PDA

View Full Version : heeft er hier iemand een RANDALL MTS RM100



gerrekat
19 december 2005, 09:48
Ik ben er erg in geinenteresseerd, iemand ervaringen?

http://www.randallamplifiers.com/products/amplifiers/mts/images/zoom_rm100m.jpg

wytz
19 december 2005, 12:31
heeft nrrrrrrrrk of crrrrrrrrrrrrrrrrrrrrn niet zo'n ding?

gerrekat
19 december 2005, 12:34
Geen idee, zou erg graag ervaringen horen, het lijkt me een erg interessant concept en heb er veel goeie dingen over gelezen. Nadeel is dat ie niet echt goedkoop is. zeker niet met 3 modules erbij.

kokeleko
19 december 2005, 13:09
Niet goedkoop , maar wel een amp met te gekke mogelijkheden, bias per eindbuis af te regelen bijvoorbeeld, nooit meer gematchte buizen kopen.
Je begint met bv 2 modules en koopt er elke maand eentje bij tot je ze allemaal hebt, aangezien onze oren per maand ook veranderen, scheelt op den duur weer een hoop geld.

Alleen heeft de "originele"Egnater het net ietsje mooier, 2 sounds per module.

gerrekat
19 december 2005, 14:12
Ja maar dara is helemaa niet aan te komen.....en waarschijnlijk ook nog even iets prijsonvriendelijker.

VInd het een heel gaaf ding, alleen ja het valt en staat natuurlijk wel bij de lange termijn ondersteuning van RANDALL en het blijven uitbrengen van nieuwe modules, als je het chassis eenmaal hebt kun je steeds voor € 250 een nieuwe "amp" kopen.....

gerrekat
19 december 2005, 14:16
Ja maar dara is helemaa niet aan te komen.....en waarschijnlijk ook nog even iets prijsonvriendelijker.

VInd het een heel gaaf ding, alleen ja het valt en staat natuurlijk wel bij de lange termijn ondersteuning van RANDALL en het blijven uitbrengen van nieuwe modules, als je het chassis eenmaal hebt kun je steeds voor € 250 een nieuwe "amp" kopen.....

crrrN
19 december 2005, 18:48
Jes. Nrrrk heeft een Randall RM100. Ik ga hem zo snel mogelijk (als ik hem kan betalen) ook halen.

Dat ding is echt zo vet. Klinkt super goed. Ik kan er eigenlijk niet meer van maken. Voor iedere stijl is er wel een module te vinden.

Ik lees steeds meer dat mensen de RH100 zo goed vinden, dat is hij ook (voor het geld). Maar hij gaat spontaan slecht klinken als je de RM100 ernaast zet. (Om het maar even te vergelijken).

Mijn advies: KOPEN :D

AART
19 december 2005, 19:11
ik wil eigelijk wel eens weten hoe die recto module klinkt....

robzilla
19 december 2005, 20:32
Die preamp lijkt mij wel gaaf..

grindminder
19 december 2005, 21:40
ja vet ding! ziet er gaaf uit btw

srv-man
19 december 2005, 22:19
Het concept vind ik enorm goed, maar de preamp heeft me uiteindelijk niet echt kunnen bekoren. De Plexi module vond ik wel erg goed, maar de Recto kwam niet echt los en viel me tegen.
Goed uittesten dus voor je hem koopt.

gerrekat
20 december 2005, 08:13
Ja ik zat zelf meet aan de XTC en Ultra Lead modules te denken, in samenwerking met een Tweed ofzo voor ed clean.

crrrN
20 december 2005, 12:10
De XTC klinkt ook erg goed, heeft veel weg van de recto, maar klinkt warmer en heeft iets minder gain en meer bass. Klinkt ook retestrak.

Nrrrk
20 december 2005, 15:11
Ben ik de enige RM100 eigenaar op dit forum? *Trots* :P

Hehe, 't is een fantastische amp. Kep meerdere buizentops geprobeerd. (nog geen Mesa of Bogner of Diezel, niet de high-end), maar wel Engl, London City, Koch etc. De Randall (met Recto en XTC module) blaast ze er allemaal uit.
Zowel op het gebied van rauw-heid maar ook dat je alle snaren individueel gewoon goed hoort. Je moet bij de High-gain modules (ultra, recto, modern, XTC enzo) de gain niet volledig opendraaien, dan gaan je speakers over hun nek. Zo klinkt dat in ieder geval..

Ik ben zeer benieuwd naar de nieuwe modules. Die gitarist van Disturbed heeft 'n eigen module (die heet 1086..) en George Lynch krijgt er als 't goed is ook een.
Volgens mij komen er in de toekomst ook modules van Engl, Diezel, etc.

De Recto: Klinkt supervet, je moet m ff goed instellen(moet je bij elke amp, vind ik). Hij is niet superstrak, maar hij is wel lomp. En dat hoort een rectifier ook te zijn.

de XTC: kutje-strak (pardon :P) ook veel low-end en strak. Lekkere overdrive, ook met de gain teruggedraaid supervet clean geluid met 'n randje (fender-ish).

superamp. Koop maar niet, dan blijf ik lekker de enige met 'n kick-ass geluid. ;)


Recto sample (thuis opgenomen): members.home.nl/andy.stevens/sample.wav

gerrekat
20 december 2005, 15:27
HAHAH ik heb nog echt geen enkele amp gehoord die een ENGL naar huis blaast, en ik heb er toch al heel wat gehad, maar ik blijf het een interessant concept vinden. Ik ga er donderdag een uitproberen en misschien neem ik hem wel mee naar huis.

gerrekat
20 december 2005, 15:29
HAHAH ik heb nog echt geen enkele amp gehoord die een ENGL naar huis blaast, en ik heb er toch al heel wat gehad, maar ik blijf het een interessant concept vinden. Ik ga er donderdag een uitproberen en misschien neem ik hem wel mee naar huis.

Nrrrk
20 december 2005, 16:00
't is een kwestie van smaak, I guess. Ik heb een transistor top van Randall en ik vond de ENGL Richie Blackmore nou niet denderend veel beter dandie transistor. En ik heb ze naast elkaar gezet met dezelfde speakerkast + gitaar. Als ik die randall buizenbak langs die transistortop zet, hoor ik duidelijk verschil.

Just my two cents.

AART
20 december 2005, 16:29
HAHAH ik heb nog echt geen enkele amp gehoord die een ENGL naar huis blaast, en ik heb er toch al heel wat gehad, maar ik blijf het een interessant concept vinden. Ik ga er donderdag een uitproberen en misschien neem ik hem wel mee naar huis.

bij mij komt de engl niet eens in huis, ieder zijn smaak, maar dat middengebied bij die engls, brrrrrrrr.

maar heb je de crate nu al verkocht?

AART
20 december 2005, 16:33
btw, kan je zo'n randall ook zonder modules krijgen en hoeveel kost ie dan?

vind die recto module op die opname wel als recto klinken, en wil misschien nog wel een recto achtig iets erbij als ik poen heb.(single recto of iets anders in die richting).

gerrekat
20 december 2005, 16:35
ENGL's zijn echt te gek, ik heb elke andere amp die ik in huis gehad heb binnen afzienbare tijd weer verkocht....gewoon geen vergelijking, maar ja is inderdaad een smakkwestie. Ik vindt rectifiers drie keer niets persoonlijk.

Maar wel goed klote ze hebben die RM-100 nergens op voorraad......zelfs bij Beyers niet alleen de 50 watt RM head....

crrrN
20 december 2005, 16:48
Zo'n RM100 kost leeg volgens mij nog niet eens 1000 euro.

gerrekat
20 december 2005, 16:53
Volgens mij kost ie € 1250 leeg en de modules ongeveer € 250 per stuk.

crrrN
20 december 2005, 17:12
Zow, das een stuk duurder dan dat ze hem hier verkopen.

Hier kosten de modules 220 euro en de top (leeg) 990 euro.

crrrN
20 december 2005, 17:12
Zow, das een stuk duurder dan dat ze hem hier verkopen.

Hier kosten de modules 220 euro en de top (leeg) 990 euro.

gerrekat
20 december 2005, 17:20
en waar is "hier"

Nrrrk
20 december 2005, 17:40
Muziek centrum Best in Venray. Goedkoper dan Feedback \m/

noem ons wel effe als referentie, dank je! ;) (band: the excessum, dat kennen ze wel :P)

gerrekat
20 december 2005, 18:22
LOL, ik ga eerst donderdag eens wat Diezels en Framussen uittesten....ik zit ook te GASSEN op een nieuwe SAVAGE 120. Maar iig bedankt voor de tip, ik hou het zeker in de gaten!

AART
20 december 2005, 18:35
LOL, ik ga eerst donderdag eens wat Diezels en Framussen uittesten....ik zit ook te GASSEN op een nieuwe SAVAGE 120. Maar iig bedankt voor de tip, ik hou het zeker in de gaten!

De mark IV van nocki niets voor jou?

AART
20 december 2005, 18:40
Zow, das een stuk duurder dan dat ze hem hier verkopen.

Hier kosten de modules 220 euro en de top (leeg) 990 euro.

mmm, dat klinkt goed, veel goedkoper dan een single recto, zelfs als je hem vollaad.

hoeveel kanalen heeft zo'n recto module?

gerrekat
20 december 2005, 21:13
LOL, ik ga eerst donderdag eens wat Diezels en Framussen uittesten....ik zit ook te GASSEN op een nieuwe SAVAGE 120. Maar iig bedankt voor de tip, ik hou het zeker in de gaten!

De mark IV van nocki niets voor jou?

Heb een mark III gehad die is ook al de deur uit, heel behoorlijke amp maar ja zoals de meeste Mesa's zeer veel bijgeluiden en niet echt strak, tenminste niet vergeleken met een SAVAGE of Powerball, de Marks zijn inderdaad veel meer mijn ding dan recto's dat is een ding wat zeker is!

Nrrrk
20 december 2005, 21:40
Zow, das een stuk duurder dan dat ze hem hier verkopen.

Hier kosten de modules 220 euro en de top (leeg) 990 euro.

mmm, dat klinkt goed, veel goedkoper dan een single recto, zelfs als je hem vollaad.

hoeveel kanalen heeft zo'n recto module?
Elke module heeft 1 kanaal :) er komen van Egnater dual-channel modules uit, maar die passen (VOLGENS MIJ) niet in de RM100.

Nrrrk
20 december 2005, 21:42
Zow, das een stuk duurder dan dat ze hem hier verkopen.

Hier kosten de modules 220 euro en de top (leeg) 990 euro.

mmm, dat klinkt goed, veel goedkoper dan een single recto, zelfs als je hem vollaad.

hoeveel kanalen heeft zo'n recto module?
Elke module heeft 1 kanaal :) er komen van Egnater dual-channel modules uit, maar die passen (VOLGENS MIJ) niet in de RM100.

Nrrrk
20 december 2005, 21:42
Zow, das een stuk duurder dan dat ze hem hier verkopen.

Hier kosten de modules 220 euro en de top (leeg) 990 euro.

mmm, dat klinkt goed, veel goedkoper dan een single recto, zelfs als je hem vollaad.

hoeveel kanalen heeft zo'n recto module?
Elke module heeft 1 kanaal :) er komen van Egnater dual-channel modules uit, maar die passen (VOLGENS MIJ) niet in de RM100.

AART
20 december 2005, 22:36
mm, jammer, dan moet je drie recto modules voor drie kanalen :-D

crrrN
20 december 2005, 22:53
Heb je wel 3 dezelfde sounds. :D

Nrrrk
21 december 2005, 00:29
in 2006 heet de module Recto voortaan Rectified. Ik weet nie twaar dat op slaat, of dat ze iets veranderd hebben ofzo, maar ja. Als mijn broer (crrrN) die in 2006 koopt, horen we vanzelf het verschil.

AART
21 december 2005, 16:02
in 2006 heet de module Recto voortaan Rectified. Ik weet nie twaar dat op slaat, of dat ze iets veranderd hebben ofzo, maar ja. Als mijn broer (crrrN) die in 2006 koopt, horen we vanzelf het verschil.

dan krijg je vintage varianten.


x is ouder, dus x is beter... :wink:

ACSlater
21 december 2005, 21:04
Is er ook een zaak in NL die (bijna) alle modules heeft liggen? Heb al contact gehad met een zaak hier in de buurt. Die kon ze allemaal bestellen. Jippie!
Ik wil als ik de RM100 uitprobeer ook meteen de modules uitproberen. Hoewel je volgens mij, als ik in het HC topic kijk, toch niet aan het achteraf ruilen/inwisselen van de modules uitkomt. Omdat sommige modules toch niet zo goed zijn of gewoon niet (meer) aan je smaak voldoen. Meestal het laatste geloof ik





@AART: ook geen kerstengl? :D

Riffcrusher
21 december 2005, 21:30
HAHAH ik heb nog echt geen enkele amp gehoord die een ENGL naar huis blaast, en ik heb er toch al heel wat gehad, maar ik blijf het een interessant concept vinden. Ik ga er donderdag een uitproberen en misschien neem ik hem wel mee naar huis.

VHT Ultralead.
Bogner Uberschall.

Die mogen qua GAIN (!) zeker naast iedere Engl staan. Ze blazen ze misschien niet direct naar huis, maar ze mogen er gerust ook staan...
Hehe... (Sorry, moest me toch even van het hart !)

Veel succes met de Randall zoektocht/aanschaf !!! Lijkt me een dijk van een concept...

Cheers !
Jo D.

