PDA

View Full Version : nieuwe gitaar kopen



rutger0
18 december 2005, 18:27
hallo,

ik heb nu een yamaha pacifica 112M, en ik ben van plan een nieuwe jackson rr3 te kopen... nu heb ik twee vragen

* een yamaha pacifica 112m koop je volgens mij nieuw voor rond de 250 euro, een jackson rond de 600-700 euro.
is de jackson een goede vooruitgang, of blijf je in de zelfde kwaliteit zitten?

* ik speel vaak in d, en af en toe naar drop c ...is dit met de tremolo die op de jackson zit een probleem, of kan je makkelijk van stemming veranderen zonder gedoe en verlengstukjes?

alle ingevingen van andre gitaren zijn welkom, ik speel voornamelijk metal, en een beetje rock.

Orpheo
18 december 2005, 18:46
de RR3 is bij uitstek geschikt voor rock en metal. hij is imo ook veel beter dan de pacifica 112. drop x spelen is met een trem altijd klote om te doen, tenzij je op een stemming blijft.

beetje kort, maar wel simpel en helder. vragen nog? :D

sir_oinksalot
18 december 2005, 19:11
met een jackson zit je natuurlijk nooit fout ;)
maar vaak naar een andere tuning gaan zul je toch niet moeten doen met een floyd rose systeem

rutger0
18 december 2005, 19:48
er zit een JT580 LP Double Locking 2-Point Tremolo op.... geen floyd rose dus.... is dit ook zo'n zwevende? en hoe ga je met zo'n tremolo naar drop x?

robert-gitarist
18 december 2005, 20:14
de RR3 is bij uitstek geschikt voor rock en metal. hij is imo ook veel beter dan de pacifica 112. drop x spelen is met een trem altijd klote om te doen, tenzij je op een stemming blijft.

beetje kort, maar wel simpel en helder. vragen nog? :D

+1

Maare als je zwevende tremelo hebt,gewoon vast zetten die hap.
Van de 3 Jackson's die ik heb hebben er 2 een Floyd Rose en een gewone tremelo.1floyd heb ik vast gezet(want ander gebruik ik voor solo's enzo) en die gewone tremelo ook.Die jackson met die floyd rose die vast staat,staat en Drop C gestemd,maar stem hem ook nog wel eens na drop B toe,en dat gaat zonder problemen.

Riffcrusher
18 december 2005, 20:52
Yep, stemmen wordt een probleem bij een Floyd. Maar Jackson is een vooruitgang ! (Hehe...)

olaf reijnders
20 december 2005, 16:55
nooit rechtshandig aanleren als je linkshandig bent, alleen omdat de keuze dan groter is, dat is het slechtste advies wat ik ooit gehoord heb, omdat je na verloop van tijd gewoon blijft steken op een niveau en HEEL erg moeilijk verder kunt....

Helemaal mee eens. Luister niet naar de "speel rechtshandig" lobbyisten.

Wat een kutforum! Zit al uren te pogen deze post te posten. :-(

olaf reijnders
20 december 2005, 16:56
nooit rechtshandig aanleren als je linkshandig bent, alleen omdat de keuze dan groter is, dat is het slechtste advies wat ik ooit gehoord heb, omdat je na verloop van tijd gewoon blijft steken op een niveau en HEEL erg moeilijk verder kunt....

Helemaal mee eens. Luister niet naar de "speel rechtshandig" lobbyisten.

Wat een kutforum! Zit al uren te pogen deze post te posten. :-(

AlterEgo
20 december 2005, 22:26
*kuch* Billy Corgan is links en speelt rechts. En hij is goed.

rutger0
28 december 2005, 15:06
maar als ik in een d stemming naar drop c wil..... moet ik dan zo'n verlengstukje erop doen? zo ja.. hoe?:S en watvoor?

N.i.c
28 december 2005, 16:09
ff offtopic maar wat is een tremolo ? :-?

Orpheo
28 december 2005, 17:38
ff offtopic maar wat is een tremolo ? :-?

uhm....



tja.....



goeie vraag....

ja, wat is dat?














www.google.nl !!!

ff google-en kan geen kwaad hoor. een tremolo is van origine een effect, en de " beweegbare " brug van leo fender kreeg die naam, omdat het effect van Fender (vibrato, eigenlijk tremolo dus) te simuleren was met die brug.

later werd dat ding doorontwikkeld, en daarom kennen we dat ding is een paar vormen. deze:

kahler
floyd rose (meerdere varianten)
fulcrum fender (2 point)
vintage fender (6 point)
Ibanez Edge (en varianten)
Ibanez ZR (wellicht de beste trem van dit moment)

de bigsby en stetsbar zijn ook trems, maar horen niet in deze familie thuis.

en voortaan ff googlen :evil:

Orpheo
28 december 2005, 17:39
ff offtopic maar wat is een tremolo ? :-?

uhm....



tja.....



goeie vraag....

ja, wat is dat?














www.google.nl !!!

ff google-en kan geen kwaad hoor. een tremolo is van origine een effect, en de " beweegbare " brug van leo fender kreeg die naam, omdat het effect van Fender (vibrato, eigenlijk tremolo dus) te simuleren was met die brug.

later werd dat ding doorontwikkeld, en daarom kennen we dat ding is een paar vormen. deze:

kahler
floyd rose (meerdere varianten)
fulcrum fender (2 point)
vintage fender (6 point)
Ibanez Edge (en varianten)
Ibanez ZR (wellicht de beste trem van dit moment)

de bigsby en stetsbar zijn ook trems, maar horen niet in deze familie thuis.

en voortaan ff googlen :evil:

Utreg
28 december 2005, 18:10
voortaan ff één post posten... :roll: