PDA

View Full Version : Welke singel coil is het vetst voor de nek positie?



Braindead
18 december 2005, 15:08
Welke singel coil is het vetst voor de nek positie? Ik zoek iets met het geluid van een superdistortion maar dan in singel formaat. Ik heb al een hotrails in een gitaar zitten en die klinkt ook erg vet maar zijn er alternatieven? Of is er nog iets wat nog vetter is?

Orpheo
18 december 2005, 18:28
vetst in een nek? eitje: das een p90. en als die niet " past" dan de sls-1 van dimarzio. echt baggervet, om t zo maar te zeggen.

vetste singlecoils dus.

edit: of de trisonics van burns!! ook verdomd vet. denk de brian may sound, dan heppie t wel denk ik.

Utreg
18 december 2005, 21:58
Als Malmsteen fan zeg ik: Dimarzio HS-3 :)

FrankS
19 december 2005, 16:19
Seymour Duncan heeft ook wel vette stacked buckers, hier staan wel samples :

http://www.seymourduncan.com/SDToneWizard/strat.shtml

Orpheo
19 december 2005, 16:41
Seymour Duncan heeft ook wel vette stacked buckers, hier staan wel samples :

http://www.seymourduncan.com/SDToneWizard/strat.shtml

imo zijn stacked buckers, ook al zijn ze in singlecoil shape, geen singlecoils. ik blijf bij mn eerste post :)

pimmetje
19 december 2005, 16:46
Ik dacht ook meteen p-90.
Maar misschien is actief iets voor je?

glacius
19 december 2005, 16:54
Als Malmsteen fan zeg ik: Dimarzio HS-3 :)

+1 !! idd hele vette pickup, juist omdat hij niet echt veel output heeft maar daarom erg goed combineerd met high gain versterkers !! klinkt echt bruut !! heb er zelf een voor mijn project strat !! voor middle

komt tussen een seymour duncan custom trembucker (bridge) en een dimarzio from hell (neck)

Orpheo
19 december 2005, 16:57
Als Malmsteen fan zeg ik: Dimarzio HS-3 :)

+1 !! idd hele vette pickup, juist omdat hij niet echt veel output heeft maar daarom erg goed combineerd met high gain versterkers !! klinkt echt bruut !! heb er zelf een voor mijn project strat !! voor middle

komt tussen een seymour duncan custom trembucker (bridge) en een dimarzio from hell (neck)

aha, dat laatste wist ik niet!! veelzijdig gitaartje maak je dan zeg! kben benieuwd hoe t gaat lopen :D

glacius
19 december 2005, 17:47
Als Malmsteen fan zeg ik: Dimarzio HS-3 :)

+1 !! idd hele vette pickup, juist omdat hij niet echt veel output heeft maar daarom erg goed combineerd met high gain versterkers !! klinkt echt bruut !! heb er zelf een voor mijn project strat !! voor middle

komt tussen een seymour duncan custom trembucker (bridge) en een dimarzio from hell (neck)

aha, dat laatste wist ik niet!! veelzijdig gitaartje maak je dan zeg! kben benieuwd hoe t gaat lopen :D

ja dacht het ook, ik heb ook een donatie gehad van Charlotte, een soort van piezo die je aan de body/floydrose kan plakken voor ''acoustisch'' geluid ..

dus echt veelzijdig.

maar om niet teveel offtopic te gaan vraag ik je om hierover verder te gaan in mijn topicje over mijn project...

laten we het hier een beetje schoon houden en hebben over vette neck singles voor de topic starter ;)

Orpheo
19 december 2005, 18:11
Als Malmsteen fan zeg ik: Dimarzio HS-3 :)

+1 !! idd hele vette pickup, juist omdat hij niet echt veel output heeft maar daarom erg goed combineerd met high gain versterkers !! klinkt echt bruut !! heb er zelf een voor mijn project strat !! voor middle

komt tussen een seymour duncan custom trembucker (bridge) en een dimarzio from hell (neck)

aha, dat laatste wist ik niet!! veelzijdig gitaartje maak je dan zeg! kben benieuwd hoe t gaat lopen :D

ja dacht het ook, ik heb ook een donatie gehad van Charlotte, een soort van piezo die je aan de body/floydrose kan plakken voor ''acoustisch'' geluid ..

dus echt veelzijdig.

maar om niet teveel offtopic te gaan vraag ik je om hierover verder te gaan in mijn topicje over mijn project...

laten we het hier een beetje schoon houden en hebben over vette neck singles voor de topic starter ;)

als vanzelf. maar hoe wil charlotte dat doen dan? ik ben ZEER benieuwd!! niet dat ik dat ga doen, ik wil geen floyds meer, maar toch.... t zou een gat in de markt kunnen zijn. graphtech en fishman schieten maar niet op.