AART
21 december 2005, 21:31
@AART: ook geen kerstengl? :D

ook geen kerstengl...

er komt geen engl in mij huis(alhoewel, als ze gratis onder de kerestboom liggen.... :wink: )

Riffcrusher
21 december 2005, 21:31
HAHAH ik heb nog echt geen enkele amp gehoord die een ENGL naar huis blaast, en ik heb er toch al heel wat gehad, maar ik blijf het een interessant concept vinden. Ik ga er donderdag een uitproberen en misschien neem ik hem wel mee naar huis.

VHT Ultralead.
Bogner Uberschall.

Die mogen qua GAIN (!) zeker naast iedere Engl staan. Ze blazen ze misschien niet direct naar huis, maar ze mogen er gerust ook staan...
Hehe... (Sorry, moest me toch even van het hart !)

Veel succes met de Randall zoektocht/aanschaf !!! Lijkt me een dijk van een concept...

Cheers !
Jo D.

gerrekat
21 december 2005, 21:35
Ja alhoewel uit een VHT UL zeer moeilijk een verzadigde gain te krijgen is en hij erg droog klinkt. een UBERSCHALL si me weer wat te los in het laag, niet zo strak als een ENGL. Maar zijn allemaal geen slechte amps natuurlijk....

Ik zie wel waar ik mee thuis kom, ik ga zeker ook eens een FRAMUS Cobra testen.

gerrekat
21 december 2005, 21:37
Ja alhoewel uit een VHT UL zeer moeilijk een verzadigde gain te krijgen is en hij erg droog klinkt. een UBERSCHALL si me weer wat te los in het laag, niet zo strak als een ENGL. Maar zijn allemaal geen slechte amps natuurlijk....

Ik zie wel waar ik mee thuis kom, ik ga zeker ook eens een FRAMUS Cobra testen.

R-ik
22 december 2005, 01:14
Gerrekat, al eens iets van Krank geprobeerd?

newbreed
22 december 2005, 16:48
ik wil eigelijk wel eens weten hoe die recto module klinkt....

die klinkt heel erg goed. ik heb m in de rackversie in de studio gebruikt. zal tzt wel eens een mp3tje posten.

AART
22 december 2005, 17:51
rackversie?

die kan ik nergens vinden(zou ideaal zijn namelijk, Mark IV rackmount en zo;n ding, dan krijgt ie wel streepje voor op recto...)

wytz
23 december 2005, 16:13
@ aart; kan toch ook een recto pre kopen...

AART
23 december 2005, 17:50
@ aart; kan toch ook een recto pre kopen...

die is extreem duur.

Maarja, zit er nu ff niet in, weer financiele tegenvaller, terwijl ik meevaller verwachte :evil:

newbreed
23 december 2005, 21:34
rackversie?

die kan ik nergens vinden(zou ideaal zijn namelijk, Mark IV rackmount en zo;n ding, dan krijgt ie wel streepje voor op recto...)

http://www.randallamplifiers.com/products/amplifiers/mts/mtsrack.asp

AART
23 december 2005, 21:52
vet!

nu eerst nog eens genoeg geld hebben.

Orpheo
24 december 2005, 23:32
vet!

nu eerst nog eens genoeg geld hebben.

en hoe wil je dat dan doen met de eindtrap? volgens mij is dat ding precies gematched voor die randall....

AART
25 december 2005, 01:11
je kan er ook een andere eindtrap achter gooien hoor, klinkt misschien anders, hoeft niet per se alleen goed te klinken met de randall eindtrap.

wytz
25 december 2005, 11:30
@ aart; kan toch ook een recto pre kopen...

die is extreem duur.

Maarja, zit er nu ff niet in, weer financiele tegenvaller, terwijl ik meevaller verwachte :evil:

eurootje of 1400, staat nu op marktplaats voor 1000....

AART
25 december 2005, 13:16
daar heb ik nu helaas ff geen geld voor.

zou er graag een willen.

vester86
25 december 2005, 19:33
dit rack staat bij rockpalace in den haag,3 HE racklade, 1x 2x50 watt eindtrap en 2 x een RM4 rackmodule met 7 verschillende modules (volgens mij alleen de recto-module 2x)

crrrN
29 december 2005, 10:39
De mijne is iig binnen :D
De linkse is de mijne (rechtse is van Nrrrk).
http://www.excessum.nl/2randallrm100.jpg

En klinkt zoals de andere supervet. 8)

AART
29 december 2005, 11:18
En nu nog een A/B/Y box en alle twee aan 8-)

Hoeveel kosten die kasten ook alweer waar jullie ze halen?

crrrN
29 december 2005, 11:47
Die kasten kosten volgens mij precies €465 euro. (Zitten de Celestion Seventy80 speakers in).

EmgMaster
29 december 2005, 12:06
Dat is niet duur volgens mij, die seventy80 speakers zijn ook wel goed geloof ik toch? Dat is dan wel interresant. iig, veel plezier met jouw nieuwe amp. Vet ding!!!

crrrN
29 december 2005, 12:19
Die speakers klinken zeker niet verkeerd, ze zijn wat scheller als de Vintage30's, maar goed ze kunnen een stuk harder en klinken erg strak in het laag. Prima amp en prima kasten! : )

Nrrrk
29 december 2005, 20:30
Lomp gitaargeluid voortaan live dus, geen transistor boel meer.

srv-man
29 december 2005, 21:57
De mijne is iig binnen :D
De linkse is de mijne (rechtse is van Nrrrk).
http://www.excessum.nl/2randallrm100.jpg

En klinkt zoals de andere supervet. 8)

Die drie modules hadden toch ook in 1 top gepast :wink:

Volgens mij is dit de hoogste concentratie RM100's ter wereld, want ik geloof niet dat ze heel veel verkocht worden....Zonder gekheid, gefeliciteerd ermee, het is geen verkeerd ding.

crrrN
29 december 2005, 22:00
Lol. Kvind het wel jammer dat Randall zo kleinschalig wordt aangeboden, ze worden echt wel onderschat.

srv-man
29 december 2005, 22:04
+1, ik heb de RM4 met Clean, Hotvox, Plexi en Recto module gehad. Was geen verkeerd ding hoor, maar eigenlijk vond ik alleen de Plexi echt heel erg goed.
Maar het concept is meesterlijk.

Nrrrk
31 december 2005, 15:01
The thing is met die high-gain modules, die gain moet je niet verder dan 1 o'clock draaien, dan issie veels te bruut, op 12u is de gain perfect, heel gebalanceerd.

crrrN
1 januari 2006, 20:43
Kheb het ff nagekeken die top leeg kost hier €949. De Modules los kosten €220.

AART
1 januari 2006, 22:40
das niet duur.

aantrekkelijke prijs, maar ik moet maar eens kijken als ik weer geld heb.

crrrN
2 januari 2006, 15:51
Update: het is nu 2006 en het blijkt dat de Randall prijzen omhoog zijn gegaan:
RM100M kost nu 1005 euro en de Modules los kosten 232 euro. (Zoiets).

Ben ik blij dat ik hem nog ff snel in 2005 heb gekocht :D

Orpheo
2 januari 2006, 17:17
pff, wat een verschil: 55 euro en respectievelijk 12 euro....alsof randall dat nodig heeft....(denk t wel maar ok :D )

StereoX
20 januari 2006, 20:22
ff omhoogschoppen. vanmiddag bij key music rotterdam geweest om (jawel weer een) een rh100 top en een 2x12 kastje aan te schaffen. en daar hadden de dus die rm100 staan. dus als iemand interresse heb in dat ding dan kan je hem daar in ieder geval testen. kosste geloof ik 1800 ongeveer met 3 modules

AART
21 januari 2006, 11:54
hey, key music heeft die randall cabs voor 380 :gitarist: :satisfie:

gerrekat
21 januari 2006, 12:07
Die goedkopen zuigen IMO, de XL series cabs zijn wel goed, maar ook niet zo goedkoop.

AART
21 januari 2006, 12:29
mwa, ik heb niet echt zo direct 800 euro liggen voor een xl of bogner cab he....

SmartyMarti
6 december 2006, 19:20
Ja, sinds twee dagen ook de trotse eigenaar van een Randall MTS top.

De modules zijn:
Clean, Recto en XTC.

De eindbuizen zijn 4 x EL34

De modules zaten er al in, eerst ga ik hier maar 's mee aan de slag, maar waarschijnlijk komt de Plexi module er nog bij.

De gitaren die ik er door jaag zijn een Gibson LesPaul Standard ('97) en een
LesPaul uit de Custom shop van Gibson

Het geluid knalt er uit via een Engl 4x12" met Vintage Celestions

WHOOAAAA!!!

Marti

Tho
6 december 2006, 19:24
Het topic is al bijna een jaar oud, maar gefeliciteerd! ;) Hij lijkt me echt supervet, Michael AE van dit forum heeft er trouwens ook een

BLOK182
6 december 2006, 20:52
(band: the excessum, dat kennen ze wel :P)
Ik zag dat jullie meededen aan de late night sessions band contest. Veel succes! We hebben vorig jaar gewonnen, was een gaaf feestje:p

Bruce
6 december 2006, 21:30
Het topic is al bijna een jaar oud
was dan ff een nieuwe begonnen!