PDA

View Full Version : Fender Deluxe 85



Vlekkie
18 december 2005, 20:40
Kent iemand deze versterker?
Tis een versterker van 85 watt, met ook een speciale dubbele input, waarbij je je cleane soudn hoort en met je 2e volume knop je dirty kanaal harder kunt maken.

Heeft iemand ervaring met deze amp? Hij wordt niet meer gemaakt volgens mij, en ik moet er 250 euro voor betalen.

Dit is hem, alleen is degene die ik ga kopen in een uitstekende staat niet zoals deze

http://img241.imageshack.us/img241/243/fenderdeluxe850dv.jpg

Vast bedankt

Mr.Bluesbreaker
18 december 2005, 22:26
Ik heb er eentje in de oefenruimte staan. Ik probeer het kort te houden deze keer. :D

Je hebt channel switching mode en parallel channel mode dacht ik. in ieder geval vind ik het paralelle idee compleet nutteloos voor de dingen die ik doe. Als ik clean wil spelen, wil ik clean en met overdrive dito.
Maargoed, hoe klinkt het. Clean heel okee, reverb op het dingetje waar ik op speel is helaas kapot, maar toen ie nog werkte was ie niet echt bruikbaar. Alleen bij hele subtiele instellingen, het verzuipt wat te snel.
Ik merk wel vaker dat dit een zwak puntje is, let er even op.

Het overdrive kanaal vind ik voor het stevige werk to-taal niet bruikbaar. In een bandsituatie komt het echt niet door de mix heen. Lekker bluesen met een randje kan nog wel, maar dan houd het snel op. Ik pak er een pedaaltje bij, jeckl&hyde van visual sound. Pakt ie prima op, laatst nog een gescoopte metal sound uit gehaald. (voor een transistor fender best overtuigend) Vraag equalizer maar :-D :-D

Kortom, ze kosten bijna niks meer, maar je moet er niet heel veel van verwachten. Clean en subtiele overdrives kan ie best mee uit de voeten. Lekkere zware vervorming: laten staan! Kijk dan voor een leuke Valvestate van Marshall, kost hetzelfde maar scheurt een pak beter.
250 euro is wel ok, maar 200 is beter als je een echte Nederlander bent :wink:

Vlekkie
19 december 2005, 16:15
Ja naja het is juist dat randje wat ik er uit wil halen.
Effecten als distortion of chorus haal ik wel uit een pedaaltje.

Het is deze in vergelijking met een 30 watt van vox, of een 30 watt van marshall..

Welke zal ik doen. (ook aangezien ze geloof ik niet meer gemaakt worden, en dus wat als hij kapot is, want er komen maar 3 maanden garantie bij..)

Vlekkie
19 december 2005, 16:16
Ja naja het is juist dat randje wat ik er uit wil halen.
Effecten als distortion of chorus haal ik wel uit een pedaaltje.

Het is deze in vergelijking met een 30 watt van vox, of een 30 watt van marshall..

Welke zal ik doen. (ook aangezien ze geloof ik niet meer gemaakt worden, en dus wat als hij kapot is, want er komen maar 3 maanden garantie bij..)

Mr.Bluesbreaker
19 december 2005, 18:06
Als je wilt vergelijken moet je iets specifieker zijn met marshall en vox vergelijken. Pin je al helemaal niet vast op "30 watt".

Een 30 watt Vox? Dan denk ik meteen aan een AC30. Die lacht die Fender 85 vierkant uit. Maar dit zal waarschijnlijk niet het type zijn die je bedoelt. (valvetronics wellicht?)

Welke Marshall? Welke Vox? Als je de types weet kun je pas een goed vergelijk maken. Ook niet onbelangrijk is wel overdrive pedaal je hebt. Met een Ds-1 kan ik je vertellen dat je er met een single coil setup nog niet echt een lekker dikke strakke overdrive uit gaat halen.

En hoe zit het met de garantie? 3 maanden op een bak van (15?) jaar oud, leg dat eens uit? Staat ie niet gewoon op marktplaats maar bij een muziekzaak ofzo?

Tupelo
19 december 2005, 18:58
Ik vind het toch wel prettige versterkers hoor, hoor ze liever dan Valvestates omdat ze clean aardig klinken. Drive vind ik reuze meevallen, best wat mee te beginnen. (bij dezen mijn bescheiden niets bijdragende reactie)

Harry
19 december 2005, 20:52
ik heb er ook eentje gehad. Vond het ding overstuurd best lekker klinken voor een transistorversterker, zeker beter dan een valvestate.

Dude
19 december 2005, 20:57
de gitarist uit mijn bandje heeft dr een en ik probeer hem al 2 jaar een andere aan te praten haha

Ash ketchum
19 december 2005, 21:25
Fijne amps, ik kan er goed mee omgaan. Als je kanaal 1 en 2 paralel gebruikt en de volume goed afstelt krijg je een lekkere warme sound die een beetje buizen aan doet (ik heb de mijne vergeleken met een Fender Pro Junior). OK, echt buizen zal het nooit klinken maar voor een transistorbak vindt ik het wel goed. De reverb vindt ik persoonlijk zeer lekker, zo'n ouderwetse veren-reverb ipv een digitale.
Ze hebben overigens wel veel bas. ik draai de mijne nooit verder dan 3,5.
Owja, ze gaan ook tering hard als 'ie het goed doet, als je beide volumes op 5 zet kan zowieso een paar stokken van de drummer verwachten :razz: