PDA

View Full Version : Vox AC30 TB/6 reissue VS AC30 CC2



ieme
18 december 2005, 21:23
Voordelen TB6
Greenback speakers, oude vertrouwde vox

Voordelen CC2
Fx loop, mastervolume

Nadelen TB6
Geen mastervolume

Nadelen CC2
Koreaans, mindere kwaliteit?

Graag jou mening!

robert-gitarist
18 december 2005, 21:28
Als er geen mastervolume opzit, kun je zelf een mastervolume toch opzetten? Bedoel je hebt dan wel het oude betrouwde Vox..
Zie vaak dat mensen zelf een mastervolume ergens op maken..kan ook met een Vox lijkt mij?

Maar de vraag die je je zelf kunt stellen is welke je zelf beter vind klinken?

ieme
18 december 2005, 21:31
Maar de vraag die je je zelf kunt stellen is welke je zelf beter vind klinken?

ik weet niet, graag wie er verstand van heeft, en ze naast elkaar gehad heeft, even zijn mening....

robert-gitarist
18 december 2005, 21:38
Nja ik heb ze nog nooit naast mekaar gehad(Vox is zowiezo mijn ding gewoon niet).Ik zou denk ik gaar voor de TB6.Bedoel die mastervolume kun je zelf erop zetten...

guitartub
18 december 2005, 21:40
Maar de vraag die je je zelf kunt stellen is welke je zelf beter vind klinken?

Lijkt mij dat het daar toch om draait. En dan denk ik dat de Greenbacks het winnen van de speakerconfigs in de nieuwe CC serie. maar indien je de mogelijkheid hebt, zet de verschillende amps naast elkaar en laat je oren het werk doen. Je praat per slot van rekening over giga prijsverschillen.

ieme
18 december 2005, 21:42
Je praat per slot van rekening over giga prijsverschillen.

2dehands tb6 is even duur als een nieuwe cc2

Mitch
18 december 2005, 22:05
Klok ? Klepel ? :-?

De huidige CC lijn wordt in China gemaakt, niet in Korea. Hoe dat qua betrouwbaarheid uitvalt weet nog niemand, maar feit is wel dat een aantal zaken qua constructie in iender geval beter voor elkaar is. Eindbuizen met hun voetjes op een apart chassis i.p.v. op de grote printplaat is één van de belangrijkste verschillen.
Zeker bij onze verre westerburen zijn er nogal wat voorordelen over de Chinese makelij, maar om nou te zeggen dat de Made in Britain Korg-reissue's zo betrouwbaar waren > ahum< Lennart moest daar helaas voor hem duidelijkheid in brengen tijdens de laatste amp-meeting :(

De greenbacks werden en worden niet vaak geroemd bij de Korg reissues, maar nu is het ineens een voordeel t.o.v. de Wharfdales die in de goedkope 2x12 worden gebruikt. Als er nog een derde generatie Vox komt worden dus straks die Wharfdales weer beter geworden dan 'wat ze er nu in stoppen' :D

Belangrijkste voordeel is denk ik vooral dat je de twee kanalen kan mengen. Loop is uiteraard ook prettig. Tja, 't is dat ze ze later uitkwamen dan ik had gehoopt dit jaar (ik had inmiddels mijn Clubster al gekocht) maar anders was het een serieuze kanshebber geweest voor me !

ieme
18 december 2005, 22:17
bedankt voor je bijdrage seymour

vulvasonic
19 december 2005, 00:55
Ook Koch laat z'n kasten in China bouwen en daar hoor je niemand over klagen.

Ik heb niet de TB6, maar ik heb WEL een echte ouwe Vox in een goede staat, met zeer gewilde speakers en een tone om van te smullen. Ik heb echter OOK nog een AC30CC2. En het is heel simpel; De CC2 is veelzijdiger en de tone is evenals de kwaliteit gelijkwaardig.

De sound 1 op 1 te vergelijken is lastig en misschien dat de echte purist het verschil duidelijk hoort. Voor mij zijn de verschillen echter zeer marginaal. Bovendien valt het me op dat ik, gebruik makend van de nieuwe opties van de CC2, in veel gevallen zelfs de voorkeur geef aan deze goedkope Chinees.

Negative K3 fan
19 december 2005, 11:44
hmm ik wist niet dat er in die custom calssics andere speakers zaten.

maarja tja, ik heb nog steeds een tb/6 in de verkoop :)

een master volume inbouwen (zowel een conventionele als een 'PPIMV') is goed te doen in een ac30, je moet dan wel ff kijken waar je de potmeter dan wilt hebben.

Negative K3 fan
19 december 2005, 11:45
hmm ik wist niet dat er in die custom calssics andere speakers zaten.

maarja tja, ik heb nog steeds een tb/6 in de verkoop :)

een master volume inbouwen (zowel een conventionele als een 'PPIMV') is goed te doen in een ac30, je moet dan wel ff kijken waar je de potmeter dan wilt hebben.

charlie45
19 december 2005, 12:20
ik heb van het weekend zowel 2x12 als 1x12 ac30/cc getest, heb zelf een tb/6.

volgens mij zijn ze qua constructie beter en qua sound gelijkwaardig.

robzilla
19 december 2005, 14:25
Die AC15 CC lijkt me ook wel wat :)

hoofd
19 december 2005, 14:38
Die AC15 CC lijkt me ook wel wat :)

Mij ook, ik zou 'm wel 's flink willen uitproberen, qua specs lijkt ie me goed geschikt voor mij.

edit: Die is er trouwens, net als de AC30CC ook in 2 versies, met 2 verschillende speakers, Wharfedale of Alnico Blue, is die alnico blue het prijsverschil waard?

Swampash
19 december 2005, 15:43
Ik heb gelezen dat de Wharfedale speakers zijn ontworpen door hetzelfde team als de Celestion vintage 30 speaker.
Ik heb ook alleen maar zeer goede berichten gehoord over de Wharfedale speakers.

Orpheo
19 december 2005, 15:45
ik heb een ouwe en een nieuwe cc vox ac30 naast elkaar getest, tijdje terug, en de verschillen waren, zoals vulvaS al zei; marginaal. echt peanuts. ik zou voor de cc gaan, vanwege de nieuwe features, en toch de redelijk pure tone.

vidar
21 december 2005, 18:20
ik denk dat de ac30 cc2 met alnico's zich toch behoorlijk zal kunnen meten met die greenbacks, is dat niet ook de meeste geroemde uitgave van de originele AC30?

Scali
21 december 2005, 18:29
Alnico Blue is DE Vox-speaker... Greenback niet, en Wharfedale al helemaal niet, natuurlijk.
Alnico Blue is een heel belangrijk ingredient van de klassieke AC30-klank.

ruezzz
22 december 2005, 02:02
Ik heb een nieuwe met Blue Alnico's.
Heb em toen ik em gekocht heb naast een ouwe ('62) gehoord.
Hoewel een ouwe natuurlijk een goede investering is, heb ik toch voor de nieuwe gekozen (de ouwe was 1000 euro duurder) - de nieuwe vond ik frisser - minder muf klinken.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik ze niet KEIHARD heb gehoord destijds, maar mijn voorkeur ging - ook vanwege de nieuwe features en de klank - duidelijk uit naar de nieuwe. En ik ben er nog steeds zeer blij mee.

Amp met karakter...

Globetrotter
16 januari 2006, 23:53
Hoi!

Ik wil der ook wel een, een CC dan... voor mij hoeven der precies toch niet direct van die dure Alnico speakers in, voor dat prijsverschil koop ik liever iets anders. Tis nou niet dat Greenbacks pokkeslecht zijn hé...? Staat trouwens een review van in de Meet Music Magazine van november of december denkik. Meer info, pictures enz. op www.meetmusic.com.
Cheers,

Bart

Negative K3 fan
17 januari 2006, 15:32
Hoi!

Ik wil der ook wel een, een CC dan... voor mij hoeven der precies toch niet direct van die dure Alnico speakers in, voor dat prijsverschil koop ik liever iets anders. Tis nou niet dat Greenbacks pokkeslecht zijn hé...?

absoluut niet. Anekdote: de beste man van wie ik mijn vox ac30/6 heb bemachtigd was een naar nederland verhuisde engelsman van in de 50 die zn hele leven lang ac30s heeft gespeeld (alle soorten en maten) en hij prefereerde greenbacks vanwege de bite en agressiviteit ervan (kan ik me trouwens prima voorstellen als greenback fan van het eerste uur, heb er momenteel 6 :D)

Scali
17 januari 2006, 16:31
Even voor de duidelijkheid, een AC30CC heeft Wharfedales of Alnico Blue, maar geen Greenbacks, die vind je alleen in 'gewone' AC30s (maar niet allemaal dus, want ook de Blue werd veel gebruikt, en dat is eigenlijk meer DE AC30-speaker).

Globetrotter
17 januari 2006, 17:01
Hoi!

Heb dat intussen precies ook ergens gelezen... In de meet music word der geen melding gemaakt van Greenbacks... Mensenlief, zit al weer volledig te gassen op deze amp en heb mijn vorige GAS attack nog niet bij elkaar gespaard (Trilogy). Klote...
Cheers,

Bart