PDA

View Full Version : OD100 combo of een CAE3+ preamp



tnijland
18 december 2005, 17:35
Ik zag een coole OD-100 4x10" combo staan op gitaarmarkt. Nou ben ik benieuwd of het slimmer is om toch maar verder te zoeken naar de CAE3+ preamp binnen mijn rack systeem of om helemaal te gaan voor deze wel steengoede combo.....

Nocki
18 december 2005, 20:10
een antwoord geven kan ik alleen vauit mijn egen oogpunt en dat is dat ik zelf helemaal gek van van racks en een combo wel goed vind klinken maar ik alleen maar blij ben als ik alles kan doen zoals ik wil dan dat is vaak een rack! ik zou gaan voor die preamp wat een geweldig ding is!

Nocki

Lock en Load
18 december 2005, 20:23
Er staat toch ook een CAE 3+ SE (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=50563) op gitaarmarkt?

En zelfs een Axess CFX-4 (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=52734). Koop je van Axess (www.axess-electronics.com) ook een CAE 3+ custom kabeltje en je kan het ook nog eens MIDI schakelen.

El Bastardo
18 december 2005, 21:49
Er staat toch ook een CAE 3+ SE (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=50563) op gitaarmarkt?

En zelfs een Axess CFX-4 (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=52734). Koop je van Axess (www.axess-electronics.com) ook een CAE 3+ custom kabeltje en je kan het ook nog eens MIDI schakelen.

als jij een gewone jack-jack kabel bij axess wil kopen? be my guest..

Lock en Load
18 december 2005, 22:09
Er staat toch ook een CAE 3+ SE (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=50563) op gitaarmarkt?

En zelfs een Axess CFX-4 (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=52734). Koop je van Axess (www.axess-electronics.com) ook een CAE 3+ custom kabeltje en je kan het ook nog eens MIDI schakelen.

als jij een gewone jack-jack kabel bij axess wil kopen? be my guest..

Check de prijslijst (http://www.axess-electronics.com/_t_pl.htm) eens op de Axess site. Daar zie je dat ze voor $30 een custom kabeltje verkopen om je CAE 3+SE te schakelen. ($10 extra als je er GEEN CFX-4 bij koopt).

http://www.axess-electronics.com/images/p_cfx4.jpg

In het midden is een uitgang met de naam: "Custom". Jah, je kan ook gewoon normale jack-jack kabels gebruiken. Whatever you cup of tea may be.

ieme
18 december 2005, 22:19
die combo is van een vriend van mij, is een hele vette amp! inc flightcase trouwens en dat het de oude van landau is is ook wel grappig natuurlijk.

El Bastardo
18 december 2005, 22:27
Check de prijslijst (http://www.axess-electronics.com/_t_pl.htm) eens op de Axess site. Daar zie je dat ze voor $30 een custom kabeltje verkopen om je CAE 3+SE te schakelen. ($10 extra als je er GEEN CFX-4 bij koopt).

In het midden is een uitgang met de naam: "Custom". Jah, je kan ook gewoon normale jack-jack kabels gebruiken. Whatever you cup of tea may be.

En die special cable split weer van de custom output op de cfx4 naar losse jacks voor de CAE. Lekker zinvol. Zeker voor $30.

tnijland
18 december 2005, 22:49
Ik heb de CAE3+ wel een keertje geprobeerd en vond deze persoonlijk beter klinken dan de CAE3+ SE. Ongelofelijke mooie clean sound en een machtig strakke crunch sound 8-) De distortion was in het algemeen 9op alle 3 kanalen) wel wat rafeliger als mijn geliefde Ernst Flieck Rover preamp. Het gekke is dat ik een beetje ben uitgekeken op de hi-gain sound (t'zal de leeftijd we zijn :-D )

Toch ziet die combo ook wel mooi uit en als Landeau erover speelt moet het toch wel wat goeds zijn nietwaar :???: 4x10"is ook mooi alleen is het weer geen stereo....

tnijland
18 december 2005, 22:51
Ik heb de CAE3+ wel een keertje geprobeerd en vond deze persoonlijk beter klinken dan de CAE3+ SE. Ongelofelijke mooie clean sound en een machtig strakke crunch sound 8-) De distortion was in het algemeen 9op alle 3 kanalen) wel wat rafeliger als mijn geliefde Ernst Flieck Rover preamp. Het gekke is dat ik een beetje ben uitgekeken op de hi-gain sound (t'zal de leeftijd we zijn :-D )

Toch ziet die combo ook wel mooi uit en als Landeau erover speelt moet het toch wel wat goeds zijn nietwaar :???: 4x10"is ook mooi alleen is het weer geen stereo....

tnijland
18 december 2005, 22:52
Ik heb de CAE3+ wel een keertje geprobeerd en vond deze persoonlijk beter klinken dan de CAE3+ SE. Ongelofelijke mooie clean sound en een machtig strakke crunch sound 8-) De distortion was in het algemeen (op alle 3 kanalen) wel wat rafeliger als mijn geliefde Ernst Flieck Rover preamp. Het gekke is dat ik een beetje ben uitgekeken op de hi-gain sound (t'zal de leeftijd wel zijn :-D )

Toch ziet die combo ook wel mooi uit en als Landeau erover speelt moet het toch wel wat goeds zijn nietwaar :???: 4x10"is ook mooi alleen is het weer geen stereo....

robzilla
18 december 2005, 22:52
Er zit toch al een kabel bij die CFX4, dat staat in de ad..

tnijland
18 december 2005, 22:55
Ik heb de CAE3+ wel een keertje geprobeerd en vond deze persoonlijk beter klinken dan de CAE3+ SE. Ongelofelijke mooie clean sound en een machtig strakke crunch sound. De distortion was in het algemeen (op alle 3 kanalen) wel wat rafeliger als mijn geliefde Ernst Flieck Rover preamp. Het gekke is dat ik een beetje ben uitgekeken op de hi-gain sound (t'zal de leeftijd wel zijn...)

Toch ziet die combo ook wel mooi uit en als Landeau erover speelt moet het toch wel wat goeds zijn nietwaar. Een 4x10" combo is ook mooi alleen is het weer geen stereo....

tnijland
18 december 2005, 22:56
Ik heb de CAE3+ wel een keertje geprobeerd en vond deze persoonlijk beter klinken dan de CAE3+ SE. Ongelofelijke mooie clean sound en een machtig strakke crunch sound. De distortion was in het algemeen (op alle 3 kanalen) wel wat rafeliger als mijn geliefde Ernst Flieck Rover preamp. Het gekke is dat ik een beetje ben uitgekeken op de hi-gain sound (t'zal de leeftijd wel zijn...)

Toch ziet die combo ook wel mooi uit en als Landeau erover speelt moet het toch wel wat goeds zijn nietwaar. Een 4x10" combo is ook mooi alleen is het weer geen stereo....

tnijland
18 december 2005, 22:57
Ik heb de CAE3+ wel een keertje geprobeerd en vond deze persoonlijk beter klinken dan de CAE3+ SE. Ongelofelijke mooie clean sound en een machtig strakke crunch sound. De distortion was in het algemeen (op alle 3 kanalen) wel wat rafeliger als mijn geliefde Ernst Flieck Rover preamp. Het gekke is dat ik een beetje ben uitgekeken op de hi-gain sound (t'zal de leeftijd wel zijn...)

Toch ziet die combo ook wel mooi uit en als Landeau erover speelt moet het toch wel wat goeds zijn nietwaar. Een 4x10" combo is ook mooi alleen is het weer geen stereo....

srv-man
18 december 2005, 23:14
Check de prijslijst (http://www.axess-electronics.com/_t_pl.htm) eens op de Axess site. Daar zie je dat ze voor $30 een custom kabeltje verkopen om je CAE 3+SE te schakelen. ($10 extra als je er GEEN CFX-4 bij koopt).

In het midden is een uitgang met de naam: "Custom". Jah, je kan ook gewoon normale jack-jack kabels gebruiken. Whatever you cup of tea may be.

En die special cable split weer van de custom output op de cfx4 naar losse jacks voor de CAE. Lekker zinvol. Zeker voor $30.

Het is een verloop van een 7-polige DIN (CFX4) naar een 5 polige XLR. Voor $ 30 kun je die zelf ook wel (laten) maken, maar Mario moet natuurlijk ook leven. :wink:

Vwb de topicstarter: gitaristen als Landau zullen op een Fender twin net zo goed klinken. Recentelijk heb ik de combi CAE3+/Mesa 295 tegen een OD100 aangehouden en dan klinkt de OD100 toch wel erg lekker, maar let wel, het ging me vooral om de high gain.
Een CAE3+/295 ligt overigens wel in een heel wat lagere prijsklasse.

morris
18 december 2005, 23:19
Check de prijslijst (http://www.axess-electronics.com/_t_pl.htm) eens op de Axess site. Daar zie je dat ze voor $30 een custom kabeltje verkopen om je CAE 3+SE te schakelen. ($10 extra als je er GEEN CFX-4 bij koopt).

In het midden is een uitgang met de naam: "Custom". Jah, je kan ook gewoon normale jack-jack kabels gebruiken. Whatever you cup of tea may be.

En die special cable split weer van de custom output op de cfx4 naar losse jacks voor de CAE. Lekker zinvol. Zeker voor $30.

Hoezo? Op de CAE zit ook een din ingang. Of begrijp ik het verkeerd?

Morris

srv-man
18 december 2005, 23:21
Nee, Leon begrijpt het verkeerd :wink: Maar $ 30 blijft een hoog geld voor zo'n @#%@#$ kabeltje.

Rectifier
19 december 2005, 01:55
Ik heb de CAE3+ wel een keertje geprobeerd en vond deze persoonlijk beter klinken dan de CAE3+ SE. Ongelofelijke mooie clean sound en een machtig strakke crunch sound. De distortion was in het algemeen (op alle 3 kanalen) wel wat rafeliger als mijn geliefde Ernst Flieck Rover preamp. Het gekke is dat ik een beetje ben uitgekeken op de hi-gain sound (t'zal de leeftijd wel zijn...)

Toch ziet die combo ook wel mooi uit en als Landeau erover speelt moet het toch wel wat goeds zijn nietwaar. Een 4x10" combo is ook mooi alleen is het weer geen stereo....

Zo.... jij hebt dat ding vaak gestest zeg :lol:

6x achter elkaar nog wel.

Je moet effe op Hugeracks gaan lezen. Alles wat Landau heeft gehad of bespeeld is hot. Als hij morgen met een 8x12 Kast zou gaan spelen dan is dat ook meteen het beste wat er is en wat iedereen moet hebben. :D

Rectifier
19 december 2005, 01:57
die combo is van een vriend van mij, is een hele vette amp! inc flightcase trouwens en dat het de oude van landau is is ook wel grappig natuurlijk.

Wie Russel? Oh ja, ons kent ons he in Fryslan :lol:

Maar eh, waarom doet hij hem weg? Heeft hij die Bogner XTC nie meer?

LordRiffenstein
19 december 2005, 08:01
Was persoonlijk VEEL meer gecharmeerd van de CAE pre/Brunetti Rockit combi van een niet nader te noemen Nederlandse Limburger met een blauwe footcontroller :-D dan van de 2 verschillende OD100s die ik gehoord heb. Er zat een 2-tal weken tussen de beide testen. De OD100 deed me weinig, vond het clean wel heel goed maar het gain kanaal viel me erg tegen. De CAE klonk zelfs met de transistor Rockit ERG lekker, goeie allround sounds.

ieme
19 december 2005, 11:40
die combo is van een vriend van mij, is een hele vette amp! inc flightcase trouwens en dat het de oude van landau is is ook wel grappig natuurlijk.

Wie Russel? Oh ja, ons kent ons he in Fryslan :lol:

Maar eh, waarom doet hij hem weg? Heeft hij die Bogner XTC nie meer?

Russel woont hier een straat verderop, hij heeft de xtc al 2 jaar niet meer, hij heeft nog wel een Two rock, wat er voor de od100 in plaatst komt weet ik niet, ik denk een shiva of hook.... maar misschien houd russel het ook wel bij die two rock...

Jimi Hendrix
19 december 2005, 12:48
die combo is van een vriend van mij, is een hele vette amp! inc flightcase trouwens en dat het de oude van landau is is ook wel grappig natuurlijk.

Landau vond er blijkbaar geen f*ck aan!??
Hoe verhoudt zich dat tot:


als Landeau erover speelt moet het toch wel wat goeds zijn nietwaar

??? :cool:

El Bastardo
19 december 2005, 17:22
Nee, Leon begrijpt het verkeerd :wink: Maar $ 30 blijft een hoog geld voor zo'n @#%@#$ kabeltje.

Dang... Maar ja, is ook al 2 jaar geleden sinds ik mijn 3+ heb verkocht. En ik had hem gewoon ge jack-jacked. :evil:

ieme
19 december 2005, 17:47
die combo is van een vriend van mij, is een hele vette amp! inc flightcase trouwens en dat het de oude van landau is is ook wel grappig natuurlijk.

Landau vond er blijkbaar geen f*ck aan!??
Hoe verhoudt zich dat tot:


als Landeau erover speelt moet het toch wel wat goeds zijn nietwaar

??? :cool:

nou die mannen krijgen natuurlijk voor iedere tour een nieuwe, deze is voor zn laatste europese tour gebruikt

tnijland
19 december 2005, 21:56
OK, heeft iemand die CAE3+ liggen voor een habbekrats :lol: Ik heb nu 3 preamps in mijn rack die mbv een Rocktron patchmate + midi mate toto een mooi vloekend geheel worden. En zeg nou zelf, dat hema nagellak kleurtje van de Soldano SP-77 is toch ook wel geinig :wink:[/img]

srv-man
19 december 2005, 22:11
Was persoonlijk VEEL meer gecharmeerd van de CAE pre/Brunetti Rockit combi van een niet nader te noemen Nederlandse Limburger met een blauwe footcontroller :-D dan van de 2 verschillende OD100s die ik gehoord heb. Er zat een 2-tal weken tussen de beide testen. De OD100 deed me weinig, vond het clean wel heel goed maar het gain kanaal viel me erg tegen. De CAE klonk zelfs met de transistor Rockit ERG lekker, goeie allround sounds.

Wat viel je precies tegen aan het gain kanaal? Ik heb zelf de OD100 SH/SE naast de CAE/VHT en CAE/295 combi gehad en de OD100 had aanzienlijk meer punch.
Verder heb ik zo'n beetje iedere poweramp (behalve de Rockit en de VHT 2150 of Classic :cry: ) er achter gehad, maar de OD100 klonk lekkerder in mijn oren. Kom me niet gelijk aan met Suhr mods, want m'n CAE3+ hield zich uitstekende staande naast een gemodde CAE3+.

srv-man
19 december 2005, 22:13
Nee, Leon begrijpt het verkeerd :wink: Maar $ 30 blijft een hoog geld voor zo'n @#%@#$ kabeltje.

Dang... Maar ja, is ook al 2 jaar geleden sinds ik mijn 3+ heb verkocht. En ik had hem gewoon ge jack-jacked. :evil:

No sweat man, die knipoog stond er niet voor niets bij. :razz:

morris
19 december 2005, 22:54
Was persoonlijk VEEL meer gecharmeerd van de CAE pre/Brunetti Rockit combi van een niet nader te noemen Nederlandse Limburger met een blauwe footcontroller :-D dan van de 2 verschillende OD100s die ik gehoord heb. Er zat een 2-tal weken tussen de beide testen. De OD100 deed me weinig, vond het clean wel heel goed maar het gain kanaal viel me erg tegen. De CAE klonk zelfs met de transistor Rockit ERG lekker, goeie allround sounds.

