PDA

View Full Version : Gibson LP restauratieproject...is het wat?



BLOK182
18 december 2005, 22:59
Test 1-2-3!

AlterEgo
18 december 2005, 23:04
Nee, het is heeelemaal niets

Superhero
18 december 2005, 23:04
Geloof me.. het is ECHT niets

Mr.Bluesbreaker
18 december 2005, 23:04
ik zou m nog niet eens uitpissen als ie in de fik stond!

(waarschijnlijk heb je weer een tof iets voor te weinig kunnen kopen, you a##hole. :D )

BLOK182
18 december 2005, 23:05
http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_instr/elektrische-gitaar/11834962-les-paul-deluxe-71.html?q=deluxe

Tijdens mijn internet-gitaarspeurtocht liep ik tegen bovenstaande advertentie aan. Het gaat hier dus om een LP Deluxe '71, die simpelweg uit elkaar geschroefd is, en helemaal geschuurd is. Hij heeft een nekcrack gehad, maar deze is vakkundig hersteld. De nekcrack maak ik me niet al te veel zorgen over, ik neem aan dat vakmanschap gezien kan worden, en heb gehoord dat een gefixte nek op dat punt vaak nog sterker is dan voorheen. Maar waar ik vooral benieuwd naar was, wat zou een mooie prijs voor deze "projectgitaar" zijn? Ben zelf geen enorme fan van die minihumbuckers, maar uitfrezen en normale humbuckers installeren zou denk ik niet al te lastig/duur zijn bij mijn gitaarboer. Verder dacht ik dat (oude) LP deluxe's niet echt superduur waren. Gecombineerd met de nekcrack èn het feit dat het ding nog gelakt moet worden en uit elkaar ligt, zou hier (denk ik) toch een redelijk dealtje uit te halen zijn. Of is het juist een groot stuk troep waar niks mee te beginnen valt? Mijn idee bij deze gitaar: mooi naturel laten lakken, en 2 scheurhumbuckers derin --> RAW POWER! Please gimme your feedback :)

BLOK182
18 december 2005, 23:07
Heeft iemand misschien richtprijzen voor wat deze gitaar trouwens in goede staat waard zou zijn? Soms kom je van die lui tegen die belachelijke bedragen vragen voor gitaren omdat ze oud zijn :)

Superhero
18 december 2005, 23:08
Geen idee wat je moet bieden, maar als het neit al te veel is: kopen!

Bigfoot414
18 december 2005, 23:08
Je kunt het idd altijd proberen

robzilla
18 december 2005, 23:25
Die mini's zijn gaaf, ik wil m wel hebben :D

Orpheo
18 december 2005, 23:49
in echt GOEIE staat: tegen de 1800 euro. (bron: the vintage guitarguide).

ik zou voor deze pff..... wat zal het zijn, 1000 geven, max. echt NIET meer.

robzilla
18 december 2005, 23:51
in echt GOEIE staat: tegen de 1800 euro. (bron: the vintage guitarguide).

ik zou voor deze pff..... wat zal het zijn, 1000 geven, max. echt NIET meer.

minder zelfs denk ik, ze staan regelmatig voor 1400 ofzo op internet...

jammer dat t belgie is..

Orpheo
19 december 2005, 00:01
in echt GOEIE staat: tegen de 1800 euro. (bron: the vintage guitarguide).

ik zou voor deze pff..... wat zal het zijn, 1000 geven, max. echt NIET meer.

minder zelfs denk ik, ze staan regelmatig voor 1400 ofzo op internet...

jammer dat t belgie is..

goeie staat=dead mint.

wellicht kan blok182 m krijgen alvoor 750... ik zou t wel proberen als ik hem was. kheb zelf alleen geen geld genoeg :P

RS-Rik
19 december 2005, 00:14
Hm... 1000 euro voor letterlijk een stuk hout?

je kunt hem niet proberen ofzo.. wel je eigen kleur geven.

