PDA

View Full Version : Problemen avec mon Ibanez RC-99



BartL
19 december 2005, 13:55
Leest verder op pagina 2

BartL
19 december 2005, 13:55
Leute,
Een lang verhaal kort:
Ik hoor, als hij in de keten staat (ongeacht aan of uit), een tik. Zodra ik de "speed" knop omhoog draai, volgen de tikken sneller na elkaar.

Als k de volume knop van mijn gitaar/gitaren terugdraai verdwijnt de 'tik' compleet, TERWIJL ik WEL hoor dat de chorus aanstaat. Er komt dus wel een zweverig geluid door (wat normaal is bij een chorus...ook als de volumepot dicht is), maar het getik verdwijnt.

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen of wat de oorzaak van het verhaal is?

BartL
19 december 2005, 13:55
Leute,
Een lang verhaal kort:
Ik hoor, als hij in de keten staat (ongeacht aan of uit), een tik. Zodra ik de "speed" knop omhoog draai, volgen de tikken sneller na elkaar.

Als k de volume knop van mijn gitaar/gitaren terugdraai verdwijnt de 'tik' compleet, TERWIJL ik WEL hoor dat de chorus aanstaat. Er komt dus wel een zweverig geluid door (wat normaal is bij een chorus...ook als de volumepot dicht is), maar het getik verdwijnt.

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen of wat de oorzaak van het verhaal is?

Dirk_Hendrik
19 december 2005, 15:11
Oorzaak is niet zo lastig. In de meeste chorussus en phasers zit een LFO die een 3-hoek golf uitbraakt. Een benodigd onderdeel voor het genereren van die 3-hoek is een blokgolf. Nu heeft een blokgolf nogal wat energie in z'n flanken (door de snelle stijgtijd) en kan dus een klein beetje als stoorzender spelen. Klaarblijkelijk pakt de ingang van je RC99 die storing op (behalve als je volumeknop op je gitaar dicht staat en die ingang dus aan massa ligt).

Oplossing? Niet direct voorhanden. Is volledig afhankelijk van de fysieke vormgeving van het apparaat. Geen kant en klaar recept dus.

Robbert
19 december 2005, 15:52
Is dat te verhelpen met true bypass schakeling (alleen aan of uit heeft dan effect), in combinatie met shielded bedrading naar de jacks?

Dirk_Hendrik
19 december 2005, 16:14
Is dat te verhelpen met true bypass schakeling (alleen aan of uit heeft dan effect), in combinatie met shielded bedrading naar de jacks?

Zoals gezegd is dat volledig afhankelijk van de fysieke vormgeving. Ik vermoet niet dat een RC99 bedrading heeft naar de jacks... tezij ji een recept weet voor shielded printbanen.

Robbert
19 december 2005, 18:13
Zoals gezegd is dat volledig afhankelijk van de fysieke vormgeving. Ik vermoet niet dat een RC99 bedrading heeft naar de jacks... tezij ji een recept weet voor shielded printbanen.

Alu plakband?

:D

BartL
20 december 2005, 00:20
Sorry...ik volg het niet meer :lol:

Conclusie: Dikke pech of iemand vinden die er WEL verstand van heeft. (???)
Dank... :oops:

BartL
20 december 2005, 00:21
Overigens...het zou kunnen zijn dat er wat contact vloeistof over de kabeljtes is gegaan op de plek waar deze kabeltjes aan de footswitch zijn vastgesoleerd.

Zou dat het kunnen zijn?

Dirk_Hendrik
20 december 2005, 09:48
Sorry...ik volg het niet meer :lol:

Conclusie: Dikke pech of iemand vinden die er WEL verstand van heeft. (???)
Dank... :oops:

Dat ligt er aan wat die iemand moet doen?

Die vloeistofprut lijkt me stug

BartL
20 december 2005, 17:22
Raar...want sinds dien is het het dus wel aan de hand...snap er geen hol meer van :-D

BartL
16 februari 2006, 16:48
KICK
Probleem is opgelost, werkt weer perfect.

Heeft iemand enig idee van een site waar serienummers staan van andere pedalen van Ibanez? (Dus geen 9-serie serials waar je mee wordt dood-gegooid) Mijn RC-99 heeft namelijk een vrij laag serienummer (001926) en ik vraag me af hoe oud hij ongeveer is.

Mitch
16 februari 2006, 19:18
Ik geloof dat de Neo Vintage serie maar twee jaar gedraaid heeft. Hang me er niet aan op, maar bij deze bakkies is het niet zo boeiend welk jaar hij precies uit komt. Volgens mij begin '90er jaren ?
Vroeger had je die fijne site van Pusherman, maar die is al een tijdje down. Ga je 'm nou verkopen of niet ?

Quink
16 februari 2006, 19:39
Ga je 'm nou verkopen of niet ?

Dat vraag je aan Bart?? :o

Quink
16 februari 2006, 19:47
Mijn RC-99 heeft namelijk een vrij laag serienummer (001926)

Ach, alles is relatief moet je maar denken.....http://gprime.net/board/images/smilies/whistling2.gif


http://img.photobucket.com/albums/v396/Puddingcaster/Guitar%20stuff/Serienr.jpg


http://smile.smilies.nl/402.gif

Mitch
16 februari 2006, 20:52
:cooler:

OWNED !

Robbert
16 februari 2006, 21:43
Vind ik wel wat hebben hoor, zo'n laag nummer :cooler:

BartL
16 februari 2006, 22:52
Idd, zwaar owned :D

Maaruhm: Nee, ik ga 'm NIET (ja, dat lees je goed) verkopen ;) Er was wel kort sprake van omdat ik gek werd van het zachte tikje erin (wat ik in dit topic uitlegde), maar dat is (na een tijd niet gebruikt te hebben) opeens verdwenen. :)

Quink
17 februari 2006, 10:50
Vind ik wel wat hebben hoor, zo'n laag nummer :cooler:

:D Ha ha, ja ik ook. Slaat nergens op, dat ding klinkt er geen streep beter door. Maar gewoon een geinig idee. Zo'n massaprodukt, en dan serienummer 2.