Wat viel je precies tegen aan het gain kanaal? Ik heb zelf de OD100 SH/SE naast de CAE/VHT en CAE/295 combi gehad en de OD100 had aanzienlijk meer punch.
Verder heb ik zo'n beetje iedere poweramp (behalve de Rockit en de VHT 2150 of Classic :cry: ) er achter gehad, maar de OD100 klonk lekkerder in mijn oren. Kom me niet gelijk aan met Suhr mods, want m'n CAE3+ hield zich uitstekende staande naast een gemodde CAE3+.

Welke mods had die 3+ dan? En was het een SE?

Morris

srv-man
19 december 2005, 23:06
1992 3+ met blackface, x-talk, voltage en SE mod. Dus hoe noem je zoiets, eigenlijk SE toch? De oudste CAE's klinken het mooist en schijnen geen tranny mod nodig te hebben (maar dan wel de voltage mod), veel beter wordt dit dan toch niet meer :razz:

Volgens mij zit het grote verschil in de eindtrap, waarom maakt die Suhr nou niet gewoon een lekkere eindtrap?

morris
19 december 2005, 23:36
Mwoahh dat weet ik zo net nog niet. Een vriend van mij heeft de oude 3+ en dat is toch een stuk minder dynamisch. Ik vond de tranny mod wel een extreem verschil met de SE zonder. Als je ook kijkt naar de oude en de nieuwe kan ik me dat ook nog voorstellen.

Ik overigens nog een oude CAE tranny liggen. Vintage en ooit gebruikt door Bob Bradshaw en Morris. Zou ik die ook op marktplaats zetten en de hoofdprijs vragen? :D :D

Blugh! een od 100 met een 4x10 kast. Hadden ze kanaal 2 er net zo goed af kunnen laten ;-) Nee, dan die paarse custom job van JS. DAT gaat ergens over!

http://homepage.ntlworld.com/lee.delaney/pics/OD100%20Custom/Pictures%20183x.jpg

Welterusten!
Morris

LordRiffenstein
20 december 2005, 07:45
Wat viel je precies tegen aan het gain kanaal? Ik heb zelf de OD100 SH/SE naast de CAE/VHT en CAE/295 combi gehad en de OD100 had aanzienlijk meer punch.
Verder heb ik zo'n beetje iedere poweramp (behalve de Rockit en de VHT 2150 of Classic :cry: ) er achter gehad, maar de OD100 klonk lekkerder in mijn oren. Kom me niet gelijk aan met Suhr mods, want m'n CAE3+ hield zich uitstekende staande naast een gemodde CAE3+.

Heb de OD100SH/SE en een standard gehoord en vooral de SH/SE vond ik op het gain-kanaal tegenvallen. Klinkt allemaal groots en overweldigend maar de basis sound was nogal korrelig. De CAE/Brunetti heeft meer compressie en daar hou ik wel van. De std OD100 vond ik dan wel weer een stuk beter en ik vermoed dat de OD50 nog meer mijn ding is.

srv-man
20 december 2005, 21:22
Ja, het zal wel aan mij liggen, maar hoe goed ik die OD100 ook vind, ik snap de ophef over die OD100 van Cap'n Lee niet helemaal.
Iedereen krijgt geloof ik gelijk een stijve van een stuk paars tolex en een glimmende frontplaat :wink: Niemand heeft het ding gehoord en iedereen is er lyrisch over. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat JS een hele nieuwe OD100 heeft ontwikkelt voor 1 klant, dus het 3e kanaal zal wel een gemodde boost zijn.

Het ziet er geweldig geil uit hoor en zal best erg goed klinken, maar om er zo lyrisch over te worden als op HRI, daar zal ik wel te nuchter voor zijn. Ze hebben hem niet eens gehoord.
Dus zet je trafo op HRI met een paar goede kreten (Bob Bradshaw, etc.), poets hem glimmend en doe er een paarse strik om en je krijgt er een topprijs voor! :wink:

Wat betreft die gemodde CAE3+, het was een creatie van Bruno en die was er geloof ik wel goed over te spreken (time does something special :wink: ). Uiteindelijk zal het van exemplaar tot exemplaar wel verschillen.

srv-man
20 december 2005, 21:26
:wink:

srv-man
20 december 2005, 21:44
@ Yoeri: zo zie je maar dat smaken verschillen, ik vond de SH/SE helemaal te gek!

Rectifier
20 december 2005, 22:32
Het blijft toch allemaal kwestie van smaak en wat jij als referentie hebt en zoekt.
Ik vind de term 'compressie' ook zo'n ruim begrip.
Wanneer is iets gecompressed. Ik heb nog nooit een overdrive kanaal zo in elkaar zien knijpen af-fabriek als dat een compressor met een clean kanaal doet.

Als een kanaal niet dynamisch is vind ik dat iets anders dan dat het meteen gecompressed is.

morris
20 december 2005, 22:35
Ja, het zal wel aan mij liggen, maar hoe goed ik die OD100 ook vind, ik snap de ophef over die OD100 van Cap'n Lee niet helemaal.
Iedereen krijgt geloof ik gelijk een stijve van een stuk paars tolex en een glimmende frontplaat :wink: Niemand heeft het ding gehoord en iedereen is er lyrisch over. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat JS een hele nieuwe OD100 heeft ontwikkelt voor 1 klant, dus het 3e kanaal zal wel een gemodde boost zijn.
.

Ik moet inderdaad zeggen dat ik de looks van dat ding waanzinnig vind. Maar goed, blijft een kwestie van smaak. Mijn punt echter was wat minder oppervlakkig van aard, voor het geval je daar nog niet doorheen geprikt had. Ik ben het namelijk met je eens dat het geen fuck uitmaakt van wie de amp is geweest of welke kleur het ding heeft. Het was een beetje sarcastisch bedoeld. Mijn punt was dat een OD100 combo met 4x10 een heel ander beestje is dan een SE/SH head met een goede 4x12 eronder (of een al dan niet gemodde 3+ met goede poweramp). Het feit dat die gast daarvoor de hoofdprijs vraagt is begrijpelijk, doch het blijft een zeer beperkte amp (evenwel een goede maar toch) met die 10 inchers.
Voor wat betreft de OD 100, ik heb er diverse gehoord (tot in den treure) maar in alle eerlijkheid, geen enkele kon mij bewegen mijn huidige set weg te doen. Hij klinkt wellicht iets lekkerder, maar ik wil live gewoon stereo blijven spelen.
Ook da's persoonlijk uiteraard.

Morris

trouwens... blauw is toch mooier dan paars... :D

srv-man
20 december 2005, 22:43
:-D Dat had ik uiteraard helemaal begrepen Morris. Ik moest alleen even wat stoom afblazen vanwege de reacties op die paarse van Lee (hoewel die er goed uitziet).

Het maakt inderdaad geen fuck uit van wie hij geweest is en dat 4x10 combo is al een oudere versie die weer heel anders klinkt. En dat hij van Landau is geweest is alleen interessant voor de verzamelaar van Landau spullen (daar kun je dan gelijk een aardige hobby van maken, want er zijn zat ex-Landau spullen volgens mij).

Rectifier
20 december 2005, 22:47
Je moet gewoon zorgen dat mensen gaan zeggen 'wow, die amp is van SRV-man geweest'.

Wie is Landau dan.... :wink:

srv-man
20 december 2005, 22:51
:-D D'r zijn al heel veel amps die van SRV-man zijn geweest, dus dat is ook al niets exclusiefs meer.....en is die Martin Landau geen komiek?

morris
20 december 2005, 22:55
:-D Dat had ik uiteraard helemaal begrepen Morris. Ik moest alleen even wat stoom afblazen vanwege de reacties op die paarse van Lee (hoewel die er goed uitziet).

