PDA

View Full Version : STAGG gitaren



rockabilly_rebel
5 oktober 2002, 17:48
Ik zag een coole stagg gitaar ergens op internet maar het is een winkel ver weg.

Heeft iemand ervaring met deze gitaren???


(STAGG is een merk ja)

Ic3gl0vE
5 oktober 2002, 21:01
MetalliCat heeft er een... hij is er niet zo blij mee :smile:

BLOK182
5 oktober 2002, 21:07
Ik zag ze bij Conijn Muziek in Eindhoven staan voor 115 euro, das 30% goedkoper dan een squier affinity, ik denk dat ze toch niezo geweldig goed zullen zijn.

MetalliCat
6 oktober 2002, 01:39
MetalliCat heeft er inderdaad een...en hij is er inderdaad niet blij mee :razz:
Ik heb een stagg strat model, klinkt clean wel redelijk, speelt ook wel oke, alleen ga er so wie so niet distorted mee spelen want dan begint pas echt de ellende :S
De akoestische gieters van stagg zijn trouwens helemaal niet slecht, integendeel, en ze zijn helemaal niet duur. Ik heb pasgeleden een western van 160 euro bespeeld, hij zag er weliswaar plasticerig uit maar klonk als een klok. Was het een akoestische of electrische die je gezien had, en heb je er ook een url of foto ofzo van ?

MetalliCat
6 oktober 2002, 01:41
Trouwens, voor als je een goedkope akoestische zoekt, hier bij de music-inn hebben ze een "phoenix" western, sunburst, klinkt echt goed en kost maar 89 (!!) euro. De omwonden snaren klinken ietwat 'dof', maar het is echt niet veel geld en als echte beginner heb je toch niet meteen een echt scheurijzer ofzo :wink:

rockabilly_rebel
6 oktober 2002, 16:10
de gitaar helemaal rechts:

http://www.music4all.net/moeskops_muziek/mm_fr.htm

Ic3gl0vE
6 oktober 2002, 22:20
als de snaren dof klinken moeten er nieuwe op :smile:

rockabilly_rebel
8 oktober 2002, 16:59
kan ik beter een squier kopen of zo'n staxx geval?

Dila
8 oktober 2002, 18:30
de znager van mijn band heeft een semiacoustische stagg, dat is een heel relaxte gitaar

Ic3gl0vE
8 oktober 2002, 19:41
die gitaar helemaal rechts ziet er wel leuk uit en kost weinig zodat je er nog nieuwe elementen in kan stouwen als dat nodig is.. lijkt me :smile:

MetalliCat
9 oktober 2002, 18:13
Hmm..ik denk dat dat vrij zonde is van je elementen :smile:

Ic3gl0vE
9 oktober 2002, 18:40
:grin:

Ic3gl0vE
9 oktober 2002, 18:41
hij's dan trouwens nog steeds leuk voor aan de muur...
gewoon Duncan's of EMG's erin stoppen want daar staat het merk van het element op :razz:

is net zo vet als een VW1300 (kever) motor in je porsche te zetten

MetalliCat
9 oktober 2002, 23:02
Hehe nou ik betaal toch liever iets meer, en dat er dan ook nog een redelijke sound uitkomt :smile: Als ik iets aan de muur wil hangen koop ik wel een schilderij ofso :smile:

michielv
10 oktober 2002, 09:07
Dan zou ik toch eerder de goede elementen in een goede gitaar stoppen en die afzichtelijke kapjes met levensgroot "SEYMOUR DUNCAN" in mijn wanddecoratie prikken. Hoeven dan geeneens elementen in want je speelt er dan toch niet op. :wink:

Aan de andere kant, als je dan toch voor de wanddecoratie gaat: vraag een mooie poster bij je gitaarwinkel, staat vaak veel mooier en je hoeft hem niet af te stoffen :wink:

Anders Destium
10 oktober 2002, 10:09
Ik koop alleen nog gitaren voor aan de muur, geen gezeur meer over abstracte kunst :wink: