PDA

View Full Version : Nieuwe 100watt buizentop!!! 1970



Nocki
5 oktober 2002, 19:37
hee allemaal ik heb een buizentopje...

het is een 100watt buizen amp met maar een kanaal maar wel 4 ingangen met elk een eigen volume regeling. 4maal 12ax7 en 4 maal EL34 buizen
ken iemand m. hij is merkloos maar het is wel een marshall kloon...

en wat kan ik er voor vragen wat is hij waard?
buizen zijn goed. nieuw erin gegaan NOS
hie is een foto...
http://people.zeelandnet.nl/gijzeman/foto/DSC00821.JPG



ikke benieuwd
Nocki

Robbert
5 oktober 2002, 19:57
Ik denk dat je kunt rekenen op zo'n 400-500 Euro? Misschien iets meer als de buizen inderdaad nieuw zijn.

Omdat er geen merk op staat merk je dat zeker aan de prijs. Als het bv. een Marshall zou zijn, zou je dat alleen al moeten betalen voor de naam, nou ja.. toch zeker de helft :grin:.
Als de versterker echt goed klinkt, kun je er meer voor krijgen, maar dan verkoop je hem waarschijnlijk ook niet aan zo maar iemand.

PeArLjAm
5 oktober 2002, 20:59
200 euro denk ik.. meer zou ik er niet voor betalen.

Ic3gl0vE
5 oktober 2002, 21:24
je moet die punk top verkopen :razz:

Nocki
5 oktober 2002, 22:32
tja die punbk top wil ik wel verkopen maar julli zijn financieel niet zo daadkrachtig.
er moet toch minstens geruild worden met een rackje zoals john patritutie of weet ik veel hoe die heet... heeft.

Het is een goede amp. klinkt als een huis en is echt heel goed. ik sta er versteld van. ik heb er net een andere 12ax7 buis in gegooid en dit maakt wel al een leuk verschill...
ik ben er wel blij mee...

Nocki

Nocki
7 oktober 2002, 16:12
voor meer info en plaatjes kijk even op mn site.
http://www.nocki.s5.com

nocki

Nocki
8 oktober 2002, 08:23
hee. dit mailtje kreeg ik vanmorgen...

Hi Nocki

Mijn naam is Rinus Oudejans en speel ruim 30 jaar als gitarist in diverse bands.

De top die je hebt lijkt mij een zelfbouw Fane amplifier.

In de tijd dat ik begon (begin jaren 70), weet ik me te herinneren dat Fane een lowbudget bedrijf was
waar veel jongens (zonder geld) zelfbouw spullen kochten om op deze versterkers te spelen.
Ook de speakers van Fane zijn wereldberucht. het was een alternatief voor celestions
maar dan een klasse 4 slechter.

Dus een copy van een Marshall betreft alleen de gelijkenis. Het geluid is absoluut geen copy
Het is wel een leuke collectors item

Omdat er 4 inputs opzitten lijkt mij dit de basis van een Fane zelfbouwversterker waarvan de zelfbouwer
iemand is met veel inspiratie maar weinig kennis en veel vrienden die op dezelfde versterker moesten
spelen

Ook in mijn begintijd was dit meer regel dan uitzondering. Vergeet niet dat tegenwoordig een eigen versterker
als normaal beschouwd wordt, echter toen...................... niet te betalen. De eerste Fender (Mustang) die ik
kocht kostte toen bijna 3500 guldentjes

Het gemiddelde weekloon was 250 guldentjes

Groeten van een oude rocker