ONTOPIC:
vette halssingle: p90. SLS1. HS3. simpel.

glacius
19 december 2005, 20:13
Als Malmsteen fan zeg ik: Dimarzio HS-3 :)

+1 !! idd hele vette pickup, juist omdat hij niet echt veel output heeft maar daarom erg goed combineerd met high gain versterkers !! klinkt echt bruut !! heb er zelf een voor mijn project strat !! voor middle

komt tussen een seymour duncan custom trembucker (bridge) en een dimarzio from hell (neck)

aha, dat laatste wist ik niet!! veelzijdig gitaartje maak je dan zeg! kben benieuwd hoe t gaat lopen :D

ja dacht het ook, ik heb ook een donatie gehad van Charlotte, een soort van piezo die je aan de body/floydrose kan plakken voor ''acoustisch'' geluid ..

dus echt veelzijdig.

maar om niet teveel offtopic te gaan vraag ik je om hierover verder te gaan in mijn topicje over mijn project...

laten we het hier een beetje schoon houden en hebben over vette neck singles voor de topic starter ;)

als vanzelf. maar hoe wil charlotte dat doen dan? ik ben ZEER benieuwd!! niet dat ik dat ga doen, ik wil geen floyds meer, maar toch.... t zou een gat in de markt kunnen zijn. graphtech en fishman schieten maar niet op.

.

tjah gewoon vastlijmen en aansluiten, moet eigenlijk iets van een mini preampje in mijn gitaar hebben ofzo


ONTOPIC dimarzio chopper vind ik ook wel chill

Orpheo
19 december 2005, 20:39
het probleem van piezo in floyds is dat je daar (nog) geen zadels voor hebt, maar ok..

on topic; chopper=humbucker. topicstarter wil singlecoil.

glacius
19 december 2005, 20:58
maar het is niet een echte piezo.. laten we deze conversatie voortzetten in het juiste topic

dml
19 december 2005, 21:56
De Chopper kan juist wel een goed alternatief. Het ging immers om het SC-formaat en niet dat het een SC moest zijn. Kijk ook eens naar de ToneZone-S van Dimarzio. Of de Fast Track II van hetzelfde merk.

Orpheo
19 december 2005, 22:50
je hebt ook de superdistortion in singlecoilformaat.

FrankS
20 december 2005, 09:25
Seymour Duncan heeft ook wel vette stacked buckers, hier staan wel samples :

http://www.seymourduncan.com/SDToneWizard/strat.shtml

imo zijn stacked buckers, ook al zijn ze in singlecoil shape, geen singlecoils. ik blijf bij mn eerste post :)
Klopt als n bus natuurlijk, maar ja, als hij dit vraagt.. :

"Ik zoek iets met het geluid van een superdistortion maar dan in singel formaat. Ik heb al een hotrails in een gitaar zitten en die klinkt ook erg vet maar zijn er alternatieven? Of is er nog iets wat nog vetter is?"

..

denk dat et em meer om het formaat gaat dan. "Hotrailsalternatieven" beslaat ook buckers in SC-formaat lijkt me.

[edit]ah je had het al door :D (zag ik nada'k eerst 4 of 5 dubbelde postings moest verwijderen.. damn server *zucht*)

Op http://www.dimarzio.com/ ook genoeg soundsamples, kun je gaan vergelijken (maar ga dr maar niet van uit dat ze in jouw gitaar hetzelfde klinken ;) Echt ter vgl dit) :)

Orpheo
20 december 2005, 09:45
ja, ik nam pas iets te laat de moeite om de startpost te lezen :oops:

FrankS
20 december 2005, 13:28
ja, ik nam pas iets te laat de moeite om de startpost te lezen :oops:Haha ach same here da'k de laatste posts te laat las ;) (had beter mn bek kunnen houden dus hehe)