Het maakt inderdaad geen fuck uit van wie hij geweest is en dat 4x10 combo is al een oudere versie die weer heel anders klinkt. En dat hij van Landau is geweest is alleen interessant voor de verzamelaar van Landau spullen (daar kun je dan gelijk een aardige hobby van maken, want er zijn zat ex-Landau spullen volgens mij).

Hahaha lol
Landau?? Ik weet nog een leuk rackje te koop voor 12000 dollar...
http://www.davidphillipsmusic.com/Rack%205.JPG
Overigens, ik heb vorige week de CD gekregen van Dave Phillips, dat is beangstigend gewoon....
check http://www.davidphillipsmusic.com/SOUNDS%20FRAMES.htm
Die vent zit zo dicht bij de sound van Landau dat Landau zelf niet eens zou weten of hij of Dave het was.

Morris

srv-man
20 december 2005, 23:03
:-D Ja, die wilde ik ook al posten, het ultieme 80'ties rack! Dat zou me nou wel wat lijken.
De site van Dave ken ik, waanzinnige sounds.

LordRiffenstein
21 december 2005, 10:02
Ja, het zal wel aan mij liggen, maar hoe goed ik die OD100 ook vind, ik snap de ophef over die OD100 van Cap'n Lee niet helemaal.
Iedereen krijgt geloof ik gelijk een stijve van een stuk paars tolex en een glimmende frontplaat :wink: Niemand heeft het ding gehoord en iedereen is er lyrisch over. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat JS een hele nieuwe OD100 heeft ontwikkelt voor 1 klant, dus het 3e kanaal zal wel een gemodde boost zijn.

Lee is niet 'zomaar een klant' van Suhr, weet niet de hele voorgeschiedenis maar er is een reden waarom hij dit gedaan krijgt en ik denk dat kanaal 3 niet zomaar een gemodde boost is.

Stilistisch gezien vind ik die top/cab ook wel knap maar ik krijg er net zo min 'een stijve van' als de elfendertigste gitaar van Ou. Mooi spul gekocht? Lekker dan, en nou spelen met die troep gadverdamme! :cool:

LordRiffenstein
21 december 2005, 10:05
@ Yoeri: zo zie je maar dat smaken verschillen, ik vond de SH/SE helemaal te gek!

Heb je helemaal gelijk in en ik vond de Hook dan nog een stukkie beter :razz:

Jimi Hendrix
21 december 2005, 11:29
Nu we toch bezig zijn:
mijn Luke (I, paars met floyd) is gesigneerd door Luke, iemand die een hoofdprijs kan missen??

morris
21 december 2005, 18:34
Nu we toch bezig zijn:
mijn Luke (I, paars met floyd) is gesigneerd door Luke, iemand die een hoofdprijs kan missen??

mmmm PAARS??? Yummie! :D

Morris

wie is Luke btw?

Rectifier
21 december 2005, 22:49
Wie wil er nu nog een MusicMan Luke als je tegenwoordig een Suhr of Tyler kan kopen :roll:

:D

srv-man
21 december 2005, 23:00
wie is Luke btw?

Dit is Luuk, speelt ook al op Tyler..... :-D

http://home.casema.nl/kroon/Luuk%20test%20Tyler%202

Rectifier
21 december 2005, 23:03
1.Wie noemt er nu z'n zoon Luuk of Luke :-? ........ :lol:
2.Wie laat nu Luke op een Tyler spelen......

3.Morris, waar blijft jouw foto van je zoon.... Luuk.... 8-)

Mijn zoon noem ik Bogner.

Dan wordt ie door iedereen hier begeerd.

Jimi Hendrix
22 december 2005, 11:47
Nu we toch bezig zijn:
mijn Luke (I, paars met floyd) is gesigneerd door Luke, iemand die een hoofdprijs kan missen??

mmmm PAARS??? Yummie! :D

Morris

wie is Luke btw?

ja of hoe heet dat, pearl red dan....

Chiel
22 december 2005, 21:10
Zolang je je dochter maar geen Hook noemt, zal er weinig mis mee gaan :D .

morris
23 december 2005, 00:50
HEY@!!!

Mijn vrouw vond Luuk een leuke naam!!! Ik had geen inspraak, maar heb ook niet tegengesproken ....

Ik moet zeggen, zijn luiers zijn ook erg mooie shmear....
:D :D

morris
23 december 2005, 00:53
btw SRV man, leuke foto!
2 dingen om trots op te zijn toch?

Morris

srv-man
23 december 2005, 22:12
Thnx Morris, 't is een prachtig kereltje.

srv-man
23 december 2005, 23:16
On topic maar weer, hij staat op ebay
http://cgi.ebay.de/Custom-Audio-Electronincs-CAE-OD-100-4x10-combo_W0QQitemZ7376916310QQcategoryZ21763QQrdZ1QQc mdZViewItem

morris
25 december 2005, 00:56
Ben eens benieuwd, zal wel naar Japan gaan voor die prijs.

srv-man
17 januari 2006, 22:23
bump

De OD100 is weer terug naar Siggi Schwarz zo te zien. 8-)

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7383205035&fromMakeTrack=true

bluegate
17 januari 2006, 23:03
Ach het zou een leuke aanvulling zijn op de Tylers van jou... :seriousf:

srv-man
17 januari 2006, 23:24
8-) Wie weet, maar dan wel de OD100 SH/SE top.

Maar eerlijk is eerlijk, afgelopen week heb ik weer mogen ervaren dat mijn 3+ icm een echt goede eindtrap klinkt als een klok en net zoveel (of meer) punch, dynamiek en weet ik veel wat meer heeft dan een top top :seriousf:

bluegate
17 januari 2006, 23:53
Als ex-eigenaar van de CAE 3+ weet ik daar alles van. :D

Rectifier
18 januari 2006, 18:03
dat dacht ik ook....totdat ik een Rivera Bonehead had bespeeld.

Deze heeft 'echt' veel meer punch en klinkt strakker/tighter dan een rack.
Dan een CAE3+SE + VHT en mijn eigen rack. Zelf geprobeerd/getest.
En niet 1 dag.... nee weken lang.

Nou is niet iedereen gecharmeerd van de Bonehead en ook niet iedereen van de CAE3+. Dat laat ik geheel in het midden.

Feit is voor mij dat een top gewoon strakker klinkt. (alles in 1)

srv-man
18 januari 2006, 23:43
Ik begrijp wat je bedoelt, ik vind de CAE3+ + VHT ook niet beter dan een top, de OD100 blaast deze combi volledig weg qua punch etc. Ik overweeg de aanschaf dan ook sterk.
Het is natuurlijk vloeken in de kerk, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat de VHT het uiteindelijk niet voor me is. De CAE3+ met een buizentop als eindtrap klinkt al veel beter....
Maar, als Rivera liefhebber, de Bonehead lijkt me ook een erg fijn ding. Ben je er nu op overgestapt of is de knoop nog niet doorgehakt?

Rectifier
19 januari 2006, 00:59
Een buizentop is groot/zwaar. Dat is m'n rack ook maar die heb ik gesplit.
Dat is het enige nadeel. Dat de Bonehead geen midi en patches kan opslaan is tot daaraan toe. Dat compenseerd z'n sound weer ;-)

Ik weet in ieder geval dat ik er met een CAE3+ SE niet op vooruit zou gaan op geen enkel gebied.

De Engl heeft een wat aggresievere gain dan de Bonehead en gaat ook stukken verder. Maar ja, het clean van de Bonehead is weer zoooo mooi en vooral kan. 2, dat is pas mega strak.

Tja..... kweet nog nie hoor..... tis geen pak melk wat je koopt :D

maestro_nl
19 januari 2006, 12:46
ENGL vs CAE zijn 2 TOTAAL verschillende dingen.

Moet eerlijk zeggen dat de CAE3+ van Theo erg mooi kanaal 2 heeft!
Beter dan andere CAE's die ik heb gehoord (incl. OD100)