Mijn persoonlijke suggestie zou zijn transparant blauw.

no 1 hops
19 december 2005, 07:31
als ik het gebabbel op de advertentie zie dan krijg je het idee dat je toch wat blij moet zijn dat jij de gelukkige bent als je hem koopt en iedergeval niet moet zeuren over deprijs.
voeg daar nog bij een refret ,want op een van de foto van de kop zie je vooral op de tweede fret flinke fretware, en je zou ook het spuiten e.d laten doen dan heb je naar mijn idee aan de genoemde 250euro voor reparatie niet genoeg.

Agent_Smith
19 december 2005, 08:26
in echt GOEIE staat: tegen de 1800 euro. (bron: the vintage guitarguide).

ik zou voor deze pff..... wat zal het zijn, 1000 geven, max. echt NIET meer.

minder zelfs denk ik, ze staan regelmatig voor 1400 ofzo op internet...

jammer dat t belgie is..

Vergeet het maar. Een goeie vroege jaren '70 LP gaat tegenwoordig goed over de 2K heen.
Voor deze echter zou ik ook nog geen 1000 euro geven. Je weet gewoon niet goed wat je koopt. Dode plekken op de hals? Uit de tekst maak ik ook een beetje op dat de verkoper m niet echt voor weinig weg wil doen.
Maar als ie wel goed is: goldtop van maken en P90's!! Da's pas raw-power!

Lord Abortion
19 december 2005, 08:28
Ik had die gitaar ook al zien staan. De eigenaar vraagt +-800 euro, wat ik belachelijk veel vind voor een projectbasis als dit. Serieus, het zou me niet verwonderen als je bij Shamray een body kan laten maken voor die prijs en de hardware er zelf ingooien. Wel jammer, want het zou een goede basis geweest zijn voor mijn nog te beginnen zelfbouwprojectje.

1959SLP
19 december 2005, 08:35
Wat een idioot. Mooi links laten liggen. Er is genoeg op de markt.

Les Paul
19 december 2005, 09:24
Ik zou er nog geen 300 euro voor over hebben. Een neckcrack maakt dat de waarde van zo'n gitaar heel erg daalt. Al is het goed gerepareerd.
Daarbij komt hij niet uit de beste tijd van Gibson, waardoor er een goede kans is dat de gitaar maar heel matig klinkt. Ik zou er gewoon van af blijven. Voor een leuk project, kan je beter bij Warmoth onderdelen bestellen.

heavy-metal-thunder
19 december 2005, 09:36
Ik zou er nog geen 300 euro voor over hebben. Een neckcrack maakt dat de waarde van zo'n gitaar heel erg daalt. Al is het goed gerepareerd.
Daarbij komt hij niet uit de beste tijd van Gibson, waardoor er een goede kans is dat de gitaar maar heel matig klinkt. Ik zou er gewoon van af blijven. Voor een leuk project, kan je beter bij Warmoth onderdelen bestellen.

Wat is er mis met begin seventies Les Pauls???

De Gibsons uit het Norlin-tijdperk hebben niet de strafste reputatie, maar er zitten verduiveld goeie gitaren tussen.

800 vind ik te veel, omdat ze een neckcrack gehad heeft, ze moet gerefinished worden en dat kost geld maar haalt ook de vintage-waarde naar beneden. Maar een prijs van 300 is toch ook dikke bullshit hoor!! Komaan jongens, dat zijn wel goeie gitaren, hé.

Persoonlijk ben ik wel te vinden voor die minihumbuckers. Hebben alle voordelen van hum-buckers, maar hebben niet dat alles overheersende van een Standard. Als je echter gaat uitfrezen omdat je écht(e) hum/burstbuckers wil, dan kan je van deze gitaar beter afblijven en ff uitkijken voor een Standard (die vind je op een goeie maandag wel eens voor 1200).

