjes, dankjewel .. srry voor de 3posts maar anders kon hij niet uploaden .. En waarom wordt het bericht zoveel gepost ?

Jorn69
19 december 2005, 16:28
... Ik weet echt niet wat doen met dus de marshall die ik hier heb staan en met het geld omdat er zoveel keuzes zijn in versterkers ... daarbij aub wat mooie voorstellen en ook argumentjes, dankjewel .. srry voor de 3posts maar anders kon hij niet uploaden .. En waarom wordt het bericht zoveel gepost ?

Jorn69
19 december 2005, 16:29
... Ik weet echt niet wat doen met dus de marshall die ik hier heb staan en met het geld omdat er zoveel keuzes zijn in versterkers ... daarbij aub wat mooie voorstellen en ook argumentjes, dankjewel .. srry voor de 3posts maar anders kon hij niet uploaden .. En waarom wordt het bericht zoveel gepost ?

Jorn69
19 december 2005, 16:29
... Ik weet echt niet wat doen met dus de marshall die ik hier heb staan en met het geld omdat er zoveel keuzes zijn in versterkers ... daarbij aub wat mooie voorstellen en ook argumentjes, dankjewel .. srry voor de 3posts maar anders kon hij niet uploaden .. En waarom wordt het bericht zoveel gepost ?

Jorn69
19 december 2005, 16:30
... Ik weet echt niet wat doen met dus de marshall die ik hier heb staan en met het geld omdat er zoveel keuzes zijn in versterkers ... daarbij aub wat mooie voorstellen en ook argumentjes, dankjewel

Jorn69
19 december 2005, 16:31
... Ik weet echt niet wat doen met dus de marshall die ik hier heb staan en met het geld omdat er zoveel keuzes zijn in versterkers ... daarbij aub wat mooie voorstellen en ook argumentjes, dankjewel

Jorn69
19 december 2005, 16:32
... Ik weet echt niet wat doen met dus de marshall die ik hier heb staan en met het geld omdat er zoveel keuzes zijn in versterkers ... daarbij aub wat mooie voorstellen en ook argumentjes, dankjewel

Jorn69
19 december 2005, 16:32
... Ik weet echt niet wat doen met dus de marshall die ik hier heb staan en met het geld omdat er zoveel keuzes zijn in versterkers ... daarbij aub wat mooie voorstellen en ook argumentjes, dankjewel

tillens
19 december 2005, 16:38
die marshall mag je voor een fijne prijs aan mij verkopen. mail me maar op tillens@hotmail.com.. en je hoeft niet dertig keer op de ok knop te rammen, goedverdoeme!

Jax
19 december 2005, 16:50
Ik weet niet zeker hoe lang je nu al speelt, maar afgaande van het feit dat je nu op een cube30 speelt, lijkt het me niet al te lang. Besteed die 2000 euro dan nu nog niet!! Je zegt dat je niet zeker weet of je voor een Fender of een Marshall wilt gaan, maar je wilt niet weten wat je voor dat geld allemaal aan andere merken kunt kopen. Als ik jou was zou ik voordat je ook maar iets uitgeeft veel gaan lezen over verschillende types versterkers, zodat je uiteindelijk een weloverwogen keuze kunt maken, waar je nog lang plezier van zult hebben.

1959SLP
19 december 2005, 17:32
Laat die JCM900 even nakijken. Kost niet veel en je kan er voorlopig mee vooruit. Ze zijn echt niet verkeerd. Intussen kun je je wat verdiepen in wat je precies wilt en dan eventueel ergens een mooi koopje wegkapen.

ieme
19 december 2005, 17:39
je kan beter eerst wat aan je strat zonder feedback doen!

Satriani
19 december 2005, 17:53
Nu krijg ik van mn vader een 2000 euro voor een goede versterker (cube 30 wordt eindelijk vervangen!)

:evil:

Wabbie
19 december 2005, 18:56
Misschien een Koch? Die klinken naar mijn mening een heel stuk beter dan marshalls. Moet voor 2000 euro toch zeker wel lukken. Maargoed, idd geen slecht idee om eerst die jcm900 eens op te laten knappen en dan verder te zien, misschien is de jcm900 dan wel het voor jou. Scheelt je weer 2000 euro, kun je dan een leuke gitaar van kopen oid.

Squier4ever
19 december 2005, 20:09
Gezien de stijl zeg ik: Plexi.

gezien je huidige amp en je post-niveau zeg ik: wacht nog maar even en laat idd je JCM nakijken. :o :o

Dude
19 december 2005, 21:52
Nu krijg ik van mn vader een 2000 euro voor een goede versterker (cube 30 wordt eindelijk vervangen!)

:evil:

inderdaad


1 ik stoor me mateloos aan je manier van posten

2 ik haat handjes ophouden bij papa

3 je komt MEGA arogant over met je "maar die is dood, shit happenes"

dus ik zeg..... ach nee dat kan ik beter niet zeggen

Negative K3 fan
19 december 2005, 22:21
geef die jcm maar aan mij, lap ik hem wel op :)

Orpheo
19 december 2005, 23:22
Nu krijg ik van mn vader een 2000 euro voor een goede versterker (cube 30 wordt eindelijk vervangen!)

:evil:

inderdaad


1 ik stoor me mateloos aan je manier van posten

2 ik haat handjes ophouden bij papa

3 je komt MEGA arogant over met je "maar die is dood, shit happenes"

dus ik zeg..... ach nee dat kan ik beter niet zeggen

+1

vidar
20 december 2005, 09:44
Het lijkt alsof je je geen raad weet met het te besteden te bedrag en dat is ook niet zo raar. Voor die 2000 euro kun je gewoon echt flink proffesionele spullen kopen van enorm veel merken. Een kleine selectie uit de merken waar je nu kan gaan kijken; Rivera, Koch, Engl, Vox, Orange, MESA/Boogie, Peavey, Bogner(2e Hands), Brunetti, Hughes and Kettner, Hiwatt, Laney, Blackface Fenders, oudere Marshalls, en ga zo maar door.

En dan hebben we het nog niet eens over rackgear en of je een combo of een stack wilt.
Aangezien je nog een cube60 hebt kun je de komende drie jaar wel doorkomen met het uitproberen van al die merken (ok ok je hoeft ze niet allemaal te proberen natuurlijk maar staar je in ieder geval niet blind op MArshall en Fender want er is veel meer)
En de enige remedie om daar allemaal doorheen te komen is veel erover lezen op bijvoorbeeld internet is BOVENAL!! Spelen. Gewoon naar verschillende muziekzaken gaan, in een hok kruipen en spelen over het hele assortiment met je eigen gitaar. :-D

Over gitaren gesproken, straks heb je een professionele versterker en een brak gitaartje die feedbackt als de neten. misschien kun je van die 2000 euro wel een leuk klein buizencombotje kopen (tweede hands twintone voor +/- 700 euro of iets dergelijks) en er dan een mooie gitaar bij kopen!! allemaal mogelijkheden die je moet overdenken.

Veel succes met je keuze maar ik denk dat je ook naar de anderen moet luisteren en de komende tijd vooral bepalen wat je mooi vind voordat je iets gaat kopen. Er is gewoon zo enorm veel en voor je het weet koop je iets waar je achteraf enorm spijt van hebt!

Orpheo
20 december 2005, 10:05
voor 2000 euro een beginnersset kopen (om t maar plat te benoemen) en al een jcm 900 hebben? hmm, moeilijk :D:D

jcm 900 oplappen, doorverkopen. heb ik een budget van 2500 euro, met een beetje geluk.

voor 2500 euro zou ik voor 750 euro een les paul studio kopen, 2ehandsje, en de overige 1750 zou ik in een paar leuke comboos stoppen. bv. een 5150 combootje, een marshall combootje en een vox. dan ben je er wel denk ik... (5150: 700 euro. vox: 500, 2ehands, marshall: 500 2ehands). zou ik doen. heb je een ongelooflijk veelzijdige rig.

amon
20 december 2005, 10:28
Damn, 2000 euro van je papa, heeft die de loterij gewonnen, of de rest van de erfenis van je buurman gehad, jezus!?

Maargoed, laten we het er op houden dat je daarmee geluk hebt gehad.

Vertel ons even met wat voor gitaar je nu speelt, die 2000 euro kun je goed en leuk besteden als je veel kennis hebt, ben je een beginner, denk er dan goed over na en ga niet eind deze week al de knoop doorhakken, maar verdiep jezelf!

Ibanez RuleZ
20 december 2005, 10:34
ik ruik een hoax????

harrald

Scali
20 december 2005, 10:38
Persoonlijk zou ik niet die hele 2000e in een versterker stoppen.
Voor ongeveer de helft heb je ook al hele goede (buizen)versterkers, zowel nieuw als tweedehands (ik zou een H&K Edition Tube 20 doen, 700e nieuw, als ik me niet vergis).
Het geld dat ik uitspaar, zou ik investeren in effecten en/of een goede gitaar.
Ik denk dat je dan over het geheel genomen het dichtst in de buurt van je ideale geluid(en) kunt komen.

Orpheo
20 december 2005, 10:44
ik ruik een hoax????

harrald

eigenlijk wel, maar tis wel lollig om te antwoorden, en te bedenken wat jij zou doen in die situatie :D

amon
20 december 2005, 11:08
precies, ik dacht ook al meteen terug aan Barret...

Jorn69
20 december 2005, 13:47
@ amon: Ik speel op een fender 70's model en mense ik heb echt geen behoefte aan een nieuwe gitaar (wel nieuwe pickups, ik krijg geen feedback uit mn gitaar) en de gitaar is juist nieuw ... En voor degene da het persé willen weten dat geld krijg ik door 2 maanden te hebben gewerkt bij mn vader ... Ik speel tussehaaksjes ondertusse een 2 jaar en heb al ook al wat effecten ... het geld gaat dus volledig naar versterker(s)

Jorn69
20 december 2005, 13:47
@ amon: Ik speel op een fender 70's model en mense ik heb echt geen behoefte aan een nieuwe gitaar (wel nieuwe pickups, ik krijg geen feedback uit mn gitaar) en de gitaar is juist nieuw ... En voor degene da het persé willen weten dat geld krijg ik door 2 maanden te hebben gewerkt bij mn vader ... Ik speel tussehaaksjes ondertusse een 2 jaar en heb al ook al wat effecten ... het geld gaat dus volledig naar versterker(s)

Scali
20 december 2005, 14:59
Waarom 2000e aan een versterker uitgeven? Wat verwacht je precies van een versterker voor dat geld?

robert-gitarist
20 december 2005, 15:52
damn wat ben je allemaal aan het doen gozer?
Aantal post's omhoog halen ofzo :???: :-? :o

Fumi SG
20 december 2005, 16:04
damn wat ben je allemaal aan het doen gozer?
Aantal post's omhoog halen ofzo :???: :-? :o

Waar heb je het over?! :???: :roll:

Fumi SG
20 december 2005, 16:05
damn wat ben je allemaal aan het doen gozer?
Aantal post's omhoog halen ofzo :???: :-? :o

Waar heb je het over?! :???: :roll:

Outrage
20 december 2005, 17:00
die feedback kan ook wel aan je versterker liggen, met een deftige versterker krijg je wschl wel het gewenste effect.

Nu, voor die versterker, moet je wel bedenken waar je hem wilt bespelen. Een buizenversterker klinkt over het algemeen maar goed als hij open staat, dus wordt dat thuis misschien een probleem.

Je noemde fender en marshall, daar kan bijvoorbeeld Peavey, Soldano, Bogner, Mojave (als je die zou tegenkomen, uitproberen en zeggen wat je er van vindt, daar ben ik wel eens benieuwd naar), laney, diezel, carvin...

je gaat best even langs in een muziekwinkel om ze uit te testen en uitleg te vragen. Met die namen heb je in ieder geval al een hulpmiddel.

AART
20 december 2005, 17:11
ik zou de 2ehandse mesa boogie mrk V van nocki kopen en een marshall kast, maarja, waarschijnlijk heb je er toch niks aan.....

Yv
21 december 2005, 13:23
Ik zou gewoon oprotten met je ongein, waarom trapt iedereen hier nu weer in ? Ik geloof er gewoon geen f*ck van !

amon
21 december 2005, 14:01
Ach, het kan opzich best allemaal waar zijn, alleen wel toevallig dat het:
zijn eerste posts op het forum zijn;
hij van een cube30 ineens 2000 ter beschikking heeft;
hij dit al na 2 jaar spelen eraan wilt spenderen;
hij van zn buurvrouw ook al een amp heeft waar menig gitaarspelertje van alleen nog over kan dromen;
hij die amp ook nog eens GEKREGEN heeft;
bla

Maargoed, ervanuitgaande dat je inderdaad serieus nadenkt over 2000 euro uit te geven aan een amp, denk er goed over na. Vertel ons waarvoo je hem wilt gebruiken: optredens? Zoja, hoe grote zalen? En staar je niet blind op alleen Fender en Marshall.
Ik heb het merk Orange nog niet horen vallen in dit topic, heeft een apart geluid, maar als het je bevalt is het een wereldgeluid en zeer geschikt voor jou muziek!

amon
21 december 2005, 14:01
Ach, het kan opzich best allemaal waar zijn, alleen wel toevallig dat het:
zijn eerste posts op het forum zijn;
hij van een cube30 ineens 2000 ter beschikking heeft;
hij dit al na 2 jaar spelen eraan wilt spenderen;
hij van zn buurvrouw ook al een amp heeft waar menig gitaarspelertje van alleen nog over kan dromen;
hij die amp ook nog eens GEKREGEN heeft;
bla

Maargoed, ervanuitgaande dat je inderdaad serieus nadenkt over 2000 euro uit te geven aan een amp, denk er goed over na. Vertel ons waarvoo je hem wilt gebruiken: optredens? Zoja, hoe grote zalen? En staar je niet blind op alleen Fender en Marshall.
Ik heb het merk Orange nog niet horen vallen in dit topic, heeft een apart geluid, maar als het je bevalt is het een wereldgeluid en zeer geschikt voor jou muziek!

1959SLP
21 december 2005, 16:33
Bovendien issie christelijk. Rot op man! :D

Riffcrusher
21 december 2005, 22:06
Bovendien issie christelijk. Rot op man! :D

:o

Nice one, 1959 SLP.
Ik lees altijd graag goed onderbouwde argumenten.
Jammer dat je betoog niet langer is. Dan kon ik er misschien zelfs nog een paar in vinden ook.

Zalig Kerstfeest !

Cheers !
Jo D.

1959SLP
22 december 2005, 06:11
Bovendien issie christelijk. Rot op man! :D

:o

Nice one, 1959 SLP.
Ik lees altijd graag goed onderbouwde argumenten.
Jammer dat je betoog niet langer is. Dan kon ik er misschien zelfs nog een paar in vinden ook.

Zalig Kerstfeest !

Cheers !
Jo D.

Dat zei ik met een knipoog naar dat topic over die christelijke muzikant. Iemand vraagt gewoon wat en de vooroordelen liggen al direct klaar hier.

Ook allemaal fijne feestdagen!

heavy-metal-thunder
22 december 2005, 10:01
Hoi,

Ik speel voornamelijk blues/rock en vooral jimi hendrix liedjes, effecten zijn: roger mayer axis fuzz, roger mayer octavia, VOX wah wah ... Ik heb onlangs een JCM 900 50 watt gekrege van mn buurvrouw (was van haar man en die is gestorven, shit happens) maar deze kraakt enorm als je aan de knoppen draait en het signaal valt soms weg ... Nu krijg ik van mn vader een 2000 euro voor een goede versterker (cube 30 wordt eindelijk vervangen!)

Ik zou die Marshall niet wegdoen. Da's een erfstuk, wees de geest van de overledene indachtig en het zal je inspireren. Toruwens, velen zitten te kakken op de JCM900, maar speelt jullie vaderlanse blueslegende Julian Sas niet met 900's? Is toch niets mis met zijnen bluessound.

Krakende pot-meters zijn eenvoudig te verhelpen. Hetzij met spray of anders gewoon vervangen.

Scali
22 december 2005, 11:12
Ik zou die Marshall niet wegdoen. Da's een erfstuk, wees de geest van de overledene indachtig en het zal je inspireren. Toruwens, velen zitten te kakken op de JCM900, maar speelt jullie vaderlanse blueslegende Julian Sas niet met 900's? Is toch niets mis met zijnen bluessound.

Erfstuk of niet, JCM900s zijn rotzooi, veel te schel, klinkt nergens naar, etc... Als ie dan ook nog eens niet in orde is, is het helemaal niks... wegdoen dus...
Maar, ik ben de beroerdste niet, voor 100e wil ik hem nog wel overnemen... ;)

amon
22 december 2005, 14:34
Ik voor 125...

wytz
22 december 2005, 14:40
900's zijn wel schel ja, maar daar valt heel veel aan af te regelen. worden wel erg veel gebashed, maar ik heb er zelf een, en het valt best mee. Stevie ray vaughan, julian sas en dave navarro spelen erop. en dat zullen er vast wel meer zijn ! :)

AART
22 december 2005, 15:46
ik heb een SL-X gehad en sindsdien weet ik dat iedereen die zegt dat ze kut zijn er zelf nooit een gehoord hebben.

Braindead
26 december 2005, 17:51
okay okay, maar een xl-x is weer iets anders dan een jcm 900

Maar uh Dude laat gewoon je jcm ff nakijken. Dan kun je hem daarna altijd nog verkopen. Een jcm 900 die in orde is verkoop je vast nog wel een keer. Dan kun je ff wennen aan een echte tube amp. In the mean while ga je lekker rondkijken wat er allemaal te koop is. Wat je ook koopt. Meestal zit er toch geen jcm 900 geluid in je nieuwe amp dus wie weet vind je het leuk hem er naast te houden.

ps:En niet lopen zeiken over iemands dubbelposts als ie nieuw is! Iedereen weet dat dat nodig gefixed moet worden hiero