PDA

View Full Version : Is een POD 2.0 dan wat? (was:Zoom G2.1u clipjes?)



provenance
18 december 2005, 23:54
Vandaag even die G2.1u uitgeprobeerd, eigenlijk tegen beter weten in... hij ziet er leuker uit dan ie klinkt. Op zich had het appararaat wel een paar aardige geluiden, maar het klonk over het algemeen nogal dun en leeg.
Ik moet het natuurlijk niet vergelijken met m'n GT-8. Maar zelfs voor de prijs en de zoom reputatie vond ik het uiteindelijk het geld niet waard. Maar da's mijn mening.

Desondanks ben ik nog steeds op zoek naar iets draagbaars 'voor op de fiets'. De GT-8 zal ik blijven gebruiken voor repetities en optredens ed... maar ik zoek nog iets voor een beetje jammen/opnemen thuis en bij vrienden thuis.

Nu zag ik in een DW folder de POD 2.0 staan voor 179,-. Maar is ie dat nog waard? Rare vraag eigenlijk want ik herinner me een bedrag van 1000 of meer in guldens van enkele jaren geleden.
Maar dat is ook gelijk mijn punt, het is (minstens) 6 jaar oude technologie en is er in de prijsklasse 150 - 200 € niet inmiddels iets dat véél beter klinkt en net zo draagbaar is.

Wat is draagbaar? De POD past in een vak van mijn gitaartas, dat is draagbaar.

Aan de andere kant, is die nieuwprijs de moeite nog waard om naar tweedehands op zoek te gaan. Nieuw heb je toch garantie enzo. (+ dat je ze nu vooral in combi met floorboards ziet, die ik niet wil)


Die Zoom G2.1u lijkt me wel aardig. Vooral door de mogelijkheid om hem als USB interface te gebruiken en de meegeleverde Cubase LE.

Maarrr... dan moet ie natuurlijk wel een beetje klinken :-). Ik verwacht geen superkwaliteit als ik zoiets koop, maar ik wil wel iets bruikbaars. Voor de belangrijke dingen heb ik mijn GT-8. Maar die wil ik binnenkort permanent in de oefenruimte laten overnachten ;) en ik zat aan die zoom te denken voor thuis.

Kan iemand toevallig al iets laten horen van dat apparaat? Ik ga als ik tijd heb van de week zelf eens kijken. Maar ben toch wel nieuwsgierig.

provenance
28 december 2005, 00:26
topic change en dus een bumpje

qwertyuiop
28 december 2005, 12:35
heb je de yamaha magicstomp al overwogen? yamaha maakt al jaren uitstekende moddeling-apparaten dus ook de magicstomp zal wel oke zijn. groot voordeel van de magicstomp is natuurlijk dat-ie ook footswitches heeft. aan de andere kant is-ie volgens mij beperkter dan de pod.
maar ik heb 'm zelf niet (alleen een keer snel getest bij feedback) dus ik kan je er geen gefundeerde mening over geven :lol:

provenance
29 december 2005, 00:14
Nog niet eerder overwogen, om heel eerlijk te zijn nooit eerder van gehoord ook.
Wat ik zo snel zie is dat die ook een usb 'feature' heeft.
Ik ben wel benieuwd naar wat reviews.
Ik ken wel de oudere DG serie versterker en het DG-stomp pedaal... die vond ik persoonlijk destijds niet zo...

anyway. is het een beetje een veelzijdig apparaat. van clean tot high-gain en alles ertussen. Behalve misschien een chorus, reverb en delay gaat het me in dit geval niet zo om de effecten.

Expelioramus
3 januari 2006, 21:41
ik heb die zoom , tof spul !

Clips http://www.zoom.co.jp/english/download/demosound/demosound.php

Shifty
4 januari 2006, 17:20
Hey Expelioramus,

Ik zit er ook over na te denken om zo'n zoom aan te schaffen...

Zou je misschien wat gebruikerservaringen kunnen posten? Wat vind je wel en wat vind je niet goed aan dit apparaat. Heb je de G2 of de G2.1?

Alvast bedankt voor je hulp.