Les Paul
19 december 2005, 10:45
Ik zou er nog geen 300 euro voor over hebben. Een neckcrack maakt dat de waarde van zo'n gitaar heel erg daalt. Al is het goed gerepareerd.
Daarbij komt hij niet uit de beste tijd van Gibson, waardoor er een goede kans is dat de gitaar maar heel matig klinkt. Ik zou er gewoon van af blijven. Voor een leuk project, kan je beter bij Warmoth onderdelen bestellen.

Wat is er mis met begin seventies Les Pauls???

De Gibsons uit het Norlin-tijdperk hebben niet de strafste reputatie, maar er zitten verduiveld goeie gitaren tussen.



Er zitten best goede gitaren tussen, maar de meeste zijn helaas niet zo goed. Het is vooral de naam waarvoor je betaalt. Gibson maakt nou eenmaal overwegend redelijke gitaren. Alleen de toevallige toppers zijn (voor mij) de moeite waard.

In dit geval gaat het om een gitaar die niet uit te proberen is; een headcrack heeft gehad en ook niet meer de originele lak heeft. Je weet niet of de hals nog recht is onder spanning. Alles bij elkaar veel onzekerheden en grote kans op een miskoop.

Agent_Smith
19 december 2005, 12:35
Ik zou er nog geen 300 euro voor over hebben. Een neckcrack maakt dat de waarde van zo'n gitaar heel erg daalt. Al is het goed gerepareerd.
Daarbij komt hij niet uit de beste tijd van Gibson, waardoor er een goede kans is dat de gitaar maar heel matig klinkt. Ik zou er gewoon van af blijven. Voor een leuk project, kan je beter bij Warmoth onderdelen bestellen.

Wat is er mis met begin seventies Les Pauls???

De Gibsons uit het Norlin-tijdperk hebben niet de strafste reputatie, maar er zitten verduiveld goeie gitaren tussen.

800 vind ik te veel, omdat ze een neckcrack gehad heeft, ze moet gerefinished worden en dat kost geld maar haalt ook de vintage-waarde naar beneden. Maar een prijs van 300 is toch ook dikke bullshit hoor!! Komaan jongens, dat zijn wel goeie gitaren, hé.

Persoonlijk ben ik wel te vinden voor die minihumbuckers. Hebben alle voordelen van hum-buckers, maar hebben niet dat alles overheersende van een Standard. Als je echter gaat uitfrezen omdat je écht(e) hum/burstbuckers wil, dan kan je van deze gitaar beter afblijven en ff uitkijken voor een Standard (die vind je op een goeie maandag wel eens voor 1200).

Helemaal mee eens! Er is absoluut niks mis in het algemeen met de vroege Norlins. Al die crap die je erover hoort is de reinste bull! Ik heb er toevallig 3 (en nog op veel meer gespeeld), maar ze verslaan elke post-1975 LP die ik persoonlijk gehad of geprobeerd heb met gemak. Het is een pure kwestie van stomme vooroordelen.

Als je idd fullsize humbuckers zoekt ga dan voor een standard of een classic. Maar ga deze aub noet vernielen :-(

Maar iig deze gitaar in kwestie is denk ik wel een grote gok met behoorlijk wat issues. Inderdaad een kans op een miskoop, puur omdat ie gestript is en niet per definitie omdat het een Norlin is.

BLOK182
19 december 2005, 16:40
Hmm, zo te zien zit der toch nog wel wat werk en, en heb ff met die gast gemaild, hij wil der idd de hoofdprijs voor hebben. Kennelijk ziet hij die gitaar als "ff verven en dan issie als nieuw". Denk dat ik deze toch maar laat schieten, vooral omdat hij uberhaupt niet te proberen is. Dan toch maar kijken voor een leuke tweedehands classic, das ook nog wel te schokken :) [/i]

glacius
19 december 2005, 17:16
lijkt me een leuk project ..

spuiterij nodig Arjan ?