PDA

View Full Version : Welk element (alweer, ja, alweer)



B_FORCE
5 oktober 2002, 15:22
Ik heb een tijdje geleden ook al dit gevraagt, maar ik heb nooit echt goed antwoord gekregen.

Ik heb dus een epiphone sg, ik wil hier de elementen van vervangen (zingen te snel rond, en ik vind ze niet zo mooit klinken).
Er werd toen gezegd om EMG's te nemen, alleen die zijn actief (moet ik gelijk 2 elementen kopen + gitaar helemaal laten ombouwen)

IK vroeg later of er nog een alternatief passief element was, hier heb ik nooit antwoord op gekregen.

Nu zit ik met mijn handen in mijn haar, want ik wil nieuwe elementen, maar ik zie door al die elemten niet meer wat ik moet nemen, en wat goeie elementen zijn.

IK speel; metal/grunge/rock (ik wil ook wel clean kunnen)

ps.
Dus ik wil alleen passieve elementen...

Anders Destium
5 oktober 2002, 15:58
Goede keuzes zijn of Gibsonelementen, of als je het echt gelijk goed wilt doen Seymour Duncans...

B_FORCE
5 oktober 2002, 19:36
Op 2002-10-05 15:58, schreef Anders Destium:
Goede keuzes zijn of Gibsonelementen, of als je het echt gelijk goed wilt doen Seymour Duncans...

Jaaa, maar welek srymour duncan/dimarzio etc... van 1 merk heb je al gauw iets van 100 verschillende soorten, die allemaal anders klinken...

Noctiis
5 oktober 2002, 19:46
seymour duncan Invader, scheurt als een beest

B_FORCE
5 oktober 2002, 19:53
Op 2002-10-05 19:46, schreef Noctiis:
seymour duncan Invader, scheurt als een beest

ik hoorde weer van adere mensen iets heel anders,
ik zoek eigenlijk een alternatief voor emgs, maar dan passief.

Lacrymosa
5 oktober 2002, 19:53
Paf pro

Ic3gl0vE
5 oktober 2002, 19:57
maar EMG's klinken clean toch niet zo?

Anders Destium
5 oktober 2002, 21:07
Nee en je zit met batterijen. Seymour Duncan SD85 worden vaak flink gewaardeerd dacht ik bij les pauls

FragDaddy
5 oktober 2002, 22:48
Nee en je zit met batterijen


je doet 2000 uur met 1 batterij.

B_FORCE
6 oktober 2002, 00:56
maar wat ik dus wil weten is een element dat net zo klinkt als emg (of bijna netzo), maar passief is (en natuurlijk ook nog wel clean kan)

Anders Destium
6 oktober 2002, 01:00
Probeer eens DiMarzio Tone Zones...
Die zijn voor passieve elementen ZO aanwezig dat veel mensen het vervelend vinden worden :wink:
Ik heb ze zelf ook :grin:

Jay Cal
6 oktober 2002, 01:08
EMG's klinken prachtig clean (de 85, 60 en 89 in ieder geval wel). En die batterij kan je overal kwijt. Niet dat je nu voor EMG moet kiezen... Mijn punt is echter dat EMG elementen echt niet alleen maar voor de metalgitarist zijn gemaakt. Dat ze geen goed clean geluid kunnen produceren (behalve de 81) is naar mijn beleving niet correct. Natuurlijk blijft de beslissing aan jezelf en daarom zou ik willen adviseren om diverse elementen te testen. EMG kan je testen in de signature modellen van ESP. Duncans en dimarzio's kan je in verschillende winkels testen met behulp van een zgn. element-testgitaar (bv. bij Musik Produktiv).
Suc6

Gianno

sebass
6 oktober 2002, 04:25
Laat je adviseren in een speciaalzaak. Bijvoorbeeld peer dellen in den haag. Mijn keus is uitgegaan naar de '59 en de JB lekker universeel. Zowel scheuren als warm clean. Maarja het is erg persoongebonden. In ieder geval zal je gitaar er beter door gaan klinken. Check nog even wat oude posts over dimarzio en seymour duncan. Ik heb al heel vaak dingen hierover gezegd.

B_FORCE
6 oktober 2002, 15:28
Op 2002-10-06 01:08, schreef Jay Cal:
EMG's klinken prachtig clean (de 85, 60 en 89 in ieder geval wel). En die batterij kan je overal kwijt. Niet dat je nu voor EMG moet kiezen... Mijn punt is echter dat EMG elementen echt niet alleen maar voor de metalgitarist zijn gemaakt. Dat ze geen goed clean geluid kunnen produceren (behalve de 81) is naar mijn beleving niet correct. Natuurlijk blijft de beslissing aan jezelf en daarom zou ik willen adviseren om diverse elementen te testen. EMG kan je testen in de signature modellen van ESP. Duncans en dimarzio's kan je in verschillende winkels testen met behulp van een zgn. element-testgitaar (bv. bij Musik Produktiv).
Suc6

Gianno

Zal best, maar wat dus mijn vraag is, is een alternatief voor emg's...

Anders Destium
6 oktober 2002, 17:54
Dimarzio Tone Zone's komen denk ik het meest in de buurt, enige minpuntje is dat ze alles registreren (fouten worden breeeeed uitgemeten...), maar dat doen EMG's ook :smile:

Jay Cal
6 oktober 2002, 19:10
Goede passieve combinaties:
Dimarzio Tone Zone voor de brugpositie en een air norton voor de neck. Seymour Duncan Jeff Beck voor de brug en een Jazz in de halsposiie doen ook wonderen.

B_FORCE
6 oktober 2002, 19:40
Op 2002-10-06 19:10, schreef Jay Cal:
Goede passieve combinaties:
Dimarzio Tone Zone voor de brugpositie en een air norton voor de neck. Seymour Duncan Jeff Beck voor de brug en een Jazz in de halsposiie doen ook wonderen.


Zijn dez goed voor metal (en dan bedoel ik metallica (trash metal gloof ik) en ook wat oudere muziek (led zeppelin rulez....)